LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Offerte mee ja of nee?
Offerte mee ja of nee?
Hallo,
Vanmiddag ben ik met mijn schoonmoeder bij Superkeukens in DenBosch geweest. Daar rond gekeken heeft ze uiteindelijk een keuken gevonden. Daarna hebben we een adviseur er bij geroepen en gevraagt of ze een vrijblijvende offerte kon maken voor ons. Deze mevrouw heeft dit netjes gedaan, helemaal naar de wens van mijn schoonmoeder.
Toen we klaar waren draaide ze echter alleen een voorbeeld foto van de keuken uit. De offerte mochten we niet meenemen. Is dit nou niet raar? Kijk, het is 9 jaar geleden dat ik een keuken gekocht heb, maar wij hebben toen toch echt bij meerdere leveranciers een offerte uit laten brengen en deze met elkaar vergeleken voor we de beslissing namen. Deze mevrouw vond echter dat wij de offerte niet mee mochten nemen om zo vergelijkings materiaal te verkrijgen. Ze wilde ook niet de merken/types van het apparatuur opschrijven. Alleen de totaalprijs van de keuken.
Hoe kunnen wij nou beslissen welke keuken we bij wie willen kopen als we niet kunnen/mogen vergelijken?
Ligt het aan mij of gaat het er zo overal aan toe?
Daarnaast zou ik graag meer ervaringslessen willen horen van mensen die ook bij Superkeukens een keuken hebben gekocht.
Ik ben zeer benieuwd.
Alvast bedankt voor uw reaktie.
groetjes Briggitte
Vanmiddag ben ik met mijn schoonmoeder bij Superkeukens in DenBosch geweest. Daar rond gekeken heeft ze uiteindelijk een keuken gevonden. Daarna hebben we een adviseur er bij geroepen en gevraagt of ze een vrijblijvende offerte kon maken voor ons. Deze mevrouw heeft dit netjes gedaan, helemaal naar de wens van mijn schoonmoeder.
Toen we klaar waren draaide ze echter alleen een voorbeeld foto van de keuken uit. De offerte mochten we niet meenemen. Is dit nou niet raar? Kijk, het is 9 jaar geleden dat ik een keuken gekocht heb, maar wij hebben toen toch echt bij meerdere leveranciers een offerte uit laten brengen en deze met elkaar vergeleken voor we de beslissing namen. Deze mevrouw vond echter dat wij de offerte niet mee mochten nemen om zo vergelijkings materiaal te verkrijgen. Ze wilde ook niet de merken/types van het apparatuur opschrijven. Alleen de totaalprijs van de keuken.
Hoe kunnen wij nou beslissen welke keuken we bij wie willen kopen als we niet kunnen/mogen vergelijken?
Ligt het aan mij of gaat het er zo overal aan toe?
Daarnaast zou ik graag meer ervaringslessen willen horen van mensen die ook bij Superkeukens een keuken hebben gekocht.
Ik ben zeer benieuwd.
Alvast bedankt voor uw reaktie.
groetjes Briggitte
Re: Offerte mee ja of nee?
Wie denk je betaald die persoon die jou in de winkel helpt
JIJ als je een keuken koopt
Maar als 10 mensen langs komen en er maar 2 een keuken kopen en de rest alleen maar komt om te vergelijken.
Jij weet zelf wel hoe lang je daar zat in de winkel zeker een uurtje geduurd.
Is het goed wat die mevrouw doet in de winkel niet echt maar wel begrijpelijk. Neem de volgende keer pen en papier mee voor geval je geen offerte mee krijgt.
JIJ als je een keuken koopt
Maar als 10 mensen langs komen en er maar 2 een keuken kopen en de rest alleen maar komt om te vergelijken.
Jij weet zelf wel hoe lang je daar zat in de winkel zeker een uurtje geduurd.
Is het goed wat die mevrouw doet in de winkel niet echt maar wel begrijpelijk. Neem de volgende keer pen en papier mee voor geval je geen offerte mee krijgt.
Ik begrijp je standpunt Tukker2, maar als je niet eens mag weten welke typen apparatuur je koopt word het nog steeds moeilijk vergelijken. En dan heb ik het niet alleen over de prijs. Wat veel belangrijker is is de kwaliteit.
Daarnaast ben ik persoonlijk van mening dat een vrijblijvende offerte meegeven de service van een bedrijf hoort te zijn. Ongeacht hoeveel mensen van de aangevraagde offertes uiteindelijk een keuken kopen. Maar ik zal wel een ouderwetse mening toe bedeeld zijn...
