LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieburg keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
michiel2

Nieburg keuken

Ongelezen bericht door michiel2 »

Kent iemand het merk Nieburg. Wij zijn dit merk tegengekomen bij het laten opstellen van een offerte voor een keuken van pronorm. Nieburg heeft eigenlijk het frontje wat wij zoeken, en is qua prijs vergelijkbaar. Alleen totaal onbekend bij ons.

Gup

Re: Nieburg keuken

Ongelezen bericht door Gup »

Ik sluit me aan bij de vraag van michiel2, hoe is de kwaliteit van deze keukens?

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Nieburg is een betaalbare, goede keuken, zij werken standaard met een korpushoogte van 75.1cm, meer kast minder plint en hebben een geheel eigen stijl van greeploze keukens (niet uit te leggen, moet je gewoon zien). Werken met Blum beslag en 18mm plaatmateriaal en 8mm geschroefde! achterwanden. Demping standaard. en een zeer uitgebreid gamma aan fronten, met lakfronten in alle RAL kleuren. Kortom niets mis mee! Zij leveren ook complete projectkeukens met duitse apparatuur tegen zeer lage prijzen (enkel standaard blokken).

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

geschroefde! achterwanden
Beste Zelfstandigste,

Wat is hier het voordeel van?

MVG

zelfstandigste

Het voordeel van
8mm geschroefde! achterwanden.
is de constructie, is vele malen steviger als een 4mm geniet wandje.

Die nietjes zijn zo sterk niet hoor! en het kan ook in bepaalde situaties eenvoudiger monteren zijn........

Weet jij verder nog iets over Nieburg, maxx?

kzin

Ongelezen bericht door kzin »

pff, zelfs Nobilia heeft al geschroefde achterwanden, is dus niet echt meer als pluspunt op te noemen. 8)

zelfstandigste

Als Nobilia het heeft is het geen pluspunt meer? :shock:

maxx

Beste Zelfstandigste,

De achterwand van een kast zou in principe niets moeten bijdragen aan de draagkracht van een keukenkast. De achterwand wordt ook niet ondersteund door de poten onder de keukenkast. Deze dragen de zijwanden van de keuken.

Leg mij even uit in welke situatie het makkelijker is bij de montage, ik zie 'm niet.

Nieburg ken ik niet, even gekeken op internet maar daar staat ook niet veel op.

MVG

zelfstandigste

Het was niet de topic, maar een geschroefde 8mm achterwand verbeterd de constructie wel degelijk. Pak maar eens een hoge kast met een geniette boardplaat en een met een geschroefde achterwand. de geschroefde versie blijft "haaks" de board-versie zwabbert nogal en dient goed bevestigd te worden. Scheelt tijd! maar heeft inderdaad weinig met de draagkracht te maken maar maakt een kast dus wel constructief beter.

Ook ben ik al menigmaal oudere keukens tegengekomen met gescheurde achterwanden vanwege meermaals spullen ertegen gedrukt.
Dat zal ook met 8mm niet gebeuren. Een "geschroefde" kast "schaar" je niet zomaar even.

En het is vrij eenvoudig om de wand even los te schroeven en naderhand (aangepast) weer vast te zetten. Bij het aanpassen van een "boardkast" in het werk is het niet prettig om de nietjes los te peuteren om de achterwand goed te houden.

Enfin............Nieburg is, zelfs met de achterwanden buiten beschouwing gelaten, geen verkeerde keuken.

Niet veel op het internet maakt het ook prettig om te verkopen!

maxx

Beste Zelfstandigste,

Op de Nieburg website staat weinig over het assortiment. Als ik een merk niet ken probeer ik altijd verder te kijken.

Ik weet trouwens niet welke merken jouw zwabberende kasten levert maar ik zou er mee stoppen. Ik begrijp nog steeds niet in welke situatie de achterwand eruit moet om een aanpassing te verrichten. Sommige merken maken de achterwand van de spoelkast demontabel maar verder ben ik het nog nooit tegengekomen.

Het stukdrukken van de achterwand is een goed argument en zal zeker waar zijn. Constructief zie ik de voordelen niet. De hoge zwabberende kasten worden tijdens montage waterpas geplaatst en gefixeerd tegen de muur met bijv metalen stoelhoeken.

Maar toch, ik zal Nieburg in de gaten houden want we zijn altijd bereid om te leren. Ik zag alleen geen greeploos design. Op de website stond geen assortimentpagina.

MVG

philips1969

Ongelezen bericht door philips1969 »

kan iemand me vertellen waar de nieburg keukens worden verkocht in/rond Amsterdam....

keukenvakman

Ongelezen bericht door keukenvakman »

Beste Maxx,

Heb je wel eens gekeken bij een kast met geniete achterwand waar de pannen in worden gezet, bijna alle achterwanden zitten los bij deze kasten! Met een geschroefde achterwand heb je dit niet, bij 8 mm. achterwanden rammelen de achterwanden ook niet zo. Wij zijn ook Format dealer maar soms moet je je meerdere erkennen als keukendealer.

maxx

Beste Keukenvakman,

Bestaan onderkasten met legplanken nog?? :wink: Meestal wordt tegenwoordig gekozen voor pannenladen maar ja...

Wij monteren en renoveren keukens en ik ben het nog niet tegengekomen dat de achterwanden eruit vielen. Dat heeft dan nogal wat geweld nodig, zelfs met nietjes.

Je meerdere erkennen kan alleen als je overtuigd bent...

