LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nextline - Systemat leveranciers!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Nextline18
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2009 11:05

Nextline - Systemat leveranciers!

Ongelezen bericht door Nextline18 »

beste forumgebruikers

Ik wil graag een nextline (schuller) NL501Briljantwit of een soortgelijke keuken van systemat aanschaffen. Kunnen jullie mij helpen aan een lijst met leveranciers en wellicht de ervaringen hiermee. Bij voorkeur in Zuid-holland. Alvast bedankt!

Groet

Nextline18

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Nextline - Systemat leveranciers!

Ongelezen bericht door keukenklepper »

..
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 11 feb 2010 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Nextline18
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2009 11:05

Re: Nextline - Systemat leveranciers!

Ongelezen bericht door Nextline18 »

Dank je voor je reactie! Ik zit inderdaad aan een zwart stenen blad te denken..even kijken hoe het plaatje er prijstechnisch uit gaat komen te zien, dus een goekopere variant kan het ook nog worden.


Groet

Nextline18

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Nextline - Systemat leveranciers!

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Systemat: van Kempen in Alphen a/d Rijn
Next: Goedhart in Alphen a/d/ Rijn

MaLin8286
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2008 09:55

Re: Nextline - Systemat leveranciers!

Ongelezen bericht door MaLin8286 »

heb onlangs een Next gekocht bij Goedhart Keukens. Prima keukenzaak met goede aftersale. was wat beschadigd bij oplevering wat netjes binnen 4 weken werd vervangen.
verder is keuken goed geplaatst.

succes met je zoektocht naar een mooie keuken.

Nextline18
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2009 11:05

Re: Nextline - Systemat leveranciers!

Ongelezen bericht door Nextline18 »

beste MaLin8286,

dank je voor de tip.. Welke inbouw apparatuur heb je gekozen..siemens, Atag...?

Aandere lezers met een mening hierover..aangezien dit toch een substantieel deel van de keukenprijs bepaald!

Groet

Hobbyistje
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 jan 2009 13:32

Re: Nextline - Systemat leveranciers!

Ongelezen bericht door Hobbyistje »

We hebben in onze "oude" keuken (bijna 20 jaar oud) nog steeds dezelfde Siemens apparaten staan.

Voor onze nieuwe keuken hebben we (behalve afzuiger) ook weer voor Siemens gekozen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Nextline - Systemat leveranciers!

Ongelezen bericht door kweenie »

Een algemene tip, bezuinig niet op de afzuigkap. Als je een mooie oven hebt, maar een goedkope, lawaaierige, afzuigkap, dan zul je toch veelk minder plezier hebben van je keuken dan andersom. Bedenk maar eens hoe vaak je kookt (ongeveer dagelijks) en hoe vaak je bakt.

Nextline18
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2009 11:05

Re: Nextline - Systemat leveranciers!

Ongelezen bericht door Nextline18 »

Hobbyistje/Kweenie

Dank je voor jullie reactie! Ik ben nog noet helemaal thuis in Keukeland maar ik maak snel vorderingen :lol: Siemens apparatuur lijkt mij ook de beste keuze., maar zijn er nog mensen met Atag ervaringen?

Heeft Siemens ook afzuigkappen? zijn die ook goed?

tevens komt het in de keukenopstelling beter uit om een recirculatiekap te monteren.. (wellicht dus Siemens) Ga ik hier spijt van krijgen? graag advies..

Groet

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Nextline - Systemat leveranciers!

Ongelezen bericht door legoleek »

Atag ovens zijn slordig van afwerking, veroudere technieken, veel hoekjes, sleuvjes in de deur ed. waar allemaal vuil in kan komen. De Siemens ovens hebben allemaal een mooie gladde glazen binnenkant, handig met schoonmaken.
Maarrrr....Atag is veel goedkoper....

Hobbyistje
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 jan 2009 13:32

Re: Nextline - Systemat leveranciers!

Ongelezen bericht door Hobbyistje »

Het beste is (indien mogelijk) om een afvoer van de afzuiger naar buiten te maken.

Zelf hebben wij voor een Itho afzuiger gekozen ivm plafondmontage.

Veel succes ermee

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Nextline - Systemat leveranciers!

