LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe keuken kopen? KIJK UIT!!!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Pier

Nieuwe keuken kopen? KIJK UIT!!!

Ongelezen bericht door Pier »

Een keuken kopen is een hele investering. Ga je naar een grote keukenboer, dan krijg je geheid te maken met provisiegeile verkopertjes die echt geen enkele interesse hebben in hoe jouw kuken er uit komt te zien. Ze proberen je hoe dan ook tot het zetten van je handtekening te bewegen. Alle middelen zijn daarbij geoorloofd, vinden ze: overreding, zielige verhalen, zachte dwang, intimidatie, ...

HOE DAN OOK: KOOP UW KEUKEN NIET BIJ EEN BEDRIJF VAN DE MANDEMAKERS-GROEP: OOK DAAR DENKEN DE VERKOPERTJES ALLEEN AAN HUN PROVISIE. KOOP LIEVER BIJ DE KLEINERE KEUKENLEVERANCIER, BIJ DE MAN (OF VROUW) DIE JE AAN KUNT SPREKEN OP ZIJN/HAAR BELOFTES, DIE GEEN LAST HEEFT VAN GEHEUGENVERLIES ALS JE MET LASTIGE VRAGEN KOMT. HET IS UW GELD, MAAR UIT EIGEN ERVARING WAARSCHUW IK IEDEREEN DIE DENKT DAAR ZIJN KEUKEN TE MOETEN KOPEN. NIET DOEN!!!!

En als je het toch doet: breng je aanschafprijs dan extra omlaag door te weigeren om je keuken vooraf te betalen. De keukenverkopertjes mogen hun keukens namelijk absoluut niet verkopen als die niet helemaal vooraf betaald wordt, als is het maar een week vooraf. Daarom zullen ze je met een extra korting over de streep proberen te halen om toch maat vooraf te betalen.... Doe er je voordeel mee!! Pluk ze!! Dat doen ze namelijk ook met jou!!!

Ik blijf doorgaan.... Al is er maar één keukenkoper die er niet in trapt, dan is het voor mij al de moeite waard.

Pier

Artonio

Re: Nieuwe keuken kopen? KIJK UIT!!!

Ongelezen bericht door Artonio »

Nog zo'n eikel... rot toch op met je gezeik. Vroeger zeker veel gepest op school.... Lees nog eens wat je geschreven hebt.... Het gaat echt nergens over.

Meneer de advieseur om mensen te behoeden van.. GROW UP PAARDE... :!: :!: :!:

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

Ben blij dat Artonio boven het nivo uitstijgt hier, zal het zelf ook een adVIESeur zijn??
Pier is zeker erg gepest op school, maar hij bleef meer bij de les dan jou mijn beste brave analfabetische proleet

Artonio

Ongelezen bericht door Artonio »

Nee meneer de advieZEUR.. Ik weet bij welk keukenboer je werkt. Ik ben nl een keer door jou geholpen en in mag toch wel zeggen dat DAT niet echt van een hoog nivo is!! Je had er echt geen kaas van gegeten. Geen creativiteit, vriendelijkheid en zeker geen fatsoen. oja, koffie aanbieden? Wat is dat... Over proleet gesproken... Ik heb je ook alles laten uitwerken en daarna niets meer van mij laten horen. Jaja ga maar eens diep graven.

succes met je baan als internet advieseur!!! :oops:

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Zie: 20-2-2012
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 20 feb 2012 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

Ik weet bij welk keukenboer je werkt
Goh, dat zal verbazingwekkend zijn. :lol:

Ik ben nl een keer door jou geholpen
Helaas voor jou zit ik niet in de verkoop, ook nooit gezeten. Dus als je door mij 'geholpen" bent dan zul je nu een sopraan zijn :lol:

WARNING!

Ongelezen bericht door WARNING! »

Het is een mooi vak.......keukens!.....Ja toch.

Zuiver

Ongelezen bericht door Zuiver »

Pier schreef:Een keuken kopen is een hele investering. Ga je naar een grote keukenboer, dan krijg je geheid te maken met provisiegeile verkopertjes die echt geen enkele interesse hebben in hoe jouw kuken er uit komt te zien. Ze proberen je hoe dan ook tot het zetten van je handtekening te bewegen. Alle middelen zijn daarbij geoorloofd, vinden ze: overreding, zielige verhalen, zachte dwang, intimidatie, ...

