LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] paul roescher keukens
paul roescher keukens
Nou ik lees allemaal van die positieve reacties over paul roescher keukens maar daar ben ik er niet 1 van.
Ten eerste klopten zowel de tekening van de keuken als de badkamer niet.
Het nameten van de keuken laten ze de chauffeur doen met alle respect voor die man maar het duid niet op proffesionaliteit
Badkamer paste niet dus het bidet moest eruit en de wastafel naar een andere plek.
Leidingwerk niet goed ingetekend afmetingen er niet goed bij vermeld waardoor ik 2 x terug moest nar Paul Roescher tijdens de plaatsing.
Keuken kast werd verkeerd geplaatst.ondanks dat ik deze door hun installateur had laten plaatsen
Verkeerde aansluitingen erbij voor het installeren van de badkamer die ik zelf moest ophalen.
Tevens wacht ik nog op 2 kasten en 3 barkrukken.
Bellen en bellen met de service desk maar daar kreeg ik ook niet direkt de antwoorden op oplossing voor de problemen. Ze zijn nog steeds niet geleverd.
Mijn aannemer van Gameren uit Huissen die ik erg kan aanbevelen had ook al bij een andere klant een soortgelijke reactie ontvangen.
Verkopen is 1 ding maar aanleggen een tweede en dat doet Paul Roescher niet zelf maar besteed hij uit en ik weet wel waarom.
Kortom nog een keer daar kopen "Nee ik niet ".Ik ga dan weer naar Janssen keukens in Huissen.
Twee keer daar een keuken gekocht ondanks dat daar ook een paar kleine problemen mee waren gaf ik 1 belletjes en stond de eigenaar met de verkoper de volgende dag bij mij op de stoep en het was direkt opgelost dus zo kan het ook.
Ten eerste klopten zowel de tekening van de keuken als de badkamer niet.
Het nameten van de keuken laten ze de chauffeur doen met alle respect voor die man maar het duid niet op proffesionaliteit
Badkamer paste niet dus het bidet moest eruit en de wastafel naar een andere plek.
Leidingwerk niet goed ingetekend afmetingen er niet goed bij vermeld waardoor ik 2 x terug moest nar Paul Roescher tijdens de plaatsing.
Keuken kast werd verkeerd geplaatst.ondanks dat ik deze door hun installateur had laten plaatsen
Verkeerde aansluitingen erbij voor het installeren van de badkamer die ik zelf moest ophalen.
Tevens wacht ik nog op 2 kasten en 3 barkrukken.
Bellen en bellen met de service desk maar daar kreeg ik ook niet direkt de antwoorden op oplossing voor de problemen. Ze zijn nog steeds niet geleverd.
Mijn aannemer van Gameren uit Huissen die ik erg kan aanbevelen had ook al bij een andere klant een soortgelijke reactie ontvangen.
Verkopen is 1 ding maar aanleggen een tweede en dat doet Paul Roescher niet zelf maar besteed hij uit en ik weet wel waarom.
Kortom nog een keer daar kopen "Nee ik niet ".Ik ga dan weer naar Janssen keukens in Huissen.
Twee keer daar een keuken gekocht ondanks dat daar ook een paar kleine problemen mee waren gaf ik 1 belletjes en stond de eigenaar met de verkoper de volgende dag bij mij op de stoep en het was direkt opgelost dus zo kan het ook.
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24
Re: paul roescher keukens
Tja, waarom hebt u de keuken niet bij Janssen gekocht? Zij hebben u toch steeds goed behandeld met een prima service? Of bent u gezwicht voor het reklamekrantje waar je een keuken en badkamer voor € 4995,00 kunt kopen? Jammer dat u goede service niet beloond!
Re: paul roescher keukens
Paul R begint weer.
Zeker tijdelijk een goede verkoopadviseur gehad. ( zal wel te duur zijn geweest)
Het is weer Bingo.
