Deze week druk keuken bekeken voor ons nieuwe huis. Na een aantal prijsvechters waar wij ons niet op ons gemak voelden kwamen wij uit bij keuken-hof in Wieringermeer.
Hier voelden wij ons meer op ons gemak, met name door de zeer vriendelijke dame die ons te woord stond. Op een gegeven moment met elkaar om de tafel gaan zitten en een tekening laten maken.
Met de hand werd de keuken ontworpen volgens onze wensen, waarbij deze dame advies gaf wat wel en niet handig of mooi zou zijn. Hierbij hield zij steeds rekening met ons budget.
Uiteindelijk kwam de prijs op ongeveer €8500,-. Hierbij zit al de korting van 50% op de apparatuur die wij krijgen omdat dit groot wordt ingekocht.
Hierbij gaven wij aan dat dit boven ons budget van max €7500,- ligt, waarna zij is gaan kijken naar het ontwerp en daarin aangaf wat nog geschrapt zou kunnen worden om tot een lagere prijs te komen (bv geen apothekerskast).
Nadat wij vroegen of wij verder nog korting konden krijgen kregen wij te horen dat er wel iets afgerond wordt, maar dat er niet heel veel van de prijs af gaat. Wij hebben deze offerte mee naar huis gekregen (gespecificeerd) om na te denken over onze uiteindelijke wensen.
Nu kijk ik hier en daar op internet en zie dat de losprijs van de apparatuur via internet ruim €800,- lager ligt dan de prijs in de offerte.
Verder lees ik weinig positieve verhalen over Whirlpool en de meningen over Rotpunkt lopen ook erg uiteen.
Is dit een reële prijs voor deze keuken? Hoeveel korting zouden wij ongeveer moeten vragen en hoe is jullie ervaring met Whirlpool en Keuken-hof.
Het gaat om de volgende keuken:
* rechte opstelling van 3.60m met daar tegenover een kookeiland van 2m lang en 90cm, breed
* Rotpunkt kastjes model Cubica
* de volgende inbouwapparatuur van Whirlpool:
- koelvriescombinatie ART 471/3R
- keramische kookplaat AKT 808 IX
- volledig geïntegreerde afwasautomaat ADG 9340/2
- eiland afzuigkap AKR 810 IX
* apothekerskast hoog
* kast hoog 230 - 60 cm
* kast hoog voor koelvriecombi
* kast 60 cm
* kast voor spoelbak 60 cm
* kast 50 cm
* 2 x 3-ladenkast 100cm voor eiland
* 2 x kast 100 cm 30 cm diep voor eiland
* 2 x boven klepkast 80-42 cm
* spotjes ingevreesd
* standaard grepen
* keukenblad triplex 5cm dik
* spoelbak
* kraan
Ieder commentaar is welkom.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] prijs keuken keuken-hof
Re: prijs keuken keuken-hof
Over wirlpool zijn wij niet zo te vreden , levensduur te kort na 5 jaar vaat wasser stuk koelkast niet deugdelijk,baken in vriezer trek je zo stuk,achter want scheurt,oven doet het nog wel , deze gebruiken we dan niet zo veel. Over rotpunkt kan ik je niets vertellen , wel heb ik begrepen dat deze in de zelfde klasse valt al nobilia , een keuken die redelijk is maar de prijs is er ook naar , typ het maar in zoek funktie,
veel sukses met keukens bekijken en dan je juiste beslissing nemen.Bedenk wel van te voren hoeveel jaar je met een keuken wil doen,Ik heb een berekend verschil tussen atag en pelgrim apparatuur is ongeveer 800 euro bij 5 apparaten..
veel sukses met keukens bekijken en dan je juiste beslissing nemen.Bedenk wel van te voren hoeveel jaar je met een keuken wil doen,Ik heb een berekend verschil tussen atag en pelgrim apparatuur is ongeveer 800 euro bij 5 apparaten..
Tja, mevrouw heeft jullie budget goed in de gaten gehouden. Zij kan jullie het beste van het beste adviseren, maar dan komt ze nog verder boven het budget.
De vraag is: wat willen jullie precies, dan?
Als de adviseuse het beste erin stopt, is het gat met jullie budget nog groter!!
Voor de rest,lijkt het me een scherpe offerte!
Gr.
De vraag is: wat willen jullie precies, dan?
Als de adviseuse het beste erin stopt, is het gat met jullie budget nog groter!!
Voor de rest,lijkt het me een scherpe offerte!
Gr.
Met Whirlpool heb ik alleen ervaring met een combimagnetron. Die is 15 jaar oud en doet het nog perfect. Maar wellicht zijn andere apparaten van mindere kwaliteit, en wellicht is de kwaliteit die nu wordt geleverd minder dan de kwaliteit die vroeger werd geleverd. Overigens hadden we ook zeker niet het goedkoopste type uitgekozen; kan ook nog verschil uitmaken.
Maar in je offerte zie ik sowieso geen oven of magnetron staan (klopt dat?), dus aan mijn ervaring zul je wel niet zo veel hebben...
Maar in je offerte zie ik sowieso geen oven of magnetron staan (klopt dat?), dus aan mijn ervaring zul je wel niet zo veel hebben...