Daarnaast ben ik persoonlijk van mening dat een vrijblijvende offerte meegeven de service van een bedrijf hoort te zijn. Ongeacht hoeveel mensen van de aangevraagde offertes uiteindelijk een keuken kopen. Maar ik zal wel een ouderwetse mening toe bedeeld zijn...
Brigitte,
Vreemde gang van zaken, jullie vroegen toch duidelijk om een vrijblijvende offerte. Dat je geen pak papier van pak 'm beet 6 pagina's met zeer uitgebreide tekenignen e.d. meekrijgt snap ik nog wel maar geen eens een overzichtje op 'n A-4 tje is van de gekke.
Mijn tip; keukenzaak laten weten dat je geen heil ziet in verdere onderhandelingen en aub. nooit meer heen gaan. Wij zijn ook met een keuken bezig en schrijven met de verkoper mee en maken ook een klein schetsje zodat je thuis nog eens kan nadenken over de hele zaak.
Veel succes bij 't zoeken naar een mooie keuken bij een echte keukenzaak die gewoon openheid geeft (en meegeeft!).
Vreemde gang van zaken, jullie vroegen toch duidelijk om een vrijblijvende offerte. Dat je geen pak papier van pak 'm beet 6 pagina's met zeer uitgebreide tekenignen e.d. meekrijgt snap ik nog wel maar geen eens een overzichtje op 'n A-4 tje is van de gekke.
Mijn tip; keukenzaak laten weten dat je geen heil ziet in verdere onderhandelingen en aub. nooit meer heen gaan. Wij zijn ook met een keuken bezig en schrijven met de verkoper mee en maken ook een klein schetsje zodat je thuis nog eens kan nadenken over de hele zaak.
Veel succes bij 't zoeken naar een mooie keuken bij een echte keukenzaak die gewoon openheid geeft (en meegeeft!).
-
Als je als bedrijf cq verkoper achter je product staat. Ze zeggen allemaal dat ze de beste en de goedkoopste zijn... vind ik het niet meer dan normaal dat er in de winkel de moeite wordt genomen om een printje te maken... Ze willen toch geld verdienen of niet dan??? Je mag dan als bedrijf toch wel moeite doen ook voor potentiele kopers. Een goed degelijk en vooral duidelijk en betrouwbaar advies dát is wat de klant wil, dán komt hij terug.
Ik vindt dat een aspirant koper RECHT heeft op een goede offerte. Als een keukenzaak hun de offerte niet meegeeft, wil het iets te verbergen of wil het iets voorkomen. Ik vindt ook dat elke koper het RECHT heeft om te shoppen. De meeste keukenzaken, die hun klanten wel een offerte meegegven hebben meestal een scoringspercentage dat hoger ligt dan andere keukenzaken. Zij stralen zekerheid uit naar hun klanten. Zij zijn ervan overtuigt dat ze een goede, eerllijke en scherp geprijsde offerte meegeven. Dus niets meegekregen, niet meer teruggaan!
Ontwerpkosten? Laat me niet lachen, Van alle verkochte keukens lijkt 80% op elkaar en is een andere opstelling niet mogelijk. Van dit soort offertes maak ik er 3 in een uur!
Ontwerpkosten? Laat me niet lachen, Van alle verkochte keukens lijkt 80% op elkaar en is een andere opstelling niet mogelijk. Van dit soort offertes maak ik er 3 in een uur!
Briggitte, Dit zijn toch hele grote aankopen die de meeste mensen maar een paar keer maken. Als jou de offerte op papier word geweigerd, zou je eens moeten denken waarom dat bedrijf dit doet. Als ik bij zo een grote aanschaf de offerte niet op schrift meekrijg is het echt einde verhaal ,en zou ik vlug verder kijken naar een goede zaak die wel serieus bezig is.
Succes Joopataa.
Succes Joopataa.
Nou ja, als je huis gaat kopen krijg je toch ook verkoopbrochure mee met alle specificaties van het huis?? Dus zo ook keuken, en anders neit meer teruggaan!
Wellicht een tip om je zelf op internet eens te verdiepen in welke apparatuur je wilt. Neem dit lijstje mee als je offertes vraagt, dan hoef je ook niet elke keer de hele 'apparatuur selectieprocedure' door. Zo hebben wij het gedaan.
Daarnaast als je niet een prijs mee kunt krijgen met de verdeling apparatuur, blad en kastjes zou ik gauw vertrekken en niet meer terugkomen. Triest...
Daarnaast als je niet een prijs mee kunt krijgen met de verdeling apparatuur, blad en kastjes zou ik gauw vertrekken en niet meer terugkomen. Triest...