LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pelgrim of Bosch (5 jaar garantie Pelgrim) vaatwasser

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
forumdre

Pelgrim of Bosch (5 jaar garantie Pelgrim) vaatwasser

Ongelezen bericht door forumdre »

Ik ben op zoek naar een nieuwe vaatwasser (inbouw)
Nu dacht ik aan een Bosch met een volledige RVS kuip (niet de plastic variant) Prijs circa 700 euro aanbieding

Echter ik kwam ook een Pelgrim tegen (Gvw485 ofzo) en die was rond de 600 euro aanbieding.

Nu begreep ik dat Pelgrim 5 jaar garantie geeft. En bosch gewoon 2 jaar.

Welke zouden jullie nemen? 5 jaar garantie klinkt aantrekkelijk. Of is het vooral een lokkertje en zijn er erg veel kleine lettertjes?

bokkel

Re: Pelgrim of Bosch (5 jaar garantie Pelgrim) vaatwasser

Ongelezen bericht door bokkel »

snuffel1 schreef:Als de Pelgrim ook een rvs kuip heeft dan is het een goede optie. Maar er zijn wel wat haken en ogen qua garantie, de extra garantie gaat in na registreren product en is niet helemaal volledig, na de 2 jaar fabrieksgarantie worden er wel voorrij kosten in rekening gebracht.
Maar da's bij Bosch ook zo. Het is allemaal van hetzelfde laken een pak. Neem gewoon het apparaat dat je bevalt qua uiterlijk en prijs. Ik heb zelf enorme pech gehad met de wasmachines in mijn leven ( geen lol ) en heb van ellende de allerduurste genomen. Heeft twee knoppen. De aan/uit, en de startknop. Daarnaast een touchscreen display en 10.000 sensoren aan de binnenkant. Dat retedure apparaat staat naast onze droger die we kochten in het eerste jaar dat we gingen samenwonen( 1992 ), voor fl 120,-. Doet het nog steeds en is nog nooit kapot gegaan. Merkloos. Onze waterkoker hebben we 1995 gekocht. 5 hele guldens bij de Blokker, je kent dat soort troep wel. Heb alleen het snoer moeten vervangen, doet het ook nog steeds. Al die extra blabla.. leuk voor de verkoper, heeft-ie wat te vertellen. Maar als het erop aan komt zitten er ALTIJD haken en ogen aan. Bij elk merk. Maar als het goed is heb je het helemaal niet nodig. En dat kun je niet aan het apparaat zien en ook niet aan het merk. Vraag gewoon de verkoper welke een goede levensverwachting hebben en maak je keuze.

Slobberbone

Re: Pelgrim of Bosch (5 jaar garantie Pelgrim) vaatwasser

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Ik koop nu enkel nog maar 2ehands want goede apparaten gaan echt wel langer mee dan 10 jaar en die beproefde modellen koop ik voor tientjes werk, zo heeft mijn wasmachine jaren gedraaid en verkocht en ook nog wat euro's aan verdiend :)

Gesloten