LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Offertes kleine strakke keuken incl. kookeiland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
snlrus
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2009 17:02

Offertes kleine strakke keuken incl. kookeiland

Ongelezen bericht door snlrus »

Het gaat om een strakke (evt. greeploze) keuken, hoogglans wit, met composiet blad. Gaat geplaatst worden in m'n aankomende appartement (wat ik op dit moment aan het renoveren ben).
Opstelling (zie ook de plaatjes):
Tegen de wand: 260cm*60
Kookeiland: 180*90

Na meerdere bezoeken aan een lokale Schmidt/Rotpunkt dealer en aan een Superkeukens vestiging, liggen er de volgende twee offertes:

Schmidt Lagune Brillant
Icm Bosch apparatuur (afwasmachine/stoomoven/afzuigkap/koel-vries/inductieplaat) en composiet blad:
Keukenmeubelen: € 3.443,36
Apparatuur: € 6.051,07
Werkblad(en): € 4.171,75
Totaal: € 13.666,18

Superkeuken+ (Schuller C2/C3)
Icm Siemens apparatuur (afwasmachine/stoomoven/koel-vries/inductieplaat en Franke afzuigkap) en composiet blad:
Keukenmeubelen: € 5.977,47
Apparatuur: € 5.399,16
Werkblad(en): € 3.559,63
Korting blokvoordeel: € 2.176,10
Totaal: € 12.787,17

Opmerkingen:
- Bij de Schmidt lijken mij de meubels scherp geprijsd, maar apparatuur en blad erg fors aan de prijs. Apparatuur komt als ik het zelf bestel op ongeveer €4500,-. Liefst zou ik hier apparatuur en blad zelf bestellen, maar dat kan natuurlijk niet....Of tegen boete / verlies korting.
- Bij de Superkeukens+ vind ik vooral de meubels erg aan de prijs. Als ik een stapje terug zou gaan naar Nobillia, scheelt me dat maar iets van €650...
- Ook bij Superkeukens geldt dat wanneer ik apparatuur zelf bestel (kost op internet €4363 bij elkaar), dan verlies ik m'n blokvoordeel korting en schiet ik er niks mee op.

Aangezien m'n budget maar ongeveer €8000 is, zie ik bij deze prijzen maar twee mogelijkheden:
1. Bezuinigen op blad (multiplex ipv composiet) en op apparatuur; b-merk ipv Bosch/Siemens
2. Bezuinigen op de meubels, deze bij bijv. Ikea bestellen en dan los het composiet blad + Siemens apparatuur via internet bestellen.
Zijn dit m'n enige twee mogelijkheden? Wat zouden jullie doen?



Afbeelding

Afbeelding

Emi
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 mei 2009 14:44

Re: Offertes kleine strakke keuken incl. kookeiland

Ongelezen bericht door Emi »

bezuinigen is lastig..... Ik zit daar zelf ook mee.
De keuken die we uitgezocht hebben kost naar ons idee teveel geld.
De prijs is waarschijnlijk wel redelijk. Dus of we zetten er ons overheen dt we meer geld uit gaan geven dan gepland - of we gaan bezuinigen.


Het werkblad maakt je keuken - dat is het gedeelte wat je het meeste gebruikt.
Het prijsverschil tussen composiet en kunststof is enorm. Dus het is een lastige keuze. Composiet is niet perse beter dan kunststof in gebruik - heb ik me laten vertellen.

Wat betreft bezuinigen op apparatuur..... tsja....we denken er ook over. We hebben nu veel apparatuur van bosch.

Laden zijn ook duurder dan gewone kastjes - dat kan ook in de prijs schelen.

Wat voor frontjes heb je op je keuken, folie, glad gelakt of kunststof.
Folie gaat niet heel lang mee. Gelakt en kunststof wel waarbij kunsstof de goedkopere optie is.

Veel succes

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Offertes kleine strakke keuken incl. kookeiland

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Zit er achter die linker hoge kast nou direct een massieve kolom? Dure grap?

If so dan zou ik de opstelling in een schiereiland veranderen, het geheel een kwartslag met de klok mee draaien: schier vanuit de muur waar nu je hoge kasten staan en spoelen/werken lans de lange muur.

Komt bovendien je lage bovenkast mooier uit de verf dan nu.

snlrus
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2009 17:02

Re: Offertes kleine strakke keuken incl. kookeiland

Ongelezen bericht door snlrus »

Achter die linker hoge kast hangen de meterkast en gasmeter (min. 50cm voor nodig). Helaas, want dit is kostbare keukenruimte. Maar door er een keukenkast omheen te zetten oogt het iig in een geheel met de keuken. Is het trouwens wel echt nodig hier een kast voor te gebruiken, of bestaat er zoiets als een keuken voorzet-raam/deur o.i.d.?