Ongelezen bericht door rayke »

een Atag oven is niet per definitie goedkoper.
Vergelijk dan de functionaliteit van de apparaten en je zult zien dat de verschillen niet zo groot zijn.
als je je dan toch in apparatuur aan het verdiepen bent kijk dan ook eens naar Neff aparatuur en niet te vergeten Miele.
Wil je goedkoper dan naar Pelgrim en AEG.
Wil je echt low budget dan er zijn er nog tal van merken (Ariston, Etna, Whirlpool e.d.).

MaLin8286
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mar 2008 09:55

Re: Nextline - Systemat leveranciers!

Ongelezen bericht door MaLin8286 »

Zelf heb ik alles van ATAG behalve de koelkast, die is van Siemens. Het is allemaal nog maar 3 maanden oud, dus echt veel zinnigs kan ik er niet over kwijt.
Ik heb echter de duurste combi-magnetron en die werkt prima en is lekker groot. Zitten inderdaad wel veel gaatjes in de zijkanten enzo, maar deze heeft een eigen steam & Clean functie en dat werkt aardig. Verder gebruik ik altijd een deksel over het eten tegen het spatten. Het is dus maar hoe je ermee omgaat.

Zelf heb ik de WS9011FM als afzuigkap. Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken. randafzuiging is het toch niet helemaal. hij is wel heel mooi. maar goed smaken verschillen.

aan wat voor budget zat je te denken voor je keuken? Next is nou niet bepaald 1 van de goedkopere merken. apparaten kan je zo duur maken als je wil.

Nextline18
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2009 11:05

Re: Nextline - Systemat leveranciers!

Ongelezen bericht door Nextline18 »

Rayke..dank voor reactie

MaLin8286

Budget is een lastige, ben eerst aan het inventariseren wat alles een beetje moet kosten een daarna te finetunen waar ik eventueel op kan bespraken. Afzuigkap/apparatuur wil ik gewoon echt goed hebben. Wellicht kan ik op het blad besparen..composite 40mm hardstenen blad kost toch al snel zo'n Eur 2500.

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: Nextline - Systemat leveranciers!

Ongelezen bericht door pennypenny »

Het is weliswaar geen leverancier in Zuid-Holland, maar wij hebben een prima ervaring met Eggemann kuchenstudio uit Rees (Duitsland). Sinds een half jaar hebben we een Nextline keuken 501 magnolia. Geen aanbetaling, maar pas 14 dagen na levering betalen. Wij zijn geholpen door Bernhard. Bovendien scheelde de prijs met Nederland Euro 5000,00.

PeterR
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 dec 2005 12:35

Re: Nextline - Systemat leveranciers!

Ongelezen bericht door PeterR »

Maar je hebt maar twee jaar garantie volgens duitse bgb als je in duitsland koopt. Zeker in de huidige markt is het niet prettig als je je keuken in het buitenland koopt en deze firma gaat failliet. Je hebt dan echt een klein probleempje. Ook in duitsland is de markt beduidend slechter dan de jaren ervoor en vallen ze met bosjes om!

teuntje55
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2009 14:38

Re: Nextline - Systemat leveranciers!

Ongelezen bericht door teuntje55 »

wij hebben vorig jaar een keuken in duitsland gekocht, bij eggemann in rees. vriendelijk geholpen, alles zoals we het wilde kon gemaakt worden. maar de kwaliteit is echt slecht. en service wordt niet verleend. overal kleurverschil. wel goede apparatuur. maar dat komt door de merken. voor het zelfde geld had ik denk ik in nederland toch een betere kwaliteit gehad.

lovevink
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2010 15:48

Re: Nextline - Systemat leveranciers!

Ongelezen bericht door lovevink »

Wij hebben ook net een Nextline-keuken bij Eggeman gekocht: 30% goedkoper dan de (uit-onderhandelde) offerte van de leverancier in Leiderdorp, prima service en (betaal)voorwaarden. De monteurs zijn 3x geweest en hebben alles tot in de puntjes afgeleverd. En ik weet zeker dat - wanneer we ze onverhoopt nog een keer nodig zouden moeten hebben - ze binnen de kortste keren op de stoep staan.
Ze zijn zéker een aanrader.

Gesloten