HOE DAN OOK: KOOP UW KEUKEN NIET BIJ EEN BEDRIJF VAN DE MANDEMAKERS-GROEP: OOK DAAR DENKEN DE VERKOPERTJES ALLEEN AAN HUN PROVISIE. KOOP LIEVER BIJ DE KLEINERE KEUKENLEVERANCIER, BIJ DE MAN (OF VROUW) DIE JE AAN KUNT SPREKEN OP ZIJN/HAAR BELOFTES, DIE GEEN LAST HEEFT VAN GEHEUGENVERLIES ALS JE MET LASTIGE VRAGEN KOMT. HET IS UW GELD, MAAR UIT EIGEN ERVARING WAARSCHUW IK IEDEREEN DIE DENKT DAAR ZIJN KEUKEN TE MOETEN KOPEN. NIET DOEN!!!!

En als je het toch doet: breng je aanschafprijs dan extra omlaag door te weigeren om je keuken vooraf te betalen. De keukenverkopertjes mogen hun keukens namelijk absoluut niet verkopen als die niet helemaal vooraf betaald wordt, als is het maar een week vooraf. Daarom zullen ze je met een extra korting over de streep proberen te halen om toch maat vooraf te betalen.... Doe er je voordeel mee!! Pluk ze!! Dat doen ze namelijk ook met jou!!!

Ik blijf doorgaan.... Al is er maar één keukenkoper die er niet in trapt, dan is het voor mij al de moeite waard.

Pier
U heeft volkomen en 100% gelijk.

Bovendien spreekt Pfffff niet de waarheid:

Want:

Pfffff schreef op 28 dec 2011 15:52 het volgende bericht:

Een technische tekening maken in 5 minuten, tja, dan is het wel duidelijk over wat voor een soort keukentjes we het hebben.
Ze kunnen bij ons een technische tekening krijgen voordat er getekend word, wij brengen dan 250 euro in rekening. Uiteraard zijn we niet aansprakelijk voor als de keuken elders word gekocht.
Ook bv een expertise bezoek en offerte voor verzekering kost 250 euro.
Dat krijgen ze terug als de order bij ons word geplaatst, want we werken niet voor de k.. z,n k..

Dus toch een verkopertje (van het ergste soort).

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Wat is er mis met vragen van geld voor offerte / tekening of expertise rapport tbv verzekering?
Zolang vooraf maar duidelijk gemaakt wordt welk prijskaartje er aan hangt.
Ook volgens cbw voorwaarden mag dit gewoon.

Zuiver

Ongelezen bericht door Zuiver »

Beste 16 again , daar gaat het niet over : Het gaat erom dat Pfffff niet de waarheid spreekt, want …….. 22 mei 2007 19:53 schreef Pfffff:

"Helaas voor jou zit ik niet in de verkoop, ook nooit gezeten. Dus als je door mij 'geholpen" bent dan zul je nu een sopraan zijn"

Terwijl Pfffff 28 dec 2011 15:52 het volgende bericht schreef:

“Een technische tekening maken in 5 minuten, tja, dan is het wel duidelijk over wat voor een soort keukentjes we het hebben.
Ze kunnen bij ons een technische tekening krijgen voordat er getekend word, wij brengen dan 250 euro in rekening. Uiteraard zijn we niet aansprakelijk voor als de keuken elders word gekocht.
Ook bv een expertise bezoek en offerte voor verzekering kost 250 euro.
Dat krijgen ze terug als de order bij ons word geplaatst, want we werken niet voor de k.. z,n k..”

Dus toch een verkoopaape(je), maar dan een van de ergste soort.

En als je er maar op los fantaseert dan moet je wel erg veel onthouden en daar is een apenschedeltje nou eenmaal te klein voor………………..

pfffff

Ongelezen bericht door pfffff »

Even speciaal voor Zuiver. Leuk dat je de woorden waar het om draait vet gedrukt weergeeft. De woorden ons, wij en we slaan op de organisatie.
En daar maak ik deel uit, maar dan niet als verkoper, dat is toch zelfs voor een amoebe niet lastig te begrijpen mag ik aannemen ?

Ik ga alleen over het geld en die zijn inderdaad nog een stuk erger dan een verkoper. Want wij halen u echt het vel over de neus :lol:

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Keuken kopen:

De beste manier om erachter te komen wie in deze branche te vertrouwen is, is informeren bij buren, kennissen, vrienden en familie. Mond tot mond reklame is nu eenmaal de beste reklame die er is. En als je mensen met een nieuwe keuken gevonden hebt kun je daar ook meteen kijken hoe die er uit ziet en ook praten over de kwaliteit en over de installatie van de keuken.

