LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nolte keukens en Siemens apparatuur

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Huttenkloas87
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2010 23:55

Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door Huttenkloas87 »

Goedendag,

Ik heb zojuist mijn eerste offerte binnen van een keuken.
Kan iemand mij misschien zeggen of dit een redelijke prijs is of dat er nog veel speling op de prijs zit?

KEUKENMERK GEGEVENS
Fabrikant Nolte
Front Nova lack
Frontkleur Wit hoogglans gelakt
Korpuskleur Wit hoogglans gelakt
Zichtzijden Wit glanzend
Plinthoogte Nog te bepalen
Plintkleur Wit glanzend
Werkhoogte Nog te bepalen
Kranslijsten
Lichtlijsten
Greep G560 Horizontaal/verticaal
KASTCODES PRIJS
1 Demping op laden Ja, tevens demping op deuren € 120,00
2 UVK30 Uittrekbare onderkast € 552,00
3 UELAD125-65 Hoekkast, 2 uitzwenkbare bodems € 1.072,00
4 SABD60 Spoelkast, uittrekelement met afvalsysteem € 547,00
5 GSBD60 Front vaatwasser € 242,00
6 UAK80 Onderkast, 1 lade, 2 korflades € 785,00
7 UAK80 Onderkast, 1 lade, 2 korflades € 785,00
8 GB210-4-01 Apparatenkast, deur, nis combi, deur € 819,00
9
10 Subtotaal € 4.922,00
11
12
13
14 Korting € 1.231,00-
15
16
17 Meerprijs greep 560 € 180,00
18
19
20
21
22
23
24
25
Subtotaal € 3.871,00

Pagina 2 van 2
Code Afwerking PRIJS
Steunwand
Zichtzijden Wit glanzend € 129,00
Passtuk € 80,00
Kranslijsten
Lichtlijsten
Luifel
Plafondaftimmering
Subtotaal € 209,00
BLADEN PRIJS
Materiaal + dikte Graniet, 3 cm dik, strakke randafwerking
Kleur nr. Karnaka gepolijst € 1.227,00
Kraangat Ja € -
Spoelunit model Ohio 40/40, vierkant, vlakinbouw € 320,00
Barblad
Tafelpoten
Achterwand Graniet, 90x70 cm, Karnaka gepolijst € 250,00
Smetrand Graniet, 8 cm hoog, Karnaka gepolijst € 289,00
Blad halfhogekast
Subtotaal € 2.086,00
APPARATUUR TYPE PRIJS
Koelkast Zie opmerkingen
Vriezer
Vaatwasser SN65M031EU Siemens € 974,00
Kookplaat EH875TE11E Inductie, 80 cm Siemens € 1.365,00
Oven
Magnetron
Combi-magnetron HB86P672 Zwart Siemens € 1.332,00
Stoomoven
Afzuiging LC956BA40 90 cm breed Siemens € 604,00
Montageset vlakscherm
Sub Totaal € 4.275,00
DIVERSEN AANTAL PRIJS
Afvalemmer
Spots
Tri-spots
Bestekindeling 80 cm 1x € 20,00
Plinttegels (excl. Zetten) Stonerb. Brussel 30x60 cm 2 m2 € 64,00
Vloertegels (excl. Zetten) Stonerb. Brussel, 60x60 cm 20 m2 € 640,00
Overige
Subtotaal € 724,00
SUBTOTAAL € 11.165,00
MONTAGE* € 750,00
TOTAAL (incl. BTW)** € 11.915,00
-/- Extra korting apparatuur € 300,00
€ 11.615,00

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Ik begrijp dat de schoorsteen van de keukenleverancier ook moet roken, maar een vluchtige prijsvergelijking op internet (grotendeels via kieskeurig.nl) van de apparatuur leert mij al:
vaatwasser € 386 goedkoper,
kookplaat € 295 goedkoper,
oven € 357 goedkoper,
wasemkap € 131 goedkoper.
Totaal € 1169 goedkoper, minus de korting op de offerte van € 300, is toch nog een verschil van € 869 voor precies dezelfde apparatuur.
En dan heb ik de koelkast/vriezer niet kunnen vergelijken omdat er in je bericht verwezen wordt naar bijzonderheden en verder niets.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door maxx »

Tis zeker bijzonder...... vergeet je niet iets?


