LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nu al 3 weken van Ikea kastje naar Ikea muur

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
EBruinsma

Nu al 3 weken van Ikea kastje naar Ikea muur

Ongelezen bericht door EBruinsma »

Ik heb op 11 april bij de Ikea in amstedam, werkbladen besteld voor mijn nieuwe keuken, ik had zelf de tekeningen van de werkbladen gemaakt en de juiste maten erbij gezet.
9 mei werden de bladen zoals afgesproken afgeleverd, alles netjes naar boven gebracht zonder probleem door de transporteur.
Bij het verwijderen van de bescherming bleek dat de rand afwerking anders was dan ik in de winkel had aangegeven, afgeplakt met lanineer inplaats van de dikkere mineraal rand, fout 1.
Toen ik de bladen wou plaatsen kwam ik er achter dat er een fout was gemaakt bij het plaatsen van de spoelbak, inplaats dat het hart van de bak op 104 cm van rechts zat zat het hart op 140.
Ik heb de tekenningen erbij gepakt, het blijkt dat de Ikea medewerker bij het overnemen van de tekenning een fout in de maat had gemaakt, 1400mm in plaats van de 1040mm die op mijn tekenning stond, fout 2.

We zijn toen ( Zaterdag 12 mei) naar klanten service gegaan van Ikea Amstedam, daar werd ons verteld dat ze daar niet meer konden doen dan een melding aanmaken, ik zou binnen een paar dagen terug gebeld worden door de juiste afdeling.

Toen ik woensdag (16 mei) nog niets hoorde heb ik de klanten service gebeld, deze kon de melding niet vinden en zij dat het kon zijn dat de melding lokaal kon zijn en dat het dan niet in het systeem zou staan en dat ik nog maar even moest wachten.

Maandag 21 mei nog steeds niets gehoord, dus maar weer bellen deze keer konden ze melding wel vinden en kreeg hun referentie nummer, ze zou een verzoek tot terug bellen in het systeem zetten.

Dinsdag avond 22 mei langs geweest bij de keuken afdeling in Amsterdam, na dat ze in het systeem hadden gekeken, bleek dat er een verzoek voor de tekening was gedaan, en dat amsterdam deze niet had kunnen vinden en er dus een verzoek was gegaan naar de fabriek die de bladen maakt. Ze gingen in Amsterdam toch nog een keer kijken in de map met tekeningen, en hij was binnen een minuut gevonden :roll: , meteen een kopie gemaakt van mijn tekening en de tekening die zij gemaakt hadden, en die zouden ze meteen door sturen.

Vrijdag 25 mei nog steeds niets gehoord van Ikea en dus maar weer gebeld, nee ze konden mij niet doorverbinden met de betreffende afdeling of met een managaer van de klantenservice, wel konden ze wederom een verzoek tot terug bellen plaatsen.

Vandaag (30 mei) nog steeds niets gehoord, en dus maar weer bellen, nee ze konden me nog steeds niet doorverbinden, maar ze konden wel 1e prioriteit bij mijn nieuwe verzoek tot terug bellen zetten.

Nog steeds niets gehoord, maar intussen zit ik al 3 weken langer dan nodig te wachten op een reactie, zonder bruikbaar werkblad, en waarschijnlijk als ik uiteindelijk een reactie krijg zal daarna pas het blad besteld worden waar ik weer 4 weken op kan wachten.

Heeft iemand nog ideeen of tips, je zou toch denken dat ze een telefoontje konden plegen om de huidige status door te geven...

Mijn tip: denk 10 x na voordat je maatwerkbladen/iets bij de Ikea koopt, want als er iets mis gaat kan het eeuwig duren voordat je uberhaupt een reactie terug krijgt.

Captain Pervert

Re: Nu al 3 weken van Ikea kastje naar Ikea muur

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Als je aannemelijk kunt maken dat bij het opgeven van de maten/wensen een fout is gemaakt door de medewerker, is het in elk geval niet jouw schuld. De afdeling die keukenklachten afhandelt, werkt inderdaad enkel per telefoon. Dit omdat ze keukenklachten gecentraliseerd willen hebben, zodat ze inzicht hebben in de fouten die gemaakt worden door externe bedrijven en aan de hand daarvan actie kunnen ondernemen.

Aan de telefoon kan je best aandringen op een tegemoetkoming, want het is niet jouw schuld maar je zit nu wel weken te wachten. Echt elke malloot doet dat, of het gehonoreerd wordt, wordt van geval tot geval bepaald. :)

Hoe weet ik dit nu allemaal hè :P

In elk geval succes ermee.

Ellen76

Re: Nu al 3 weken van Ikea kastje naar Ikea muur

Ongelezen bericht door Ellen76 »

Ik heb gelukkig nog nooit een probleem gehad met ikea maar ik zou met blad en al naar de afdeling gaan en daar blijven tot dat ik fatsoenlijk geholpen wordt. Telkens terug bel afspraken maken en dan niet terug gebeld worden dat schiet dus ook niet op dus misschien helpt dat.

succes ermee

Gesloten