De meest grove fout die je kunt maken is, na een fraai en glad verkoopgesprek de offerte meteen op dezelfde dag tekenen. In negen van de tien gevallen teken je dan in feite een koopovereenkomst die uitsluitend tegen hoge annuleringskosten (vaak meer dan 30%) kan teniet worden gedaan. Dus: absoluut niets tekenen maar altijd mondeling een bedenktijd van minimaal 7 dagen aanhouden. Als de verkoper zegt dat hij een handtekening nodig heeft om zijn of haar werktijd te verantwoorden voor zijn baas, dan moet je zo snel als mogelijk het pand verlaten, want zo iemand moet je nooit vertrouwen.
De volgende valkuil is dat je tegen het kopen van een keuken opziet en maar één zaak bezoekt. Het is heel belangrijk dat je er veel tijd voor uittrekt en gaat shoppen, dus meerdere zaken langs gaat. Daarbij is het belangrijk dat je niet je naam en adres en telefoonnummer geeft. Die heeft de verkoper helemaal nog niet nodig om een offerte te maken en je voorkomt ermee dat hij of zij in de computer gaat kijken of je al ergens anders een offerte gevraagd hebt.
De derde fout die je kunt maken is, dat je verblind wordt door de hoge kortingen. Elke zaak die openlijk adverteert met kortingen van 30 tot 50% moet je mijden als de pest. Bovendien zegt de verkoper in zo'n zaak meestal dat die korting heel speciaal is en alleen die dag geldt. Als je dat hoort moet er onmiddellijk een lampje bij je gaan branden en heeft onderhandelen verder geen zin meer omdat je bij zo'n zaak met zo'n uitpraak zeker niet moet kopen.
De volgende valkuil die ik noem is, uiteindelijk accoord gaan met een offerte die onduidelijkheden bevat. Na het zetten van je handtekening kunnen juist die onduidelijkheden grote problemen geven.

Maak vóór het ondertekenen van de overeenkomst een schriftelijke afspraak over de betaling. Bij een goede keukenzaak kun je meestal afspreken dat 30% van de koopsom vooraf betaald wordt (het wettelijk maximum is 50%), gevolgd door 60% van de koopsom bij oplevering en 10% na de levering en installatie. Zo hou je wat geld achter de hand als alles nog niet goed afgewerkt is bij de eerste oplevering. Het allermooiste is dat je niets vooruit betaald. Van zo’n zaak weet je zeker dat die niet op korte termijn failliet gaat.
Spreek ook af dat de maten die jij als klant hebt meegenomen indicatief zijn. Sta er op dat iemand van de keukenzaak zelf persoonlijk de zaak bij je thuis komt opmeten. Zo voorkom je dat later gezegd kan worden dat jij een meetfout hebt gemaakt.

Bovenstaande wil niet zeggen dat, als je een goed gevoel hebt bij de gang van zaken in de showroom, je niet kunt onderhandelen over de prijs. Ook in een goede keukenzaak is daar altijd ruimte voor. Maar denk dan niet in termen van 40 tot 50%, maar meer aan 5 tot hooguit 10%.

Deze tekst is tot stand gekomen in samenwerking met de KASSA-expert Hutch.

Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=7066

Sinds 15 oktober 2008 is er nieuwe wetgeving voor het bedrijfsleven van kracht. Die wetgeving heet de Wet op Oneerlijke HandelsPraktijken (de WOHP). Daarin staat bijvoorbeeld heel duidelijk dat een verkoper (ook als het colportage betreft) geen misleidende informatie mag geven en ook het niet vermelden van relevante informatie over het produkt of de dienst en het toepassen van agressieve verkooptechnieken zijn strafbaar.
Wet 1.1. Oneerlijke Handelspraktijken (de wet OHP)

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/We ... praktijken

Maxiem/ReadAC.

Anja Janssen #

Ongelezen bericht door Anja Janssen # »

Pier adviseert de aanschafprijs extra omlaag te brengen door te weigeren de keuken vooraf te betalen. Ik adviseer dringend dit juist niet te gebruiken om de prijs te drukken. Het resultaat is namelijk dat je in ruil voor korting wel het hele aankoopbedrag vooraf betaalt. Ik weet inmiddels uit eigen ervaring dat Mandemakers Keukens dan ineens geen enkele haast meer maakt met het verhelpen van ernstige gebreken en het beantwoorden van brieven en telefoontjes. Het is juist zaak te bedingen dat je een deel van het aankoopbedrag pas zult betalen als de keuken in goede staat wordt opgeleverd.
Ik ben er achter gekomen dat een kleine keukenzaak waar een klant nog een echte klant is nooit zullen vragen om het gehele bedrag te betalen voordat alles tiptop in orde is.
Neem mijn advies s.v.p. ter harte, want ik zit al weken midden in een Mandemakers keukendrama.

Gesloten