Het is vrij ongebruikelijk om in dit keukenforum positieve ervaringen te delen. Het wordt dan ook al snel reclame. Toch kunnen positieve ervaringen gelet op de ondertitel van dit forum wel. Ik wil dat in deze post dan ook graag proberen.
De vaste bezoekers van de keukenafdeling van dit forum weten dat we er een royale tijd over gedaan hebben om een nieuwe keuken uit te zoeken. Netto viel de zoektijd wel mee, maar er waren allerlei andere privédingetjes die er tussendoor kwamen. We hebben van de bijzondere uitspraken van de keukenjuweliers en -boeren kond gedaan in een eerdere thread "heb je even voor mij".
Nu de keuken geplaatst is en even in gebruik willen we graag melden hoe het afgelopen is. Iedere keukenzaak benaderden we met een 'programma van eisen', foto's en een plattegrond. Een aanpak die zoals uit de reacties bleek niet vaak voorkwam, maar die wel noodzakelijk was gelet op de beperkte ruimte en toch stevige wensen. Een deel van de leveranciers kon er niet mee omgaan en tekende een standaard keukentje. Ook onze wens om geen flauwekuloffertes met grote kortingsmogelijkheden, maar een degelijk gespecificeerde en onderbouwde offerte bleek voor veel leveranciers een brug te ver.
Zo niet voor van Kempen keukenstudio in Alphen aan de Rijn. De eigenaar had vanaf het begin een scherp luisterend oor voor onze wensen en opmerkingen. Wist die maanden later ook te reproduceren en tekende eigenlijk meteen na het eerste gesprek de keuken die het dichtst bij onze eisen en wensen kwam. Aanpassingen in het ontwerp kwamen opnieuw netjes gespecificeerd en snel over de mail, er was geen enkele druk en nimmer liet men blijken dat het allemaal wel erg lang duurde. We bestelden de keuken in Juni, hij is in september geplaatst. De plaatsing door Kyroan klopte tot op de millimeter. Kleine dingetjes werden opgelost voordat we doorhadden dat het een probleem was (een kastje had een butsje aan de onderkant; er was al een nieuwe besteld voor we het doorhadden; de vaatwasser werd niet meer geleverd door de fabrikant en werd vervangen door een beter exemplaar).
Sorry. Alleen maar positieve ervaringen. Het kan dus wel in keukenland.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Positieve ervaring van Kempen keukenstudio, Alphen ad Rijn
Re: Positieve ervaring van Kempen keukenstudio, Alphen ad Rijn
Goed verhaal, en ook geloofwaardig i.p.v. die 'one post wonders' die alleen registreren om even een positief verhaal te vertellen (vaak in een draadje met alleen maar klachten...)
Ik denk dat je (meestal) toch het beste uit bent in een klein lokaal zaakje dan een keukenfirma die aangesloten is bij een grote keten.
Als je alle verhalen zo leest in dit subforum zou je haast bang worden om een keuken te kopen. Wij hebben nu toch ook de stap gezet en hebben laatst ook een nieuwe keuken besteld.
Inderdaad, ook bij een zaak in een dorp bij ons verderop, niet aangesloten bij een grote keten. Een familiebedrijf.
Mede ook gekozen door mond op mond reklame, vrienden van ons en mijn zwager hebben er ook de keuken vandaan.
Als alles geplaatst is dan laat ik de afloop wel weten, of onze verwachtingen inderdaad uitgekomen zijn.
Ik denk dat je (meestal) toch het beste uit bent in een klein lokaal zaakje dan een keukenfirma die aangesloten is bij een grote keten.
Als je alle verhalen zo leest in dit subforum zou je haast bang worden om een keuken te kopen. Wij hebben nu toch ook de stap gezet en hebben laatst ook een nieuwe keuken besteld.
Inderdaad, ook bij een zaak in een dorp bij ons verderop, niet aangesloten bij een grote keten. Een familiebedrijf.
Mede ook gekozen door mond op mond reklame, vrienden van ons en mijn zwager hebben er ook de keuken vandaan.
Als alles geplaatst is dan laat ik de afloop wel weten, of onze verwachtingen inderdaad uitgekomen zijn.