Wij krijgen dit soort lijstjes ook te zien. Ik hou de klant altijd voor dat:

1. Wij het risico van de bestelling lopen, zodat alles ook in de kasten past.
2. Wij de apparatuur monteren en aansluiten.
3. Wij het risico daarop lopen.
4. Wij, bij problemen, eerst zelf gaan kijken wat er aan de hand is.
5. Wij de rommel/verpakkingen achteraf afvoeren.

en zo zullen anderen nog wel meer punten kunnen opnoemen.

Internet lijkt leuk tot er een keertje wat aan de hand is. Bel maar met de fabrikant.....tja dat is service op nivo. Servicemonteur ontdekt montageprobleem, meterkastprobleem, waterkraan die is dichtgedraaid, kortom iets wat niet binnen garantie valt. Wie denk je dat die rekening gaat betalen? Juist, de klant.

Bij een keukenwinkel koop je een totaalpakket waarmee je in 1 keer van alle gezeur af bent. Je betaald misschien wat meer maar bent vrij van risico's waar een klant, als leek zijnde, geen rekening mee houdt. Als je zelf alles gaat samenstellen dan ben je ook verantwoordelijk voor de gevolgen.

Wel grappig dat de mensen altijd alleen de prijzen van de apparatuur kunnen vinden maar de kosten van transport- en montagekosten niet melden. Transport is vaak rond €50,= en montage gemiddeld €65,= per apparaat. Daarbij moet je dan ook nog de nodige aansluitmaterialen afrekenen.

Tel uit je winst.

MVG

Huttenkloas87
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2010 23:55

Re: Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door Huttenkloas87 »

Nee ik vergeet niet iets aangezien we een amerikaanse koelkast willen en dat dus een los apparaat is.

Verder maakt een internetshop toch ook winst op de apparatuur?
En als je als verkoper achter de producten staat die je verkoopt, siemens lijken me goede degelijke producten dan heb je er geen omkijken na. Uitzonderingen nagelaten.

Maar apparatuur kun je als leek dus een beetje nakijken wat zoiets mag kosten en dan zelf bepalen wat je redelijk vind. Maar die kastjes daar heb ik dus echt geen flauw id van. Wat mogen de kastjes kosten?

Verder is dit mijn eerste offerte, ik ben dus nog niet aan het onderhandelen geslagen.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

maxx schreef:2. Wij de apparatuur monteren en aansluiten.
3. Wij het risico daarop lopen.
Je kunt op 2 manieren een keuken kopen.
In- en excl. montage.
Bij deze offerte zou je misschien uit de tekst van de tegels (excl. zetten) mogen afleiden dat de rest incl. montage is.
(Bovendien staat er nog ergens 'montage* € 750'.
Welke montage en de betekenis van het sterretje is mij ook onduidelijk.)

Zelf heb ik ooit een keuken gekocht excl. montage met een aparte offerte van een bedrijf die 'm zou gaan plaatsen.
Het bedrijf(je) dat het werk uitvoerde had al jarenlang een nauwe samenwerking met de keukenleverancier.
En zo is het met de badkamer ook gegaan.

Dus, ben ik wat vergeten?
Nou nee, de informatie over het wel- of niet plaatsen was niet helemaal compleet.
Het kan dus goed zijn dat naast de hogere inkoopprijs van de klant, ook nog gerekend wordt voor de door jou genoemde service en risico's.
Da's dan dubbelop.

Trouwens, toen het elektrische-gas-aansteek-mechanisme van 1 gaspit niet goed werkte moest ik reparatie ook zelf regelen -weliswaar onder garantie, op vertoon van de aankoopfactuur- met een door de importeur aangesteld reparatiebedrijf.
Dat zal met een defecte oven of vaatwasser niet anders gaan denk ik.

