LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ontbinden van koop

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
angela32

ontbinden van koop

Ongelezen bericht door angela32 »

Op 27 september hebben wij een keuken gekocht bij de keukenconcurent. Elke afspraak die ik met hun maak word niet nagekomen inmiddels reageren ze ook niet meer op onze telefoontjes en e-mails. Ons vertrouwen in hun is helemaal weg. Weet er iemand hoe en of ik kosteloos onder deze koopovereenkomst uit kan?
Je hebt als consument toch ook rechten en hoeft toch niet met je te laten sollen.

Groet A. v. Baal

pinow

Re: ontbinden van koop

Ongelezen bericht door pinow »

hej angela...ik zou zeggen geef die mensen een koekje van eigen deeg.....de meeste verkopers zijn assertief tot het agrresieve aan.....dit doen ze om veel te verkopen en is daarom hun goed recht. Doe hetzelfde en ga gewoon bij het filiaal langs waar je de keuken hebt gekocht. Pak een verkoper bij zijn oren beet en eis dat je wordt geholpen... de verkoper zal je proberen om te praten om je zo snel buiten te krijgen, maar trap er niet in. Geen nummers aan nemen of contact personen....je laat die verkoper je probleem oplossen, eerder ga je gewoon niet weg! Al moet hij de hele aardbol overbellen hij lost het op
! Als je mailed of belt of faxed is het voor een organisatie makkelijk om je het bos in te sturen, sta je fysiek voor iemands neus dan wordt dit een stuk lastiger. Je kan ook je contract helemaal door spitten, als er ook maar 1 afspraak in staat die door hun niet is nagekomen kan je al ontbinding eisen.... Laat even weten hoe het is gegaan!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

de werkwijze van een grote organisatie.

Gast

Inmiddels heb ik gekregen wat afgesproken was en dit komt volgens mij dat ik in mijn laaatste e-mail gezegt heb dat ik er niet voor terug schrik om eventueel de media in te schakelen
nu maar afwachten hoe de rest gaat verlopen ben er inmiddels behoorlijk huiverig voor maar ze weten inmiddels ook wel dat er niet met ons valt te sollen.

Angela

Pinow

Ongelezen bericht door Pinow »

good for you!! :P

Gast

Zo hoort het

Koekoek

Ongelezen bericht door Koekoek »

Je weet toch dat je bij annulering moet betalen. Dat staat toch in de voorwaarden. Zolang er domme consumenten zijn die de voorwaarden en de orderbevestiging niet lezen. Hebben die slimme verkopers vrij spel

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Zolang er domme consumenten zijn die de voorwaarden en de orderbevestiging niet lezen. Hebben die slimme verkopers vrij spel
Er zijn ook minder slimme verkopers. Deze geven voor de koop de voorwaarden niet ter inzage (=wettelijke plicht). Hierdoor maken de kopers goede kans om onder die annuleringskosten uit te komen.

Gast

Niet zo naief 16 again. De koper tekent er voor, dat ie ze heeft ontvangen. Verkoper zal gewoon volhouden dat ie ze heeft overhandigt.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Voor ontvangst van de algemene voorwaarden moet je de klant apart laten tekenen. Er is dus een extra handtekening nodig.
Voorbeelden te over op dit forum waar de klant werd overgehaald om snel een enkele krabbel te zetten op een formuliertje om (volgens de verkoper) "mee te mogen doen aan deze speciale kortingsactie."

Tekent de klant ook apart voor ontvangst van de voorwaarden, dan zijn die voorwaarden uiteraard wel van toepassing.

Gesloten