LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orderbevestiging annuleren

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Gedupeerde45
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2009 13:05

Orderbevestiging annuleren

Ongelezen bericht door Gedupeerde45 »

Beste lezer,

In maart heb ik helaas een orderbevestiging getekend voor een nieuwe keuken. We waren op zoek naar een nieuwe keuken en kregen net als alle anderen een goede korting die dag. Al met al stom achteraf.

Nu is mijn vraag als volgt: kan je van de annuleringskosten af als de keuken wel is gespecificeerd, maar de de prijs niet volledig is gespecificeerd? M.a.w. de kastjes, apparatuur en maten staan er wel in, maar dan staat er alleen een totaalprijs. Tevens staat er dat de order in alle aspecten nog te wijzigen is. Kan je dan ook alles annuleren en bijvoorbeeld alleen een kraan afnemen om eronderuit te komen?

Ik baal er goed van dat we ons zo onder druk hebben laten zetten en wil graag van de keuken af. Hoop dat iemand tips heeft.

Alvast bedankt.

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Orderbevestiging annuleren

Ongelezen bericht door Eek »

Zijn genoeg van dit soort verhalen op het forum te vinden, met antwoorden.

Waarom noem je jezelf gedupeerde ? Je was op zoek naar een keuken en hebt er een gekocht...

Waar heb je je keuken gekocht ?

Gedupeerde45
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2009 13:05

Re: Orderbevestiging annuleren

Ongelezen bericht door Gedupeerde45 »

Gedupeerd omdat we net op zoek waren naar een keuken en er misbruik gemaakt is van de situatie. Men heeft ons amper voorgelicht en de korting bleek achteraf ook niet zo hoog te zijn.

Ik weet dat er voldoende op het forum staat, maar ik kon nergens de zin "order nog in alle aspecten te veranderen" vinden in andere items. Vandaar dus mijn vraag.

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Orderbevestiging annuleren

Ongelezen bericht door ice1982 »

Je bent niet gedupeerd.... Je bent gewoon een sukkel! En nee, je kan niet van je keuken af. Veel plezier ermee!

Gedupeerde45
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2009 13:05

Re: Orderbevestiging annuleren

Ongelezen bericht door Gedupeerde45 »

Ja en ik hoop dat jij zo'n zielig keukenverkopertje bent. Wees dan maar trots nu, want verder zal je nooit komen kk jong

striker009
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jun 2008 13:47

Re: Orderbevestiging annuleren

Ongelezen bericht door striker009 »

Als je een korting hebt gekocht kan je er misschien nog wel vanaf.

Heb je een keuken gekocht waar je alles hebt uitgezocht dan word het heel moeilijk. Je kan inderdaad alles nog wijzigen maar dit dient altijd 75% van het eerste bedrag te zijn. Dus alleen een kraan kopen zullen ze niet intrappen.

Er zijn op dit forum heel veel mensen die je goed advies kunnen geven. Vertel je complete verhaal hoe alles is verlopen en de tips zullen binnenstromen.

Succes.

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Orderbevestiging annuleren

Ongelezen bericht door henk51 »

Nu je gekocht hebt ben je waarschijnlijk bij andere keuken giganten gaan vergelijken, dat moet je altijd eerst doen en dan pas als je een prijs in je hoofd hebt gaan onderhandelen en kopen. Nu is iedereen opeens zo'n zielig keukenverkopertje en voel jij gedupeerd. Een keuken kopen is niet hetzelfde als een pak melk je had je veel beter moeten voorbereiden.In maart vond je die keuken en prijs oke en daar heb je voor getekend met je volle verstand en de kennis die je toen had. Als je ervan af wilt zul je annuleringskosten moeten betalen en is de prijs van de keuken die je nu waarschijnlijk op het oog hebt dan nog zo voordelig of kan je maar beter deze keuken houden.En voordat je erover begint ik verkoop geen keukens.

gr Henk

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Orderbevestiging annuleren

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

kk jong
Ik denk niet dat iemand die een ander uitmaakt voor kankerjong (kk is straattaal voor.. heb ik begrepen) nog iets gedaan krijgt hier.

Succes met je nieuwe keuken TS! Tot ziens!

