| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pelgrim inbouwapparatuur
-
Sharonnebonneke
Pelgrim inbouwapparatuur
Wie kan mij vertellen of Pelgrim een goed merk is qua inbouwapparatuur? Of moet het toch altijd Siemens o.i.d. zijn om echt goed te zijn? Mijn vriend en ik houden allebei erg van koken, dus de apparatuur is belangrijk. Maar de prijs natuurlijk ook.
Ik hoor graag jullie ervaringen. Alvast hartelijk dank.
Ik hoor graag jullie ervaringen. Alvast hartelijk dank.
-
Scara
Re: Pelgrim inbouwapparatuur
Als jullie beiden graag koken, investeer dan meer in je aankoop.
Het is zo duur leergeld, als je na kort gebruik niet echt tevreden bent.
Laat je niet verleiden door prijs, maar ga voor kwaliteit.
Pelgrim, Ariston, Etna, Whirlpool, Bauknecht, Zanussi, verwacht van deze merken geen wonderen.
Gewoon een goede oven van topkwaliteit en als het budget het niet toelaat dan kun je voor de wasemkap, de kookplaat, de vaatwasser
en de koelkast uitwijken naar een goedkoper merk.
Pelgrim, Ariston, Etna, Whirlpool, Bauknecht, Zanussi, verwacht van deze merken geen wonderen.
Gewoon een goede oven van topkwaliteit en als het budget het niet toelaat dan kun je voor de wasemkap, de kookplaat, de vaatwasser
-
pito
Mijn ervaring leert dat je ook met een van de goedkopere merken een prima koop kunt doen. Het hoeft niet allemaal topkwaliteit (lees: overdreven duur) te zijn.Als jullie beiden graag koken, investeer dan meer in je aankoop.
De duurste apparaten gaan ook regelmatig snel kapot, terwijl goedkopere apparaten regelmatig lang mee kunnen gaan.
Het is gewoon een kwestie van geluk hebben met je apparaat, ongeacht het merk.
Ook het verhaal dat de fabrieksservice beter zou zijn bij zgn, topmerken kan ik naar het rijk der fabelen verwijzen.
Gewoon kopen wat je budget toelaat en je nooit laten verleiden tot een (te) dure aankoop. Ook dáár kun je ongelofelijk spijt van krijgen!
Bezuinigen op een mindere vaatwasser, afzuigkap, kookplaat e.d. tenn faveure van de oven lijkt me geen goed advies...
Bauknecht/Whirlpool levert prima ovens en magnetrons, Zanussi bijv. prima vaatwassers en koelkasten en bij Pelgrim hebben ze hele goede gaskookplaten.
Zo zijn er nog meer voorbeelden van goedkopere merken met prima apparatuur.
Duur is niet altijd goed, goedkoop is niet altijd slecht.
Dat geldt evenzo voor keukens.
Siematic, Poggenpohl bijv. zijn niet zaligmakend.
Dit soort merken kosten veel door hun naamsbekendheid en het feit dat (Siematic) met name investeert in trends.
Er zijn zat prima no-name-merken die ook 20 jaar meegaan.
Natuurlijk zijn dit vaak geen innovatieve merken en kopieeren ze gewoon (vaak buitengewoon succesvol) de zgn. merkkeukens.
-
Sharonnebonneke
Bedankt voor jullie reactie, inmiddels zijn we aan het kijken naar Siemens apparatuur. Ik begrijp dat dit beter is. Nu las ik echter ergens niet zulke goede kritieken over de Siemens koel-vriescombinatie, het vriesgedeelte zou niet zo goed werken? Weet je daar toevallig ook meer over en als dat klopt: welk merk heeft een goede koelvriescombinatie?
Alvast bedankt weer!
Alvast bedankt weer!
-
Scara
Heb weinig serviceaanvragen van de koelapparatuur van Siemens.
Liebherr is wat koelen en vriezen betreft nog steeds de aanrader.
Liebherr is wat koelen en vriezen betreft nog steeds de aanrader.
-
Sharonnebonneke
bedankt, ga ik eens naar dat merk kijken.
mag ik je dan nog een vraag stellen: oven van Siemens is wel goed?
mag ik je dan nog een vraag stellen: oven van Siemens is wel goed?
-
Scara
Ja, ook over de ovens krijg ik vrijwel geen serviceaanvragen binnen.
Inbouw was droog machines en de vrijstaande koffiezetters zijn bij Siemans de enige apparaten die er uit springen vwb service
Inbouw was droog machines en de vrijstaande koffiezetters zijn bij Siemans de enige apparaten die er uit springen vwb service
-
superrobbie
je kunt ook altijd eens voor bosch apparatuur kijken zelden problemen mee en kwalitatief een goed merk!