LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] plinten en keuken andere kleur wit

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
maartenbladder
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2011 17:25

plinten en keuken andere kleur wit

Ongelezen bericht door maartenbladder »

Wij hebben onlangs bij de keukenconcurrent een keuken aangeschaft. De plinten en de keuken hebben we besteld in de kleur glanzend wit.
Dit betekend naar mijn weten exact dezelfde kleur.

Nu zijn de frontjes een beetje cremig (ral 9010 komt het meest in de buurt) en de plinten en zijplinten spierwit.

Dit komt dus absoluut niet bij elkaar in de buurt.

Nu meerdere malen contact met de keukenconcurrent te hebben gehad, zijn er eindelijk nieuwe plinten in de juiste kleur besteld. Althans, dit werd gezegd.

De nieuwe plinten die we hebben ontvangen, zijn weer dezelfde witte kleur als de eerste keer.

Het excuus van KC is dat het front en de plinten een ander soort hout zijn, waardoor de kleur anders wordt. De plinten zijn niet leverbaar in hetzelfde soort hout als de fronten.

Wat kan ik hiermee?

Op de bon staat natuurlijk wel bij fronten en plint glanzend wit. Kan ik hier iets mee met de rechtsbijstand?

brabant4life
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mar 2010 19:46

Re: plinten en keuken andere kleur wit

Ongelezen bericht door brabant4life »

hoi, dat er kleurverschil in zit is normaal. komt doordat de toplaag van het front ander materiaal is als de zichtkanten en plinten. Waarschijnlijk glanst het front ook meer.
Dit zal in de showroom ook zo zijn. Heb je daar al gekeken?
Dit valt bij sommige kleuren meer op als andere.

maartenbladder
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2011 17:25

Re: plinten en keuken andere kleur wit

Ongelezen bericht door maartenbladder »

Beetje kleurverschil kan ik wel mee leven, maar echt een compleet andere witkleur noem ik geen kleurverschilletje.

Mijn achterbuurman heeft ook een glanzend witte keuken gekocht bij KC en daar stroken de kleuren prima met elkaar.

Vreemd allemaal. Morgen maar weer eens bellen. En dan moet er maar eens iemand komen kijken hier.

Ben zelfs al met plint en een deurtje naar het verkoopfiliaal geweest. Daar zeiden ze ook dat die kleuren echt verschillend waren.
Deze konden helaas niets doen. Moest allemaal via de service.
Erg vervelend zo.

saaig69
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2011 14:00

Re: plinten en keuken andere kleur wit

Ongelezen bericht door saaig69 »

Vraag of klacht? Bel de Consumenten Autoriteit op 088 - 0707070
5 dagen per week van 8.30-17.30u, tarief 088-nummer

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: plinten en keuken andere kleur wit

Ongelezen bericht door kweenie »

Het lijkt me dat dan niet de plint een afwijkende kleur heeft, maar de keuken. Glanzend wit is immers wel iets anders dan glanzend creme. Is het dan wellicht handig/mogelijk om de plint juist in het creme(achtig) te bestellen?

maartenbladder
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2011 17:25

Re: plinten en keuken andere kleur wit

Ongelezen bericht door maartenbladder »

Ja, zou indeerdaad een mogelijkheid zijn.
Maar dan moet de KC wel het probleem zien en niet alleen maar zeggen dat dat kleurverschil zo hoort!!!

Helaas nog geen contact gehad vandaag met de service. Vanuit KC Zwolle is er een mail gestuurd naar de service met daarin de vraag wat ze aan oplossing kunnen bedenken.

Ik hoop snel wat te horen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: plinten en keuken andere kleur wit

Ongelezen bericht door Emmy75 »

kweenie schreef:Het lijkt me dat dan niet de plint een afwijkende kleur heeft, maar de keuken. Glanzend wit is immers wel iets anders dan glanzend creme. Is het dan wellicht handig/mogelijk om de plint juist in het creme(achtig) te bestellen?
Da's inderdaad ook een leuke...
Wat lijkt nu qua kleur het meest op het voorbeeld dat je in de winkel hebt gezien bij de aankoop, de plint of de keuken? Het lijkt me dat KC toch een heel andere uitdaging heeft als je gaat claimen dat de keuken zelf de verkeerde kleur heeft. Nu wordt het nog geschaard onder het is "maar een plintje en niet zeuren". Hoewel ik me heel goed kan voorstellen dat de combi niet echt mooi is.

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: plinten en keuken andere kleur wit

Ongelezen bericht door *.* »

Als de plint en keuken dermate van elkaar afwijken terwijl de order dezelfde kleur, in dit geval glanswit vermeld, dan mag je verwachten dat de kleur gelijk is. Anders had de leverancier dit moeten vermelden.

Een paar keukenfabrikanten hebben niet voor romp, plint en deuren exact dezelfde kleuren.
In jullie geval zou dit inhouden dat niet conform opdracht geleverd is. Een alternatief kan zijn om rvs (look) plinten te plaatsen. Het kan een mooie oplossing zijn.

Kom je er echt niet uit, tja dan helaas de rechtsbijstand inschakelen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: plinten en keuken andere kleur wit

Ongelezen bericht door kweenie »

Goed punt. Wellicht dat andere, contrasterende, plinten ook mooi staan. Bv. bij het werkblad of de muur passend? Of inderdaad RVS-look.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: plinten en keuken andere kleur wit

Ongelezen bericht door crazyme »

Waarom worden die plintjes dan niet even in ral 9010 gespoten ?

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: plinten en keuken andere kleur wit

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Beste keukenkopers,

de fronten (deurtjes) en de kasten + plinten worden vaak bij verschillende leveranciers gemaakt, wat vaak resulteert in kleurverschil. Veel mensen zien dit naderhand vaak niet of letten er niet zo op, maar als alle keukenkopers dit wel zouden doen kunnen we nog lachen denk ik!
veel voorkomend probleem. het is altijd de zijkant van de kasten en de plint de verschilt met de deurkleur. de betere keuken zaken hebben dit beter geregeld...

Gesloten