In de lange muur rechts op de 1e afbeelding zitten drie grote hoge schuiframen (zijn helaas niet getekend)...Het geheel een kwartslag draaien is dus niet mogelijk.
Wel heb ik overwogen om er een hoekkeuken van te maken door het eiland tegen de meterkast kast aan te zetten, tegenover de ramen. Maar dan zit ik met de twee hoge kasten in het midden, de meterkast en koel-vrieskast, en wordt de keuken gescheiden van de woonkamer...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Offertes kleine strakke keuken incl. kookeiland

Ongelezen bericht door kweenie »

Is het dan misschien een idee om die hele wand een kastenwand te maken, met bv. de koelkast, vriezer, oven etc. en een scheireiland met koken en spoelen te maken, ofwel haaks op die kastenwand, ofwel (als dit mogelijk is) evenwijdig met de kastenwand, tussen twee van de schuiframen in?

Ik vind de ruimte voor het spoelen nu ook erg smal en 'claustrofobisch', zo ingebouwd. Ik zou er in deze opstelling dan eerder voor kiezen om koken en spoelen te ruilen. Koken heeft iets minder zijruimte nodig en je raakt dan ook de in de ruimte hangende, wellicht storende, afzuigkap kwijt. Bovendien zul je vaker de kraan gebruiken dan het kookstel.

snlrus
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2009 17:02

Re: Offertes kleine strakke keuken incl. kookeiland

Ongelezen bericht door snlrus »

Op zich goede suggesties, maar de afvoer en wateraansluiting komen uit de vloer tegen de achterwand, koken en spoelen omdraaien gaat nu niet echt meer. Er een T opstelling van maken, dus kastenwand en loodrecht hierop een schiereiland kan op zich wel. Maar dan sta je of met je rug naar de ramen te koken en spoelen of met je rug naar de woonkamer. Bovendien zal het voor de prijs niet veel uitmaken vrees ik....

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Offertes kleine strakke keuken incl. kookeiland

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

snlrus, neem je tekeningen/foto's en typenummers mee naar een DMG zaak, Keukenkampioen verkoopt greeploze Hackers bijv. daar proberen een deal te sluiten voor 8k is de enige mogelijkheid.

Met een stapje terug qua front (melamine met vormkanten, lekker stevig en makkelijk schoon te houden, laagste prijsgroep oud wit, front 1010) en een HPL werkblad plus je kennis/globale kostenplaatje van apparatuurprijzen is het misschien haalbaar. E.e.a. afhankelijk van de bui van je verkoper.
Zo kan je hem bij greeploos bijvoorbeeld ondiepe steunwanden/stollen laten gebruiken bij je kasten in ieder geval aan de blinde muurzijdes? Omgekeerd kost het je geld bij DMG, dus dit voordeel kan je benutten.

Want bij Ikea slaag je niet voor greeploos volgens mij, hebben ze niet eens?

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Offertes kleine strakke keuken incl. kookeiland

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Of ik zal eens een woontijdschrift opzoeken zo, KeukenLoods volgens mij adverteerde altijd met een soortgelijk eilandje met apparatenwand voor een zachte prijs. Klein advertentie'tje, witte keuken, zal hem vanmiddag even opzoeken.

edit: juiste naam gevonden, heb geen camera hier maar hoge apparatenwand 3x60cm met combi. Eiland van ook 3x60 zo te zien met onderbouw vierkante spoelbak, 4 pits gasplaat, eilandkap, voor 5999,-
Stond geregeld in de 101 Woonideeen in 2008 (bijv. 10/2008, pagina 124)

snlrus
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2009 17:02

Re: Offertes kleine strakke keuken incl. kookeiland

Ongelezen bericht door snlrus »

Bedankt voor de adviezen CocaCola81; ik zal eens bij een Keukenkampioen binnenlopen. Welke serie moet ik dan hebben voor een greeploze Hacker? Steinhaus Extra?
En welke serie? Dit heb ik op het forum gevonden:
5000 = Häcker classic
5500 = häcker active
6000 = Systemat
6500 = Activ
De advertentie van keukenloods klinkt ook goed, maar 10/2008 is een tijd geleden (bieden ze niet meer aan?) en uiterlijk is moeilijk te beoordelen zo. Op hun site zie ik niet 123 iets wat hier op lijkt.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Offertes kleine strakke keuken incl. kookeiland

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Zelf heb ik een serie 6000 met de toevoeging greeploos, wat dus destijds met de oude typering neerkwam op een (Hacker) Systemat Edition.