MVG

keukenvakman

Ongelezen bericht door keukenvakman »

Uitvallen is iets anders als bol staan en rammelen! 't valtme wel van je tegen dat je het verschil tussen geniet en geschroefd niet als een wezenlijke verbetering van de kasten ziet. En ja, er zijn nog steeds klanten die géén geld hebben om overal korven in te plannen........ :lol:

maxx

Beste Keukenvakman,

Wijzelf maken kastenwerk van onze maatkeukens met achterwanden van 10mm waarbij we deze ook schroeven. Het voordeel is dat de achterwanden dan in korpuskleur geleverd/gemaakt kunnen worden. De meeste leveranciers van melamine panelen werken met kleurkoppelingen waarbij meestal gebruikt wordt gemaakt van 10mm en 18mm in dezelfde kleur.

Het is een verbetering maar niet constructief. Zoals ik als eerder heb gezegd is de achterwand niet bestemd als gewichtdrager.

Daarnaast ging het over de voordelen tijdens montage en die zijn er volgens mij nauwelijks. Als een kast bij aankomst niet haaks blijkt te zijn is het natuurlijk leuk om de achterwand eruit te kunnen schroeven. Het lijkt me beter om de fabikant even wakker te schudden over de geleverde kwaliteit.

Rammelende achterwanden? Als je het zo zegt lijkt het alsof er een fanfare in de kast staat. Eenvoudig te verhelpen met een streepje kit achter de kast.

MVG

zelfstandigste

Maxx......constructief betekend niet draagkrachtig, Een haaks geschroefde kast is steviger als een haaks geniette kast, duw maar eens tegen de zijkant!? Dan is een hoge kastenwand iets sneller/eenvoudiger te plaatsen; en heb je nooit een kast ter plekke aan moeten passen?.(Als voor een kolom, leidingwerk of zelfs een brievenbus) Dan is een demontabele achterwand een uitkomst!.

Ik werk ook het liefst met merken als Eggersmann, Beda, BAX en Biefbi. Maar er zijn zat mensen die hier het budget niet voor hebben maar die verkoop ik ook graag een keuken met vermelding van alle voor- en nadelen; en dan gaan we naar een Ballerina, Störmer of Rotpunkt.
Verders verleen ik mijn diensten aan zo'n 11 verschillende winkels met ieder z'n eigen huismerken, dus wezenlijke verschillen ondervind ik dagelijks, en geeft mij een redelijk goed "vergelijkingsperspectief"

Philips1969........stuur me maar een mailtje [email protected] dan geef ik je wel wat gegevens van Nieburg-dealers in de omgeving Amsterdam, dit doe ik liever niet "au plain public" op het forum.

maxx

heb je nooit een kast ter plekke aan moeten passen?.(Als voor een kolom, leidingwerk of zelfs een brievenbus) Dan is een demontabele achterwand een uitkomst!.
In de montage wel ja. Kolomuitsparingen voor leidingwerk etc is nu een kwestie van inmeten en Format maakt het in de fabriek. Ideaal en gewoon een standaardoptie. Waar andere merken de monteurs laten zwoegen met plankjes en latjes om een oplossing te maken, laten wij het gewoon kant-en-klaar uit de fabriek komen.

Maar nogmaals, beste zelfstandigste, we hebben beiden met meerdere merken gewerkt en daar een voorkeur ontwikkeld. Veel gemonteerd en nu dan ook in de verkoop. Ik ken het merk Nieburg niet en kan het dus ook niet over de kwaliteit oordelen. Ik ga het zeker bekijken want je bent nooit te oud om te leren.

MVG

zelfstandigste

Kolomuitsparingen voor leidingwerk etc is nu een kwestie van inmeten en Format maakt het in de fabriek. Ideaal en gewoon een standaardoptie. Waar andere merken de monteurs laten zwoegen met plankjes en latjes om een oplossing te maken, laten wij het gewoon kant-en-klaar uit de fabriek komen.

Dus jij weet waar bij een "oude" keuken het leidingwerk of de afgedopte gasleiding zit zonder de keuken weg te halen? Of slopen jullie de oude keuken en laten dan de klant 6 weken uit eten gaan om de nieuwe keuken op maat te kunnen bestellen? Alles voortijdig uit laten sparen doe ik ook het liefst (kan echt bij meerdere merken hoor!) Maar komen we in de oude herenhuizen en villa's in onze regio weinig tegen.

maxx

Beste zelfstandigste,

De klant mag het zeggen! Bij twijfel drukken we de achterwand uit de beoogde kast van de bestaande keuken. Dat is het voordeel als je alles voor de klant regelt van A tot Z.

Kijk, indien nodig passen we terplaatse de hele keuken aan. Ik laat het liever vooraf doen. Dat maakt de afwerking net even wat mooier.

En ja, er zullen meer merken zijn die dit kunnen/doen. Ik ben ze alleen bar weinig tegengekomen tijdens jaren keukenmontage.

MVG

zelfstandigste

Bij twijfel drukken we de achterwand uit de beoogde kast van de bestaande keuken.
Dat zou dan niet lukken bij een 8mm geschroefde achterwand! :)

Alle gekheid op een stokje: je hebt een nette manier van werken maxx, zelf nemen we ook alles voor de klant mee (ben zelf van oorsprong aannemer) en maak zo duidelijk mogelijke afspraken vantevoren over de werkwijze, planning, financiële afhandeling en service. En ook "de klant mag het zeggen" want als de keuken staat zijn niet wij diegene die ertegenaan kijken en er mee werken.

Gesloten