Tuurlijk kan een bedrijf niet blijven draaien zonder winst, maar dat de klant straks een mooie keuken heeft, maar geen geld meer om eten te kopen hoeft nou ook weer niet. :wink:

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door maxx »

Zoals ik al zei komt het vaak voor dat een storing niets te maken heeft met het apparaat maar dat bijv. de elektragroep in de meterkast is uitgeschakeld, iemand de kraan heeft dichtgedraaid etc. Dan schrijven alle servicemonteurs toch echt een lekkere rekening.

De prijzen op internet zijn zover uitgekleed dat ze er zelf alleen nog maar op verdienen door grote aantallen te verkopen. Jij gelooft dus dat er op die prijzen nog marge zit? Fout dus!

Natuurlijk mag een klant zelf de apparatuur regelen. Maar wij laten dan eerst even tekenen dat wij niet aansprakelijk zijn als er een foutje in de apparatuur zit waardoor deze niet in de kast of werkblad zou passen. Je kunt niet alles hebben.

Als de klant geld wil overhouden dan kunnen ze ook de wensen bijstellen. Service kost geld, zo makkelijk is het.


MVG

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door crazyme »

Hmmm. TS gaat eerst naar een winkel om zich helemaal suf te laten adviseren wat hij moet hebben.

Vervolgens bestelt hij de apparaten via het internet. Omdat het zoveel goedkoper is.

Lekker sociaal naar die verkoper die de moeite neemt om zich te scholen, zich te presenteren en u adviseert.

(En maar klagen dat de verkopers van tegenwoordig zo onbehoorlijk zijn....)

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Nee ik vergeet niet iets aangezien we een amerikaanse koelkast willen en dat dus een los apparaat is.
Grappig, heb ik nog een anekdote....

Een gezin, wonende in de straat waar mijn winkel zit, komt binnen en vraagt de prijs van een side-by-side koelkast ik geef de prijs en zij melden dat deze € 170,- goedkoper op het internet te vinden is, zelf inclusief levering, dus vertrokken zij weer; ik ga daar, op deze manier, zelden in mee....

Twee weken nadien komt de vrouw de winkel binnen, of ik even kan helpen, ze wonen erg dichtbij. Ik loop even mee met een steekwagen en tref voor de deur in de regen een grote doos met een side-by-side koelkast aan, "levering tot aan de eerste drempel" is de internetverkopers motto. "kunt U deze binnen zetten en aansluiten" was de onbeschaamde vraag. Na de situatie bekeken te hebben bleek dat de deuren van de kast afgehaald moesten worden om deze naar binnen te krijgen en de kraan moest nog aangebracht worden. "we dachten dat dat er bij zat" was de poging tot verontschuldiging. Uiteindelijk hebben wij tegen betaling van € 40 per uur en wat kleinmateriaal de kast geplaatst. En na de woorden "dit zal ons nooit meer overkomen" hebben we er een paar vriendelijke buurtbewoners bij.

Wat de topicstart betreft, staar u niet blind op de prijs. Het is al bewonderenswaardig netjes dat de offerte aan u verstrekt is met gedetailleerde prijzen, er zijn namelijk teveel verkopers die met een "totaalprijs" willen voorkomen dat u gaat shoppen.
Dat vertrouwen van de keukendetaillist is toch ook wat waard in deze tijd; of niet!?

16again
Berichten: 16173
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door 16again »

Je kunt op 2 manieren een keuken kopen.
In- en excl. montage.
Let op! Volgens de kleine lettertjes betreft bij de meeste zaken montage alleen kastwerk ed.
Installatie (o.a. aansluiten water en elektra) hoort daar dan niet bij.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

zelfstandigste schreef:Het is al bewonderenswaardig netjes dat de offerte aan u verstrekt is met gedetailleerde prijzen, er zijn namelijk teveel verkopers die met een "totaalprijs" willen voorkomen dat u gaat shoppen.
Dat heeft de keukenleverancier mij ook gelapt.
Toen ik na de leverantie om een specificatie vroeg, kon ik de boom in.
Laat ik in 1 ding heel duidelijk zijn, áls ik ooit weer een keuken aanschaf kan zo'n leverancier van mij de boom in!
En dan schrijf ik het nog netjes.
Hebben ze het dan goed voor elkaar?