Zeker tijdelijk een goede verkoopadviseur gehad. ( zal wel te duur zijn geweest)
Het is weer Bingo.
Re: paul roescher keukens
Bij Paul R ok bijzondere ervaringen. eerst kan alles en aanbiedingstegels bij een te kiezen keuken worden pas besteld en geleverd met de keuken levering. dan blijkt bij tekeken offerte dat tegel meteen maar meegenomen moeten worden (2 pallets omdat zij geen ruimte hebben). Voor mij gold als dit zo moet dan zal de keuken ook niet goed gaan en dus niets getekend. kortom. het klingt leuk en goedkoop maar betrouwbaar???
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 nov 2006 14:21
Re: paul roescher keukens
Ik ben niet naar Jansen gegaan in huissen omdat ik verhuisd was en dacht zoek maar wat in Apeldoorn.Achteraf heeft u volkomen gelijk keuken vakman maar de bad kamer en keuken waren niet wat je noemt een aanbieding bij Jannssen had ik zeker niet meer betaald.
ik kan ze zeker aanraden 2 x een keuken daar gekocht .Niet dat daar alles gelijk in orde was maar naar 1 belletjes werd het gelijk verholpen.
ik kan ze zeker aanraden 2 x een keuken daar gekocht .Niet dat daar alles gelijk in orde was maar naar 1 belletjes werd het gelijk verholpen.
Re: paul roescher keukens
Dag.
Medio 2007 hebben wij een keuken aangeschaft bij Paul Roescher. In december 2007 werd de keuken 'geleverd'. Hierop hebben wij veel problemen gehad. Zij nemen geen verantwoording voor de levering, schuilen zich achter hun leveranciers, maken loze beloftes etc.
In februari zou alles opgelost zijn. Het is nu bijna juni en ze hebben nog niet alles voor elkaar. Onderstaand vind u een brief die ik gestuurd heb naar ze. Hierop hebben zij heel laconiek gereageerd.
Na het lezen van de brief is het aan u om alsnog een keuken aan te schaffen bij Paul Roescher.
Brief:
Op 8 december 2007 werd onze keuken door uw firma afgeleverd. Vanaf deze dag begonnen de problemen. Onderstaand treft u de diverse problemen aan:
- Verkeerd werkblad geleverd
- ‘Defecte’ afzuigkap
- Geen mogelijkheid om de spotjes te plaatsen in verband met de transformator. Deze zou dan op de plank geplaatst moeten worden in het zicht!
- ‘Defecte’ vaatwasser
- Vaatwasser scheef gemonteerd (stak voor het werkblad schuin uit)
- Beschadigde plinten
- Beschadigde deuren
- Lade stuk
- Verkeerde deur (greep circa 30 centimeter boven de grond)
- Lekkage bij de waterafvoer (spoelbak)
Uw eerste monteur heeft de keuken geplaatst zonder werkblad. Deze was namelijk niet voorradig. Tevens constateerde hij dat er geen mogelijkheid was om de spotjes aan te sluiten, de plinten beschadigd waren, de greep te laag gemonteerd was en een deur beschadigd was. Dit is destijds tevens gemeld bij de verkoper. Na zijn bezoek, bleek bovenop de al eerder geconstateerde problemen, de afzuigkap een tikkend geluid te maken en de vaatwasser het niet te doen. Wij hebben dit meteen persoonlijk bij de verkoper gemeld. Het werkblad zou uiterlijk binnen een week geleverd worden en de monteur van Kupperbusch zou langskomen voor de afzuigkap en de vaatwasser.
De monteur van Kupperbusch is langsgekomen en constateerde dat de stroomtoevoer niet goed was weggewerkt door Paul Roescher en dat deze tegen de propeller aankwam. Bij de vaatwasser bleek dat de stroomtoevoer niet goed in het stopcontact zat. Ondanks de belofte van de verkoper werd het werkblad niet binnen een week geleverd. Hier hebben wij nog drie weken moeten wachten.