Gedupeerde45
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2009 13:05

Re: Orderbevestiging annuleren

Ongelezen bericht door Gedupeerde45 »

Interesseert mij geen ruk wat jij ervan vindt eerlijk gezegd. En dat kk staat bij mij voor wat anders, dus ga jij maar lekker ergens anders shouten pepsi cola :lol:

Anyway ik zie nergens de 75% regeling in de cbw voorwaarden staan eerlijk gezegd. Ben benieuwd of anderen die kunnen vinden.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Orderbevestiging annuleren

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Waar heb je nou getekend? DMG? Want daar kan je mooie keukens kopen voor weinig.

Scan je overeenkomst eens in, ik ben wel benieuwd waar je voor gevallen bent?

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Orderbevestiging annuleren

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 26 aug 2009 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gedupeerde45
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2009 13:05

Re: Orderbevestiging annuleren

Ongelezen bericht door Gedupeerde45 »

Wijzigen is niet perse annuleren. Als je de keuken besteld hebt en je wijzigt je order en je neemt slechts 1 item van de order af, dan wijzig je, maar annuleer je niet. er staat ook nergens dat je het bedrag zoals genoemdf in de offerte moet afnemen. nogmaals ik zie nergens het artikel in de cbw van minimaal 75% afnemen staan.
Als iemand mij daarop kan wijzen hoor ik het graag, maar ik kan het niet vinden.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Orderbevestiging annuleren

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dan ga je morgen toch direct met dat verhaal naar de verkoper? Neem wel de goedkoopste kraan ;)

Gedupeerde45
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2009 13:05

Re: Orderbevestiging annuleren

Ongelezen bericht door Gedupeerde45 »

hahaha lijkt mij ook een goed idee. Maar iemand nou die 75% regeling zien staan in de cbw voorwaarden?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Orderbevestiging annuleren

Ongelezen bericht door gravedigger »

Hulp hoef je hier niet meer te verwachten, heeft CocaCola je al heel duidelijk gemaakt !

striker009
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jun 2008 13:47

Re: Orderbevestiging annuleren

Ongelezen bericht door striker009 »

Bij DMG staat dit vaak op de voorkant van de orderbon, een cm of 5 onder de handtekening.

Wijzigingen - Alleen van maandag t/m vrijdag tot 16:00, uitsluitend op afspraak.
- zijn 10 dagen na bepaling van de definitieve leverweek absoluut niet meer mogelijk.
- tegen meer- of minderprijzen, echter het nieuwe totaalbedragis minimaal 75% van het aankoopbedrag.

16again
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Orderbevestiging annuleren

Ongelezen bericht door 16again »

Met een specificatie van totaalprijs en alle onderdelen is dit gewoon een rechtsgeldige overeenkomst.

Je hebt allereerst wel recht op een per onderdeel gespecificeerde prijsopgave, anders blijkt bij wijzigingen achteraf dat op het item wat je wil laat vervallen oorspronkelijk juist extra veel korting hebt gekregen.
Deze prijsspecificatie schriftelijk aanvragen, dan moet tegenpartij die verstrekken.
dient altijd 75% van het eerste bedrag te zijn
Dit geldt alleen als dit zo op de bon staat. Staat dit er niet, dan betekent dit nog niet dat je kan volstaan door alleen een kraan oid af te nemen, de koop is immers niet gesloten om achteraf tot nul te reduceren. Na wijziging zal er minimaal een keuken over moeten blijven. (in een huurhuis staan 3 kastjes, aanrechtblad, kraan + spoelbak). Je hebt het recht op annulering (tegen 30%) en het recht van wijziging, volgens mij houdt niets je tegen om van beiden gebruik te maken om annuleringsvergoeding te verkleinen.
goede korting die dag......onder druk hebben laten zetten......de korting bleek achteraf ook niet zo hoog te zijn
Een beroep op dwaling/misleiding/pressie/oneerlijke handelspraktijken kan een te smalle basis zijn om er onder uit te komen.

Wat je ook kan doen....?
Ga naar een ander filiaal, onderhandel daar een keuken zoveel mogelijk uit (op naam van je partner, anders zien ze je in het systeem).
Waar de verkoper uiteindelijk je handtekening verwacht voor accoord, geef je pas bij het bereiken van een goede prijs aan dat je de oorspronkelijke opdracht wil wijzigen in het zojuist gedane aanbod.
Indien de boze verkoper het aanbod verscheurt, maak hem dan duidelijk dat dit bewijsmateriaal is in een mogelijke rechtzaak.
Het aanbod blijft eigendom winkel, al kun je op een onbewaakt moment met je MegaPixel mobiel iets tastbaars overhouden.

Gesloten