LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai mensen,

ik heb na een enorme zoektocht mijn keuken gevonden, de vraag is alleen, is dit een redelijke prijs?

Het betreft dus het volgende:

Kasten:
Allemaal van Hacker Classic UNO
1 onderkast met doorlopende deur
1 los front meubeldeur voor vaatwasmachine
1 hoek spoel element met doorlopende deur
2 onderkast met lades
1 hoge ombouwkast voor koel/vries combinatie
1 Hoog passtuk
4 hoge boven kasten met planken
1 hoek bovenkast met plaken
1 afdek sierplank
1 achterwaand bekleding
1 los bekledings/plaatmateriaal
plinten

Apparatuur:
Smeg fornuis SNL90D7 (5 pits + oven, 90 cm)
Whirplool vaatwasser ADG 9340/3
Falmec schouwkap piramide rvs TR90IX
Whirlpool koelvries combinatie ART 471/3 R

Werkblad:
Dekker Cera Nuovo 4 cm dik, een deel van 220 cm, 1 deel van 40 cm, 1 deel van 50 cm

Overig:
1 kraan X-skop chroom
5 x ingebouwde verlichting
1 x schakel dimmer voor verlichting
1x spoelbak

Inclusief het plaatsen, monteren, verleggen van leidingen, tegelwerk en het afvoeren van de oude keuken

Ik heb nu een prijs van 12.600,- gekregen maar de verkoper gaf aan dat er nog ruimte tot onderhandelen was.

Wat vinden jullie hiervan?

groetjes

Trudy
Laatst gewijzigd door trudy81 op 11 sep 2010 14:30, 2 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door maxx »

maar de verkoper gaf aan dat er nog ruimte tot onderhandelen was
Zucht, vluchten nu het nog kan? Wat is er toch mis met prijs is prijs.....

MVG

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door RobbieS. »

ach, beter duur als niet te koop....

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

maxx schreef:
maar de verkoper gaf aan dat er nog ruimte tot onderhandelen was
Zucht, vluchten nu het nog kan? Wat is er toch mis met prijs is prijs.....

MVG
welkom in de bewoonde wereld.... in veel branches is onderhandelen gewoon gebruikelijk..

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door trudy81 »

@ pindakaaspotje, dat dacht ik ook, voor zover ik weet is alleen ikea niet onderhandelbaar.

Verder, natuurlijk: beter duur dan niet te koop.

Het is overigens niet zo dat de keuken niet in het budget past, dat doet ie wel. Maar tja als een verkoper zegt dat iets onderhandelbaar is dan wil ik best onderhandelen. Daarom stel ik ook hier mijn vraag, is deze prijs min of meer redelijk of niet. Want laten we eerlijk zijn, onderhandelen is leuk, maar 12.600 wordt natuurlijk nooit 9000. Dus vandaar de vraag, wat is redelijk?

Trudy

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

trudy81 schreef:@ pindakaaspotje, dat dacht ik ook, voor zover ik weet is alleen ikea niet onderhandelbaar.

Verder, natuurlijk: beter duur dan niet te koop.

Het is overigens niet zo dat de keuken niet in het budget past, dat doet ie wel. Maar tja als een verkoper zegt dat iets onderhandelbaar is dan wil ik best onderhandelen. Daarom stel ik ook hier mijn vraag, is deze prijs min of meer redelijk of niet. Want laten we eerlijk zijn, onderhandelen is leuk, maar 12.600 wordt natuurlijk nooit 9000. Dus vandaar de vraag, wat is redelijk?

Trudy
ik weet niet hoeveel er inmiddels al vanaf gepingeld is kwa korting.. maar 40% er af krijgen op een keuken is meer regel dan uitzondering

echwel
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2010 00:07

Re: Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door echwel »

tja, wat koop je, keuken of een kortingspercentage.
als je 40% geeft in dit soort zaken kan er ook meer af.
de inkoop gaat vaak 3 tot 4 x over de kop.
bij goede merkkeukens krijg je nooit dat soort percentages.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

om duidelijk te zijn, de verkoper zei dat hij al verschillende kortingen verrekend had, maar hoeveel dat is dat weet ik niet.

Dit is wel de keuken die ik graag zou willen hebben, ik vind hem erg mooi, zeker het keramisch blad (dat mij trouwens hier al eerder op het forum aangeraden is)

Ik heb zelf te weinig kennis om te weten wat redelijk is qua prijs, ik wil gewoon een eerlijke keuken voor een eerlijke prijs.
Ik heb zelf niet het idee dat dit een zaak is die er echt 40% onder gaat zitten. Het is niet zo'n grote zaak (dus ik krijg er ook geen grasmaaier, televisie, wasmachine, tuinmeubelset of wat dan ook bij) Wel een heel prettig gesprek gehad met veel advies, dus wat betreft gevoel is dit wel een zaak waar ik mee in zee zou gaan. De verkoper legde heel goed alle opties uit en zat ook niet te duwen, ook toen ik zei dat ik er gewoon over na wilde denken deed hij ook niet moeilijk en 'leek hem dat logisch'. Hij hielp ook goed mee met indeling enzo.