Op de dag van de levering van het werkblad was er tevens een nieuwe monteur. De keuken bleek niet correct geprepareerd te zijn door de eerste monteur en hij heeft hierop de nodige aanpassingen verricht voor het plaatsen van het werkblad. Het probleem van de spotjes lag, volgens Paul Roescher, nog bij de leverancier/ fabriek. Na het bezoek van de tweede monteur bleek dat de vaatwasser schuin gemonteerd was, en er een lekkage was in de spoelbak en een lade was stuk.
Hierop zijn wij herhaaldelijk bij de verkoper aan de balie geweest. Wij hebben hem nogmaals geconfronteerd met onze problemen en dat wij zeker niet content waren met de ‘vakkundige’ montage en het feit dat wij er continue zelf achteraan moeten bellen. Zijn antwoord kwam op het volgende neer “Ik ben alleen de verkoper, verder weet ik niks.” Op dat moment hebben wij aangegeven dat wij een financiële compensatie op zijn plaats vonden.
De verkoper gaf aan dat er eind januari, uiterlijk eerste week februari contact met ons opgenomen zal worden door de klantenservice. Wij hebben gewacht tot de eerste week februari en wij hadden nog steeds geen telefoontje gekregen van Paul Roescher. Hierop hebben wij zelf weer contact op moeten nemen en wij hoorde voor de zoveelste keer “duizend maal excuses” etc. Tevens heb ik bij de verkoper nogmaals aangegeven dat wij een financiële tegemoetkoming nu nog meer op zijn plaats vinden, voor dit zogehete ‘beunhaas’ gedrag van Paul Roescher. Hier zou de verkoper op zeer korte termijn op terugkomen.
Na ons contact met de klantenservice hebben wij een afspraak kunnen maken voor halverwege februari. In de tussentijd was de derde monteur speciaal geweest voor de spoelbak. Dit heeft hij ‘vakkundig’ opgelost door middel van tireps. De monteur gaf aan dat dit een tijdelijke oplossing is en dat er op zeer korte termijn de juiste klemmen geïnstalleerd zullen worden De vierde monteur (uit Duitsland) heeft de spotjes geïnstalleerd (ondanks dat de verkoper aangaf dat er geen mogelijkheid was om de spotjes te plaatsen), de vaatwasser rechtgezet, de plinten vervangen en een nieuwe lade geplaatst.
Nu circa vier maanden verder is het nog steeds niet opgelost. De verkoper is nooit teruggekomen op de financiële tegemoetkoming. De afvoer van de spoelbak zit nog steeds met vakkundige tireps vast, de nieuwe deurenset van de servicekast is niet opnieuw geleverd in verband met de greep die 30 centimeter boven de grond is geplaatst en de beschadigde deur van de koelkast niet vervangen is.
Onze mening is dan ook dat Paul Roescher in gebreke is gebleven en dat wij nu eisen dat er een fikse financiële tegemoetkoming komt en dat de openstaande zaken binnen één maand opgelost worden.
Medio 2007 hebben wij een keuken aangeschaft bij Paul Roescher. In december 2007 werd de keuken 'geleverd'. Hierop hebben wij veel problemen gehad. Zij nemen geen verantwoording voor de levering, schuilen zich achter hun leveranciers, maken loze beloftes etc.
In februari zou alles opgelost zijn. Het is nu bijna juni en ze hebben nog niet alles voor elkaar. Onderstaand vind u een brief die ik gestuurd heb naar ze. Hierop hebben zij heel laconiek gereageerd.
Na het lezen van de brief is het aan u om alsnog een keuken aan te schaffen bij Paul Roescher.