Ik raad iedereen aan alvorens over de samenstelling van een keuken te praten eerst goed te informeren of men daar aan het eind van het gesprek ook een specificatie van krijgen.
En nog een goede raad:
Eerst zien, dan geloven.
Oftewel eerst leveren, dan betalen.
Boter bij de vis.
Anders gaat een curator misschien met je (aan)betaling op de loop.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door maxx »

Dus je scheert alle keukenwinkels over 1 kam vanwege 1 persoonlijke ervaring uit het verleden? Tja, het wordt steeds bijzonderderderder.

Er zijn 2 soorten service:

1. de fabrieksgarantie waar je sowieso recht op hebt. (dit noemen ze service bij alle internetshops) Gewoon een wassen neus dus.
2. de service die je BOVENOP de fabrieksgarantie krijgt zoals persoonlijk advies, koffie in de showroom, kundige montage MET garantie, nazorg als er iets mis is met de apparatuur, iemand die voor je in de bres springt als een fabrikant er een potje van maakt. (alles uit eigen ervaring).


Haal die 2 soorten niet door elkaar, dat kan een dikke teleurstelling worden. Alles moet wordedn betaald en voor niets gaat de zon op. Ook niet op internet.

MVG


vanavond Ned 2 - Spa 0 2x van Persie (gebaseerd op ervaring uit het verleden)

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

maxx schreef:1. de fabrieksgarantie waar je sowieso recht op hebt. (dit noemen ze service bij alle internetshops) Gewoon een wassen neus dus.
Heb je mijn ervaring over die gaspit niet gelezen?
Dat verliep uiteindelijk net zoals bij een internetshop, waar ik vaak wél een gespecificeerde factuur krijg.
En dat zal bij een eventueel mankement van een oven, vaatwasser of koelkast heus niet anders gegaan zijn.
Dus, waar zit de duurbetaalde toegevoegde waarde van een winkelier dan volgens jou?

Overigens, ook een internetshop kan zich niet onttrekken aan de aansprakelijkheid m.b.t. de goede werking van de geleverde apparatuur.
Ik ben nog steeds op zoek naar de verschillen, maar tot op heden kan ik ze nog niet ontdekken in je antwoorden.
Wel dat je kennelijk een gruwelijke hekel hebt aan andere leveranciers van exact dezelfde apparatuur.

Verder kan ik je nog in overweging geven, stel dat een fabrikant of internetshop er een bende van maakt, dan heb ik d.m.v. alternatieve inkopen zoveel geld bespaard dat ik het hele apparaat zou kunnen weggooien, er een nieuwe voor koop, vrijwel zonder er op het totaal armer van geworden te zijn.
Maar, ik geloof niet dat zij zich zullen onttrekken aan hun verplichtingen, ze kennen de wetten toch ook wel?
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 11 jul 2010 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door maxx »

Nee hoor, ik vind het alleen jammer dat mensen de verschillen niet zien.

Vaak werken internetshops met ZZP-ers. Als er dan iets fout gaat dan krijgt de klant een kastje naar de muur want waar ligt nu de oorzaak van het probleem. (ervaring uit het verleden).

Je moet wel appels met appels blijven vergelijken en als je volgende keer weer wat nodig hebt....... koop dan ook uit een folder en ga niet vooraf orienteren bij een keukenwinkel die de moeite heeft gedaan om een mooie showroom te maken.

Zo, ik ga bakken op het strand.

MVG

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

maxx schreef:Vaak werken internetshops met ZZP-ers.
Wat is er mis met ZZP-ers?
Die werken soms nog harder en langer dan iemand in loondienst.
Bak ze.

Huttenkloas87
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2010 23:55

Re: Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door Huttenkloas87 »

Nou ik heb me helemaal niet suf laten informeren. Toen wij daar aankwamen waren we binnen 1 uur klaar we wisten namelijk precies wat we wouden van apparatuur tot keuken dus veel werk heeft hij niet aan ons gehad! Maar de keuken markt is gewoon zo naar de knoppen dat je je als koper afvraagt wanneer je het nou goed doet en wanneer ze je te pakken hebben. Ik heb ook geen zin om alle keuken zaken af te gaan om te kijken welke er net iets goedkoper is. Ik wil gewoon niet bij de benen genomen worden. Dus als iemand misschien zou kunnen zeggen wat de kastjes mogen kosten dan weet ik wel voldoende.