Trudy

juster
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2010 17:24

Re: Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door juster »

Ik heb nu een prijs van 12.600,- gekregen maar de verkoper gaf aan dat er nog ruimte tot onderhandelen was.
Dan had u beter het ijzer kunnen smeden toen het nog heet was en meteen een prijs af moeten maken :!:

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door trudy81 »

hmmm.... goed punt

trudy

juster
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2010 17:24

Re: Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door juster »

Ik ben werkzaam in de handel en probeerde dit als tip mee te geven ik zou de keuken kopen voor
€ 10.000,00 succes met uw aankoop :wink:

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door trudy81 »

dank u wel! ik neem het mee! (of dit nog gaat lukken weet ik natuurlijk niet, ik vind een goed gevoel bij een zaak ook belangrijk) En ik koop liever bij deze zaak dan bij een grote keten. (puur op gevoel hoor, niet door een goed argument)
Maar als u zegt 10.000 en de verkoper zegt 12.600 en dat is nog onderhandelbaar, interpreteer ik het zo (corrigeer me als ik het fout zeg) dat het allemaal best redelijk is.

trudy

juster
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2010 17:24

Re: Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door juster »

Het lijkt mij alleszins een redelijke prijs, maar als u de keuken graag wilt dan zou ik het niet op de prijs laten afknappen. Het gebruikelijke dus ieder een beetje water bij de wijn etc.

Laat u het nog weten hoe het afloopt :?:

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol: .
Laatst gewijzigd door pfffff op 02 dec 2010 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ik zal laten weten hoe het afloopt

als ik pffff goed begrijp zou ik eigenlijk de apparatuur moeten 'opwaarderen'. Dat is iets om over na te denken (ik kan toch pas volgend weekend verder kijken/onderhandelen) Heeft u een suggestie voor me van een middenklasse merk?

bedankt allemaal!

Trudy

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door trudy81 »

@pfff,
om even volledig te zijn: ik wil best betalen voor kwaliteit, maar mijn budget is wel eindig (maar volgens mij hebben meer mensen dat) Dus een opwaardering naar betere apparatuur zou nog best kunnen, maar dat kan dus niet het duurste van het duurste zijn.

Overigens, ik wil geen apparatuur op het internet kopen, ik wil dat de keukendealer dit gewoon voor me regelt zodat ik alles in handen van 1 bedrijf heb en problemen voorkomen/opgelost kunnen worden. Ik snap natuurlijk zelf wel dat de keukendealer hier vast winst op maakt maar ik vind dat niet zo'n probleem als dat betekent dat ik service krijg.

Als ik me trouwens niet vergis was u een van degene die mij een aantal weken/maanden geleden een keramisch blad aanraadde, gezien mijn wensen. Daar nogmaals dank voor, ik ga dat dus ook doen en ben er nu al helemaal blij mee.

Trudy

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai allemaal,

dank voor jullie reacties, de keuken is gekocht!

Ik heb wel de apparatuur nog iets aan laten passen, het is nu atag geworden, mede omdat hier gezegd werd dat de apparatuur wel omhoog mocht, en ik heb zelf nog rond gegoogled en ik heb ervaringen met atag die erg prettig zijn.

Uiteindelijk ben ik met de verkoper op een totaal prijs uitgekomen van 11000 (inclusief montage en tegelwerk en het breken van het oude tegelwerk)

Ik vind zelf dat ik het zo redelijk voor elkaar heb en een eerlijke prijs betaald heb. Maar goed, echt verstand heb ik er niet van.

Bedankt allemaal!

Trudy

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door Jolen »

Ik vind het een erg vreemde gang van zaken als een verkoper een prijs geeft en er meteen bij zegt dat er nog wel over te onderhandelen valt. Zou voor mij al reden zijn om niet te kopen bij deze zaak want het geeft meteen aan dat ze te duur zijn. Het lijkt wel een markt!!

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door trudy81 »

@jolen,

het schijnt gebruikelijk te zijn in de keukenmarkt, alleen bij ikea krijg je een vaste prijs.

Trudy

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Offerte: is dit redelijk? - aangepast en gekocht

Ongelezen bericht door sjoegel »

De reactie van de verkoper "dat er nog te handelen valt" is bedoeld om het gesprek-onderhandelingen open te houden. Wanneer TS dan ook nog bij een ander een offerte laat maken zal ze denken "he, maar bij die ander kon er nog wat af" en zal dan teruggaan.

Gesloten