Brief:
Op 8 december 2007 werd onze keuken door uw firma afgeleverd. Vanaf deze dag begonnen de problemen. Onderstaand treft u de diverse problemen aan:
- Verkeerd werkblad geleverd
- ‘Defecte’ afzuigkap
- Geen mogelijkheid om de spotjes te plaatsen in verband met de transformator. Deze zou dan op de plank geplaatst moeten worden in het zicht!
- ‘Defecte’ vaatwasser
- Vaatwasser scheef gemonteerd (stak voor het werkblad schuin uit)
- Beschadigde plinten
- Beschadigde deuren
- Lade stuk
- Verkeerde deur (greep circa 30 centimeter boven de grond)
- Lekkage bij de waterafvoer (spoelbak)
Uw eerste monteur heeft de keuken geplaatst zonder werkblad. Deze was namelijk niet voorradig. Tevens constateerde hij dat er geen mogelijkheid was om de spotjes aan te sluiten, de plinten beschadigd waren, de greep te laag gemonteerd was en een deur beschadigd was. Dit is destijds tevens gemeld bij de verkoper. Na zijn bezoek, bleek bovenop de al eerder geconstateerde problemen, de afzuigkap een tikkend geluid te maken en de vaatwasser het niet te doen. Wij hebben dit meteen persoonlijk bij de verkoper gemeld. Het werkblad zou uiterlijk binnen een week geleverd worden en de monteur van Kupperbusch zou langskomen voor de afzuigkap en de vaatwasser.
De monteur van Kupperbusch is langsgekomen en constateerde dat de stroomtoevoer niet goed was weggewerkt door Paul Roescher en dat deze tegen de propeller aankwam. Bij de vaatwasser bleek dat de stroomtoevoer niet goed in het stopcontact zat. Ondanks de belofte van de verkoper werd het werkblad niet binnen een week geleverd. Hier hebben wij nog drie weken moeten wachten.
Op de dag van de levering van het werkblad was er tevens een nieuwe monteur. De keuken bleek niet correct geprepareerd te zijn door de eerste monteur en hij heeft hierop de nodige aanpassingen verricht voor het plaatsen van het werkblad. Het probleem van de spotjes lag, volgens Paul Roescher, nog bij de leverancier/ fabriek. Na het bezoek van de tweede monteur bleek dat de vaatwasser schuin gemonteerd was, en er een lekkage was in de spoelbak en een lade was stuk.
Hierop zijn wij herhaaldelijk bij de verkoper aan de balie geweest. Wij hebben hem nogmaals geconfronteerd met onze problemen en dat wij zeker niet content waren met de ‘vakkundige’ montage en het feit dat wij er continue zelf achteraan moeten bellen. Zijn antwoord kwam op het volgende neer “Ik ben alleen de verkoper, verder weet ik niks.” Op dat moment hebben wij aangegeven dat wij een financiële compensatie op zijn plaats vonden.
De verkoper gaf aan dat er eind januari, uiterlijk eerste week februari contact met ons opgenomen zal worden door de klantenservice. Wij hebben gewacht tot de eerste week februari en wij hadden nog steeds geen telefoontje gekregen van Paul Roescher. Hierop hebben wij zelf weer contact op moeten nemen en wij hoorde voor de zoveelste keer “duizend maal excuses” etc. Tevens heb ik bij de verkoper nogmaals aangegeven dat wij een financiële tegemoetkoming nu nog meer op zijn plaats vinden, voor dit zogehete ‘beunhaas’ gedrag van Paul Roescher. Hier zou de verkoper op zeer korte termijn op terugkomen.
Na ons contact met de klantenservice hebben wij een afspraak kunnen maken voor halverwege februari. In de tussentijd was de derde monteur speciaal geweest voor de spoelbak. Dit heeft hij ‘vakkundig’ opgelost door middel van tireps. De monteur gaf aan dat dit een tijdelijke oplossing is en dat er op zeer korte termijn de juiste klemmen geïnstalleerd zullen worden De vierde monteur (uit Duitsland) heeft de spotjes geïnstalleerd (ondanks dat de verkoper aangaf dat er geen mogelijkheid was om de spotjes te plaatsen), de vaatwasser rechtgezet, de plinten vervangen en een nieuwe lade geplaatst.
