LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijs/kwaliteit keukenapparatuur

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Pito2

Prijs/kwaliteit keukenapparatuur

Ongelezen bericht door Pito2 »

Hallo kenners en leken,

Allereerst bedankt voor alle info die ik op deze site al heb kunnen vinden. Zelf ben ik ook druk in de weer met een nieuwe keuken. Na een keurige behandeling bij Keukenhome (incl. goed gespecificeerde offerte en de opmerking dat er nog iets van de prijs af moest kunnen), ook nog naar een actieavond van piet Klerkx geweest alwaar me een 'unieke' prijs geboden werd als ik maar meteen besliste.

Hoewel ik even twijfelde (ik kende deze radar-site nog niet) toch maar niet gedaan. Ik heb nu echter wel een goede referentie. Biedt keukenhome dezelfde prijs/kwaliteit dan mogen ze me de keuken leveren. Probleem is echter dat Klerkx met AEG rekent en ik nog twijfel of ik toch niet liever Bosch wil. Vandaar mijn twee vragen:
* Bestaat er een (groot) kwaliteitsverschil tussen beide?
* Zoja, wat is een reele meerprijs (in %) voor Bosch-apparatuur?

Groeten, Pito2

habe

Re: Prijs/kwaliteit keukenapparatuur

Ongelezen bericht door habe »

Pito,
Piet Klerx keukens is een onderdeel van DMG (de mandemakers groep).
Bosch of AEG zal kwalitatief weinig verschil maken. Qua design zal AEG mischien iets achter lopen. De service van Bosch en van AEG is zonder meer goed te noemen.
Mijn advies: Bezoek eerst eens een paar gewone keukenzaak "om de hoek" en vergelijk dan de keukenprijs!

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Ga ook eens kijken in de nieuwe showroom van Bosch zelf (Amsterdam). Wordt momenteel 600m2 bijgeplaatst. Zeker weten dat je voor Bosch gaat!!

Staat ook Neff en Solitaire. Echt de moeite waard!

mvg

Mr.P

Ongelezen bericht door Mr.P »

Mijn ervaring is dat er vaker bij ons bedrijf een serviceklacht voor AEG binnenkomt dan Bosch. Ook in verhouding tot de gemaakte verkopen.

Eerlijksheidshalve gebiedt mij er bij te zeggen dat de klachten meestal over de goedkopere modellen gaan.

Maar ja, ook het merk van "er is geen betere" heeft een aardig wagenpark servicebusjes. Alles is dus maar betrekkelijk.

Mr.P.

Scara

Ongelezen bericht door Scara »

Dat Miele veel wagens heeft rondrijden , heeft wellicht te maken met het marktaandeel ??

Maar to the point, wij verkochten voorheen veel AEG, maar het aantal serviceaanvragen was dusdanig groot,, dat wij hebben besloten dit merk buiten de deur te houden. De service die AEG gaf, was wel voldoende te noemen.
Service van Bosch is ook goed te noemen, statistisch gezien , vrij weinig service aanvragen.
Dus als je dan toch moet kiezen zou ik voor Bosch gaan ( Er van uit gaande dat er niet meer keuzes zouden zijn )

mar53

Ongelezen bericht door mar53 »

Jammer Scara, niet met je eens.

Ik verkoop heel veel AEG.

Ik heb het zelf ook thuis en echt geen problemen.

Tuurlijk is Bosch OKE, maar vergeet Siemens niet.

Siemens kent, als het problemen geeft, nog betere service dan Bosch.
Siemens komt ook s Avonds tot 20.30 uur en op Zaterdag to 11.00 uur.

Das service toch???????

mar53

Scara

Ongelezen bericht door Scara »

Er van uit gaande dat er niet meer keuzes zouden zijn )
Vandaar deze toevoeging Mar, topicstarter noemt deze 2 merken

mar53

Ongelezen bericht door mar53 »

Oke,

Pito2

Ongelezen bericht door Pito2 »

Piet Klerx keukens is een onderdeel van DMG (de mandemakers groep).
Bosch of AEG zal kwalitatief weinig verschil maken. Qua design zal AEG mischien iets achter lopen. De service van Bosch en van AEG is zonder meer goed te noemen.
Mijn advies: Bezoek eerst eens een paar gewone keukenzaak "om de hoek" en vergelijk dan de keukenprijs!
Allemaal leuk en aardig dat Piet Klerkx onderdeel is van de DMG, incl. bijbehorende praktijken, maar het blijft toch nog steeds een goede referrentie voor de prijs. Het gaat om een standaard merk keuken, met standaard apparatuur .... Of bedoel je met deze opmerking dat (ook) Klerkx structureel te hoog zit?

Gesloten