LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog een vraag aan Zelfstandigste

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
ross

Nog een vraag aan Zelfstandigste

Ongelezen bericht door ross »

Hoi Zelfstandigste,

Nog even terugkomend op jouw reactie.....

Wat zou je dan aanraden in plaats van Cesar? De keukenzaak kwam heel prettig bij ons over, hadden wel een klik. Maar als er qua prijs/kwaliteitsverhouding iets beters is volgens jou, horen we dat graag!

Ook de keukenzaak waar ze Bontempi hebben, spreekt ons aan. Maar na het laten maken van een offerte, is de prijs erg hoog. Dus dan moeten we op zoek naar iets anders.
Maar die greeploze Bontempi's vinden we zo mooi!

Binnenkort gaan we naar een keuekenshowroom waar men Next125 verkoopt. Dat vinden we ook mooi....dan kijken we waar we uitkomen.

Graag je reactie!

zelfstandigste

Re: Nog een vraag aan Zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Biefbi en Linea Quattro zijn te vergelijken met Cesar......als u in de italiaanse hoek wilt blijven. Bontempi is zeer mooi toch weten ze hier ook een aardige design-prijs aan te hangen :wink:

Duitse merken met veel maatwerkmogelijkheden (copiëren van bontempi-look) zijn; Eggersmann, Format en Bax.

van next weet ik te weinig om er een oordeel over te vellen.....

slopie

Ongelezen bericht door slopie »

beste zelfstandigste,
graag zou ik wel eens in uw zaak willen komen kijken. u heeft bij mij een goede indruk achter gelaten.
heeft u ook hacker keuken? zo ja,
kunt u mij mailen voor uw adresgegevens?
alvast bedankt,
groeten,
Slopie

zelfstandigste

Hoi Slopie,

Ik dwaal op dit forum om advies te geven en informatie te winnen.

Mijn deelname aan het forum is niet bedoeld om klanten te vergaren, derhalve geef ik geen reactie op uw NAW-aanvraag.
Bovendien verkoop ik geen hacker.

Desalniettemin, bedankt voor uw positieve reactie :oops:

laa-laa

Ongelezen bericht door laa-laa »

Wij krijgen over een paar maanden een Cesar. Het design en afwerkingsniveau sprak ons erg aan. We hebben ook getwijfeld over Next, ook erg mooi maar Cesar was nog net iets strakker. Daarnaast was de prijs/kwaliteitverhouding ook beter.

ross

Een tijdje alleen nog meegelezen (nieuwbouwproject liep vertraging op), maar intussen zijn wij ons weer volop aan het orienteren op keukens, eindelijk gaat ons huis gebouwd worden.....

De offertes van Cesar, Next en een eigen merk van een kleine keukenzaak hebben we nog liggen van de vorig jaar. Het gaat om een greeploze keuken.

Na de bovenstaande postings doorgelezen te hebben, heb ik nog een aantal vragen.
Biefbi vinden wij er erg mooi uitzien, kent iemand daar prettige en betrouwbare keukendealers van? We zijn afgehaakt bij Bontempi omdat we bij de keukenzaak geen prettig gevoel eraan overhielden.

Bij de kopersbijenkomst van de ontwikkelaar in een keukenshowroom (..)
wees men ons op de C1 van Bulthaup. Ik was/ben in de veronderstelling dat Bulthaup vergeleken met de bovenstaande keukenmerken prijstechnisch nog een stap hoger is, klopt dat? Ik ken het verder nog niet, heeft iemand ervaring met de C1 van Bulthaup? Ik begrijp dat het de budgetserie is, met beperkte mogelijkheden. Maar volgens de verkoper met de kwaliteit van Bulthaup. Maar goed, dat zou ik ook zeggen.

Graag jullie reactie!

ross

O ja, ik kan de titel niet aanpassen, maar iedereen is erg welkom om een reactie te geven!

echwel

Ongelezen bericht door echwel »

de B1 keuken van bulthaup is kwalitatief hoogwaardig en qua design less is more.
de lagere prijs heeft men kunnen bereiken door niet in alle kleuren te willen leveren.
hierdoor kan bulthaup relatief veel voordeliger leveren. In het B3 programma waarin alles mogelijk is, ligt de prijs vergelijkbaar met andere goede merken. ik ben zelf erg gescharmeerd van de B1 en heb hem ook zelf thuis. :D

succes met je zoektocht.

pfffff

Ongelezen bericht door pfffff »

[quote]de lagere prijs heeft men kunnen bereiken door niet in alle kleuren te willen leveren[quote]

Kul

ross

Maar hoe dan wel? Andere materiaalkeus? Beperkte mogelijkheden?

zelfstandigste

Bulthaup levert absoluut kwaliteit, zelfs in de B1 ................ daar bestaat geen twijfel over..

Te vergelijken is bijv. Bax met hun Concept One. (gaat anders genoemd worden geloof ik) Of een netjes geplaatste KH.

ross

Allemaal bedankt voor de reacties!
We gaan toch nog even kijken bij Bulthaup binnenkort, dan hebben we het gezien....

We zijn van de week bij een Nextline en Eggersman dealer geweest. Blijkt dat Next geen kastdeuren heeft van ca. 1.80 m hoog. In de tussentijd hadden we de wens gekregen om verticale greeplijsten in de achterwand te hebben(in deuren van ca 1.80 hoog). Dus Nextline kan dat niet realiseren.
(We willen trouwens een kookeiland van 3.00 bij 1.20 m en een kastenwand erachter van 4.20 m lang.)

Eggersman heeft wel hoge deuren, maar de offerte was erg hoog. Wel een mooi merk.

We gaan nu even brainstormen wat we willen. Als we een horizontalen greeplijst doen, kunnen we wel verder met Next. Dan wordt de prijs ook weer lager. Maar er zijn natuurlijk nog een aantal andere interessante merken.

Onze vraag nu:
Zijn er merken in het midden-midden segment die wel deuren hebben van ca. 180 hoog? Of is Next gewoon een uitzondering wegens beperkt assortiment?

Caro60

Ongelezen bericht door Caro60 »

Hier weet ik alles van omdat ik hier ook naar gezocht heb. Merken die ik tegen ben gekomen en in wel staat zijn om een lange deur te leveren waren:
Tristar, Schmidt en Sachsen waarbij de laatste in een lager segment schijnt te vallen. Ze geven geen van drieën garantie op de lange deuren. Uiteindelijk heb ik voor Tristar gekozen en ben zeer benieuwd hoelang de deuren het uithouden.

Gesloten