Nu circa vier maanden verder is het nog steeds niet opgelost. De verkoper is nooit teruggekomen op de financiële tegemoetkoming. De afvoer van de spoelbak zit nog steeds met vakkundige tireps vast, de nieuwe deurenset van de servicekast is niet opnieuw geleverd in verband met de greep die 30 centimeter boven de grond is geplaatst en de beschadigde deur van de koelkast niet vervangen is.
Onze mening is dan ook dat Paul Roescher in gebreke is gebleven en dat wij nu eisen dat er een fikse financiële tegemoetkoming komt en dat de openstaande zaken binnen één maand opgelost worden.
Laatst gewijzigd door jh1980 op 25 mei 2008 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: paul roescher keukens
Keuken is bruikbaar, dus vergeet dat "fikse" maar.fikse financiële tegemoetkoming
Tja, en voor de rest triest natuurlijk
En voor de rest is het veruit schofterig om de namen te noemen van betrokken verkopers, maat dat zal te maken hebben met je eigen zelfwaarde
Re: paul roescher keukens
Dag Pufje,
1. het is schandalig
2. Je hebt gelijk qua namen, maar ik had dan ook net opgehangen met de serviceafdeling. Zij nemen nog niet eens de moeite om je na 16.30 uur terug te bellen (omdat zij dan vrij zijn). Geweldige service! NOT
3. Zij beweren nu dat de servicekast standaard geleverd wordt! Wat niet is afgesproken en door de monteur al in december gemeld is!
4. Een andere persoon gesproken bij de serviceafdeling en die weet helemaal van niks. Tevens hoorde ik van hem dat de mankementen opnieuw in het systeem is ingevoerd. Lijkt mij dat zij dat dus in december niet hebben gedaan.
5. De keuken is bruikbaar, maar ik heb er elke keer zelf achteraan moeten bellen. Geen enkel telefoontje vanuit hun! Op mijn eigen kosten steeds maar weer bellen, erheen rijden, confronteren. En wat komt eruit ? Helemaal NIKS!! Niet meer dan logisch dat je een financiele schadevergoeding kan verwachten. Telefoonkosten, benzinekosten, uurkosten (tijd kost ook geld).. Als een bedrijf het zou eisen zouden zij het in zekere maten wel regelen. Consument? Die kan de 'pleuris' krijgen.
1. het is schandalig
2. Je hebt gelijk qua namen, maar ik had dan ook net opgehangen met de serviceafdeling. Zij nemen nog niet eens de moeite om je na 16.30 uur terug te bellen (omdat zij dan vrij zijn). Geweldige service! NOT
3. Zij beweren nu dat de servicekast standaard geleverd wordt! Wat niet is afgesproken en door de monteur al in december gemeld is!
4. Een andere persoon gesproken bij de serviceafdeling en die weet helemaal van niks. Tevens hoorde ik van hem dat de mankementen opnieuw in het systeem is ingevoerd. Lijkt mij dat zij dat dus in december niet hebben gedaan.
5. De keuken is bruikbaar, maar ik heb er elke keer zelf achteraan moeten bellen. Geen enkel telefoontje vanuit hun! Op mijn eigen kosten steeds maar weer bellen, erheen rijden, confronteren. En wat komt eruit ? Helemaal NIKS!! Niet meer dan logisch dat je een financiele schadevergoeding kan verwachten. Telefoonkosten, benzinekosten, uurkosten (tijd kost ook geld).. Als een bedrijf het zou eisen zouden zij het in zekere maten wel regelen. Consument? Die kan de 'pleuris' krijgen.
Re: paul roescher keukens
Snap niet dat je niet eerder de geschillencommissie of je rechtsbijstand hebt ingeschakeld.
