Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een keuken voor onze -volgend jaar op te leveren- nieuwbouwwoning.
We hebben momenteel 2 offertes liggen.
1. Schuller C2 (BIE L360) kost €4721
2. Beda Bari Mdf lak (ncs vlaklak) kost €6410
We hebben twee vragen:
- zijn de prijzen een beetje reëel?
- zijn de Beda kasten de meerwaarde waard? (bijv verschil in lakkwaliteit)
Het gaat om een volgende opstelling ( U-keuken in grijsblauwe mat/structuurlak met wit composietblad)
1 x hoge kast tbv koelkast en koffiemachine (214,5)
1 x hoge kast tbv vriezer en oven (214,5)
2 x onderkast 3 laden (90cm breed)
1 x spoelkast (100cm breed)
1 x hoekkast (60cm met uitzwenkplateaus)
1 x frontmeubeldeur voor vaatwasser (60cm breed)
1 x achterpaneel tbv schiereiland (120cm breed)
1 x zijwand gelakt (65cm diep)
De prijs voor apparatuur (Siemens/Itho) is vrijwel gelijk (zo'n €7000)
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Offertecheck (Schuller vs Beda)
Re: Offertecheck (Schuller vs Beda)
[Reactie op trol verwijderd door de moderator]
Ik zou voor de Schuller gaan. Is een prima kwaliteit en voor dat verschil in prijs zou ik niet voor Beda gaan. Is het duurder vanwege de NCS kleur ? Beda kan ook alles op maat maken (kastje 53 cm breed bv). Daarom liggen ze iets hoger omdat de mogelijkheden uitgebreider zijn.
Zoek ook eens een goed Hacker systemat dealer. Die hebben ook een hele mooie matlak deur in die prijsklasse.
Succes !
Ik zou voor de Schuller gaan. Is een prima kwaliteit en voor dat verschil in prijs zou ik niet voor Beda gaan. Is het duurder vanwege de NCS kleur ? Beda kan ook alles op maat maken (kastje 53 cm breed bv). Daarom liggen ze iets hoger omdat de mogelijkheden uitgebreider zijn.
Zoek ook eens een goed Hacker systemat dealer. Die hebben ook een hele mooie matlak deur in die prijsklasse.
Succes !
Re: Offertecheck (Schuller vs Beda)
Ferry, bedankt voor je reactie.Ferry26 schreef:Daar heb je weer zo'n Ikea fan ! Er wordt toch helemaal niet gevraagd wat deze keuken bij Ikea kost ? En als iemand Siemens en Itho uitzoekt voor apparatuur, zal daar zeker geen Ikea omheen gebouwd worden.Die zelfde keuken koop je bij Ikea voor €3000,00
Succes !
We waren bij een Systemat-dealer voor een offerte, echter heeft Systemat niet de juist kleur (of iets dat er op lijkt).
Vandaar dat hij de Beda (in NCS-kleur) heeft geoffreerd.
Enige risico is dat Schuller de kleur eruit gooit en we alsnog moeten switchen.
We zullen sowieso een mogelijkheid tot annuleren opnemen in de opdracht hiervoor (geloof dat de keukenzaak dan
liever Schröder in NCS wou leveren).