Demping op laden Ja, tevens demping op deuren € 120,00
UVK30 Uittrekbare onderkast € 552,00
UELAD125-65 Hoekkast, 2 uitzwenkbare bodems € 1.072,00
SABD60 Spoelkast, uittrekelement met afvalsysteem € 547,00
GSBD60 Front vaatwasser € 242,00
UAK80 Onderkast, 1 lade, 2 korflades € 785,00
UAK80 Onderkast, 1 lade, 2 korflades € 785,00
GB210-4-01 Apparatenkast, deur, nis combi, deur € 819,00

Subtotaal € 4.922,00

Korting € 1.231,00-

Meerprijs greep 560 € 180,00

Subtotaal € 3.871,00

Huttenkloas87
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2010 23:55

Re: Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door Huttenkloas87 »

niemand?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Voor hoogglans gelakt zijn dit normale prijzen, u wordt niet beetgenomen.....

Huttenkloas87
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2010 23:55

Re: Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door Huttenkloas87 »

Oke, zal er toch nog iets proberen af te lullen.

kvg1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2010 19:20

Re: Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door kvg1981 »

Ik was pas in een keukenzaak en die man garandeerde me dat hij de goedkoopste was qua apparatuur.

Natuurlijk had ik al een lijstje van het internet af geplukt.

Toen ik dit lijstje onder zijn neus drukte begon hij terug te krabbelen en zei hij dat hij niet kon concurreren met die prijzen. Hij wilde weten waar ik die prijzen vandaan had. Ik zei dat ik de prijzen op verschillende webwinkels had gevonden.
Hij vertelde me dat de prijzen uit de winkel blijkbaar toch iets hoger lagen dan op de websites, omdat je op die manier gebruik kan maken van de service die zij bieden. bla bla bla bla bla.

Om een lang verhaal kort te houden. De prijzen kwamen gewoon van hun eigen internetshop. En zij garanderen daar ook service. Dat spreekt elkaar een beetje tegen vinden jullie ook niet.

Doe gewoon wat je zelf wilt.

Ik heb gekozen om mijn keuken zelf samen te stellen. Ik heb ook een Nolte keuken en dat heb ik gedaan via een internet applicatie. Dat is recht toe recht aan. Ik zie wat ik betaal voor een kastje, transparantie is erg fijn. Met deze offerte naar de keukenzaak (van de applicatie) geweest zij hebben gekeken of alles klopte. Ik ben ook naar veel winkels geweest en overal betaalde ik voor mijn gevoel teveel. Met diezelfde offerte (van alleen de kastjes) in mijn hoofd ben ik naar meerdere keukenzaken geweest en overal was deze kastjes duurder. Niet 100 euro ofzo, maar vaak een verschil tussen 500 en 1500 euro (was dan ook hetzelfde merk en type).

Ik ga geen reclame maken maar als je wilt weten waar ik de keuken heb gekocht PB me maar even dan geef ik je de link.

nino tibi
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2010 19:01

Re: Nolte keukens en Siemens apparatuur

Ongelezen bericht door nino tibi »

Met Nolte keukens heb ik geen ervaring. Met Siemens apparatuur wel, d.w.z. met Siemens vaatwassers.
Houdt er rekening mee, dat als een Siemens-apparaat kapot gaat, je te maken gaat krijgen met BSH huishoudapparaten B.V.
BSH huishoudapparaten BV vraagt de hoofdprijs voor een bezoekje. Voor 89 euro werpt de monteur een blik op je apparaat en concludeert dat ie aan vervanging toe is. Daarna doet hij zijn administratie op meegebrachte laptop en maakt zo de 10 minuten vol. Jou achterlatend met een rekening van 89 euro.
AEG lijkt een vergelijkbare kwaliteit te hebben en vraagt slechts 25 euro voor zo´n bezoek.

Gesloten