Wat betreft die schadevergoeding : heb je alles schriftelijk gedaan of alleen telefonisch of confrontatie? Het laatste? Dan zal het lastig worden.
Tip voor iedereen dus. Heb je en geschil? Zet het op papier en vraag een schriftelijke reactie.
Wat betreft die schadevergoeding : heb je alles schriftelijk gedaan of alleen telefonisch of confrontatie? Het laatste? Dan zal het lastig worden.
Tip voor iedereen dus. Heb je en geschil? Zet het op papier en vraag een schriftelijke reactie.
Re: paul roescher keukens
Dag Rayke,
In eerste instantie alleen telefonisch of persoonlijk. De laatste brief (die ik dus op het forum heb gezet is als enige schriftelijk.
Zij hebben hierop gereageerd. Het duidt er dus tevens op dat zij het eens zijn met de brief, anders zouden zij het wel schriftelijk weer aangeven.
Bedankt voor het meedenken. Ik heb al een email gestuurd naar Kassa.
In eerste instantie alleen telefonisch of persoonlijk. De laatste brief (die ik dus op het forum heb gezet is als enige schriftelijk.
Zij hebben hierop gereageerd. Het duidt er dus tevens op dat zij het eens zijn met de brief, anders zouden zij het wel schriftelijk weer aangeven.
Bedankt voor het meedenken. Ik heb al een email gestuurd naar Kassa.
Re: paul roescher keukens
Hallo,
Wij hebben begin dit jaar een keuken en badkamer gekocht bij Paul Roescher. Over de badkamer hebben wij geen klachten. Goede service en vriendelijk geholpen. Ook na de betaling. De keuken is een kompleet ander verhaal. (wie weet hebben we een goede service van de badkamer gehad omdat de keuken nog in bestelling stond?)
Na de aankoop hebben wij nog wat wijzigingen aangebracht in de keuken die duurder uitvielen. Dat was allemaal geen probleem. Toen wij in de showroom waren om de keuken aan een familielid te laten zien en om nog iets door te geven aan de verkoper, kregen wij te horen dat er een probleem was met de levering. De zijwanden zouden een andere kleur hebben dan de deurtjes. Door deze klachten heeft de fabrikant besloten de produktie stop te zetten en een oplossing te zoeken. De verkoper kwam met andere opties voor onze keuken aanzetten die ons niet aanstonden. Zo zou er met een kunstof strip op de zijkanten gewerkt worden. Wij vonden dit geen optie en zeiden dat we niet iets gaan kopen dat tegen onze zin is. Hierop kregen wij te horen dat wij de keuken gewoon moeten afnemen ook al is hij anders, omdat wij getekend hadden en het niet hun fout was. Nadat ik zei dat wij zo tevreden over ze waren en dat ook graag wilden blijven om zo het goede nieuws van PR rond te kunnen vertellen kreeg ik het verwijt dat ik niet moest gaan dreigen. Iets wat ik niet deed! Na 10 minuten kwam de verkoper terug met het verhaal dat het probleem al was opgelost en dat ze de zijzanden ook met folie gingen behandelen net zoals de deurtjes. Wij blij natuurlijk. Levering zou in 2 delen komen nu, maar dat vonden wij geen probleem.
Toen kwam de plaatsing en begon de ellende pas echt. Verkeerde oven en magnetron. afzuigkap beschadigd, zijwanden hebben een pvc stip en dekplaat kleurt hierdoor anders dan de deurtjes.