In de showroom moet je even zoeken naar deze rechte opstelling, Gemini 500GL:
http://keukenkampioen.nl/index.php?page ... uken_id=35
Da's het melamine (1010 code bij Hacker) front en tevens de laagste prijsgroep.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Offertes kleine strakke keuken incl. kookeiland

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Afbeelding
Keukenloods 10/'08, ze hebben er wel ruimere tijd (halfjaar/jaar maybe zelfs) mee geadverteerd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Offertes kleine strakke keuken incl. kookeiland

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Cocacola, ze hebben deze voorraad-opstelling nog wel maar niet meer greeploos, doch voordeliger zo te zien.....

http://www.keukenloods.nl/module/pdf/keuken7.pdf

Voor zover ik weet verkopen zij wel greeploos en hebben zij verschillende merken (waaronder Schmidt) dus vergelijken kan geen kwaad....

Het verschil bij Superkeukens van een Schuller en een Nobilia MOET groter zijn dan € 650,-


Ik denk dat "radarvoorklanten" wel een beter offerte traject weet !? :wink: :D

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Offertes kleine strakke keuken incl. kookeiland

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Pretty nice find voor onze topicstarter Zelfst! :D

Ja ik denk dat we het hierna maar aan Radarvoorklanten moeten overlaten, niemand is hier gebaat mee. :wink:

Radarvoorklanten, kom er maar in!

Justin77
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2009 18:25

Re: Offertes kleine strakke keuken incl. kookeiland

Ongelezen bericht door Justin77 »

In mijn keuken speurtocht ben ik ook langs de keukenloods geweest.
Prettige zaak, scherpe offerte (fyi Rotpunkt).

De "voorraad keukens" die ze hebben staan komen uit China.
Ooit hebben ze een groep chinezen langs gehad, en die hebben alles nagekeken en na een paar maanden kwamen ze terug met een hele catalogus aan keukens :lol:

snlrus
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2009 17:02

Re: Offertes kleine strakke keuken incl. kookeiland

Ongelezen bericht door snlrus »

@CocaCola81: erg bedankt voor je informatie en het zelfs inscannen van de Keukenloods advertentie!
Inmiddels ben ik gisteren naar de KeukenKampioen geweest. De Gemini hadden ze niet (meer) staan; de 6000 serie hebben ze niet meer. Wel de 5500 en 5000. Op basis van de 5000 met acryl front heb ik een ontwerp en offerte laten maken...:

Apparatuur Siemens: €6106,- (na 30% korting)
Werkblad: €1794,- (na 25% korting)
Kraan +spoelbak: €970,-
Montage: €900,-
Keukenmeubelen: €3543,- (na 25% korting)
Totaal: €13.313,-
Eindprijs na extra apparatuur korting: €11.900,-
Oftewel....nog veel te ver verwijderd van mijn budget :(

@zelfstandigste: bedankt voor de link naar de pdf! Maar enig idee door welke fabrikant dit wordt gemaakt dan? Rotpunkt of toch uit China?
En zit er nog verschil in de Keukenloods vestigingen? Zag in een ander topic dat je hier specifiek om vroeg... Zaandam is voor mij dichtste bij.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Offertes kleine strakke keuken incl. kookeiland

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

@zelfstandigste: bedankt voor de link naar de pdf! Maar enig idee door welke fabrikant dit wordt gemaakt dan? Rotpunkt of toch uit China?
En zit er nog verschil in de Keukenloods vestigingen? Zag in een ander topic dat je hier specifiek om vroeg... Zaandam is voor mij dichtste bij.
Ik ken de eigenaren van de Loods, even geïnformeerd.......
Het meubel is van duitse makelij met voorraad apparatuur en een star galaxy granieten voorraad werkblad (een paar maten).
De apparatuur is naar wens an te passen, evt. via internet aan te kopen....

Zaandam is ook meest "makkelijke"filiaal; is de eerste "keukenloods" en leidinggevende werken daar....

Gezien ik commerciële belangen blijk te hebben, is er altijd nog "radarvoorklanten" om een belangenloos advies te geven... :wink: :D

snlrus
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2009 17:02

Re: Offertes kleine strakke keuken incl. kookeiland

Ongelezen bericht door snlrus »

Kijk....dit is nuttige info! Dank hiervoor.

En radarvoorklanten gaat maar ergens anders gefrustreerd lopen doen...

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Offertes kleine strakke keuken incl. kookeiland

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Ik heb een keuken verkocht, ha! Een flesje wijn voor mijhij! :mrgreen:

O sorry Rareratvoorklanten, ik ben geen verkoper of belanghebbende.. ;)

Gesloten