Na veel gebel is het oven magnetron verhaal netjes opgelost. Hebben een set gekregen die duurder was. Nieuwe afzuigkap heeft bijna 2 maanden bij ons in de woonkamer in de doos gestaan. Wij zijn zelf maar weer gaan bellen over de montage. Waren ze de afzuigkap gewoon kwijt en wisten ze niet dat die al bij ons stond. Afzuigkap gemonteerd en dat is nu in orde. Nieuwe dekplaat heeft ook weer die pvc strip. Geen kleurverbetering dus. Wij hebben hierna weer kontakt gehad met de serviceafdeling en verteld wat de verkoper ons heeft uitgelegd over de zijwanden en dus ook dekplaat. Volgens de service afdeling kan er nooit een zijwand met folie omtrokken worden. Hij zou kontakt opnemen met de verkoper om navraag te doen. Wij zijn nu drie weken verder en hebben niets gehoord tot vandaag. Wij hebben nog een bedrag van 1500 euro openstaan op een keuken van 10000. Hievoor kregen wij nu een aanmaning. Dan weten ze blijkbaar wel kontakt met je op te nemen. Heb hierover gebeld en gezegd dat ze geen cent krijgen tot het probleem is opgelost.
Nu wil de verkoper beweren dat hij nooit gezegd heeft dat de zijwanden met folie worden behandeld net zoals de deuren. Dat kan volgens hem niet. Dat moet elke verkoper en consument weten. Dan had ik maar beter uit mijn ogen moeten kijken in de showroom volgens hem.
Ik heb niet het idee dat dit nog goed opgelost gaat worden. Heb ook geen vertrouwen in die zaak. Afspraken om kontakt op te nemen komen ze nooit na. Heb nu afgesproken met de verkoper dat hij voor woensdag moet bellen. Ben benieuwd...
Wij hebben begin dit jaar een keuken en badkamer gekocht bij Paul Roescher. Over de badkamer hebben wij geen klachten. Goede service en vriendelijk geholpen. Ook na de betaling. De keuken is een kompleet ander verhaal. (wie weet hebben we een goede service van de badkamer gehad omdat de keuken nog in bestelling stond?)
Na de aankoop hebben wij nog wat wijzigingen aangebracht in de keuken die duurder uitvielen. Dat was allemaal geen probleem. Toen wij in de showroom waren om de keuken aan een familielid te laten zien en om nog iets door te geven aan de verkoper, kregen wij te horen dat er een probleem was met de levering. De zijwanden zouden een andere kleur hebben dan de deurtjes. Door deze klachten heeft de fabrikant besloten de produktie stop te zetten en een oplossing te zoeken. De verkoper kwam met andere opties voor onze keuken aanzetten die ons niet aanstonden. Zo zou er met een kunstof strip op de zijkanten gewerkt worden. Wij vonden dit geen optie en zeiden dat we niet iets gaan kopen dat tegen onze zin is. Hierop kregen wij te horen dat wij de keuken gewoon moeten afnemen ook al is hij anders, omdat wij getekend hadden en het niet hun fout was. Nadat ik zei dat wij zo tevreden over ze waren en dat ook graag wilden blijven om zo het goede nieuws van PR rond te kunnen vertellen kreeg ik het verwijt dat ik niet moest gaan dreigen. Iets wat ik niet deed! Na 10 minuten kwam de verkoper terug met het verhaal dat het probleem al was opgelost en dat ze de zijzanden ook met folie gingen behandelen net zoals de deurtjes. Wij blij natuurlijk. Levering zou in 2 delen komen nu, maar dat vonden wij geen probleem.
Toen kwam de plaatsing en begon de ellende pas echt. Verkeerde oven en magnetron. afzuigkap beschadigd, zijwanden hebben een pvc stip en dekplaat kleurt hierdoor anders dan de deurtjes.
Na veel gebel is het oven magnetron verhaal netjes opgelost. Hebben een set gekregen die duurder was. Nieuwe afzuigkap heeft bijna 2 maanden bij ons in de woonkamer in de doos gestaan. Wij zijn zelf maar weer gaan bellen over de montage. Waren ze de afzuigkap gewoon kwijt en wisten ze niet dat die al bij ons stond. Afzuigkap gemonteerd en dat is nu in orde. Nieuwe dekplaat heeft ook weer die pvc strip. Geen kleurverbetering dus. Wij hebben hierna weer kontakt gehad met de serviceafdeling en verteld wat de verkoper ons heeft uitgelegd over de zijwanden en dus ook dekplaat. Volgens de service afdeling kan er nooit een zijwand met folie omtrokken worden. Hij zou kontakt opnemen met de verkoper om navraag te doen. Wij zijn nu drie weken verder en hebben niets gehoord tot vandaag. Wij hebben nog een bedrag van 1500 euro openstaan op een keuken van 10000. Hievoor kregen wij nu een aanmaning. Dan weten ze blijkbaar wel kontakt met je op te nemen. Heb hierover gebeld en gezegd dat ze geen cent krijgen tot het probleem is opgelost.
Nu wil de verkoper beweren dat hij nooit gezegd heeft dat de zijwanden met folie worden behandeld net zoals de deuren. Dat kan volgens hem niet. Dat moet elke verkoper en consument weten. Dan had ik maar beter uit mijn ogen moeten kijken in de showroom volgens hem.
Ik heb niet het idee dat dit nog goed opgelost gaat worden. Heb ook geen vertrouwen in die zaak. Afspraken om kontakt op te nemen komen ze nooit na. Heb nu afgesproken met de verkoper dat hij voor woensdag moet bellen. Ben benieuwd...
Re: paul roescher keukens
uit een ver verleden heb ik dit probleem eens gehad een Wellmann keuken. inderdaad zijwanden/stollen,legplanken worden niet niet met folie omtrokken maar met een afplakband (pvc/abs whatevver) afgeplakt. Om de discussie toendertijd met de klant op te lossen hebben we de panelen laten mat gelakt laten leveren door Wellmann (was ook een matte folie keuken)
Maar je kunt nuance afwijkingen krijgen omdat folie simpelweg anders is als lak maar het is wel fraaier dan zo'n afplakband(die je dus lelijk vindt)
Ik weet natuurlijk niet wat de mogelijkheden zijn van het merkkeuken dat je hebt gekocht.
wat die aanmaning betreft; gewoon op aangetekend op schrift zetten wat je hier heb gemeld, geef ze een redelijke termijn om het op met oplossingen te komen. en laat je niet intimideren.
suc6
Maar je kunt nuance afwijkingen krijgen omdat folie simpelweg anders is als lak maar het is wel fraaier dan zo'n afplakband(die je dus lelijk vindt)
Ik weet natuurlijk niet wat de mogelijkheden zijn van het merkkeuken dat je hebt gekocht.
is l.l-koek, da's wel heel makkelijk van je problemen afkomen.en dat moet elke consument weten
wat die aanmaning betreft; gewoon op aangetekend op schrift zetten wat je hier heb gemeld, geef ze een redelijke termijn om het op met oplossingen te komen. en laat je niet intimideren.
suc6
Re: paul roescher keukens
Hoi bedankt voor je reactie,
Ik ga het in ieder geval proberen met die brief. Denk niet dat ze nog moeite gaan doen mbt die zijwanden. Hij begon erover dat er nu voor de derde keer een dekplaat besteld moet worden. Dat dat allemaal kosten zijn voor hun en de fabrikant. De keuken is trouwens een hoogglans keuken van nieburg.
Verder vond hij dat als de dekplaat in kleur overeenkomt met de zijwanden pr zijn verplichtingen naar ons is toegekomen.
Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.
Ik ga het in ieder geval proberen met die brief. Denk niet dat ze nog moeite gaan doen mbt die zijwanden. Hij begon erover dat er nu voor de derde keer een dekplaat besteld moet worden. Dat dat allemaal kosten zijn voor hun en de fabrikant. De keuken is trouwens een hoogglans keuken van nieburg.
Verder vond hij dat als de dekplaat in kleur overeenkomt met de zijwanden pr zijn verplichtingen naar ons is toegekomen.
Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.