LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijs Systemat keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Jeroen123
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2005 11:07

Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door Jeroen123 »

Hallo,

Ik heb gisteren een offerte gekregen voor een Systemat keuken met Pelgrim apparatuur. Ik wil graag even checken of de offerte een redelijke prijs heeft.

Het gaat om een keuken van drie meter breed, het worden vijf kastjes (Kunststof 1, oudwit, geen hoogglans) van 60 cm breed en vijf bovenkasten van 60 cm breed en 90 cm hoog. Het blad wordt 6 cm hoog en heeft een randlijst van hout/aluminium.

Apparatuur is van Pelgrim en RVS: onderbouwkoelkastje, geintegreerde vaatwasser, heteluchtoven, gaskookplaat en afzuigkap met motor.

De keuken is inclusief handgrepen, spoelbak, gewone kraan en ingebouwde spotjes.

De prijs was aanvankelijk 5700, maar we kwamen uit (nog niet echt hard onderhandeld) op 5000.

Vinden jullie dit een redelijke prijs? Inbouwen kost 750 euro, misschien kan ik dat nog in de prijs van 5000 krijgen?

Alvast dank!

Karel5
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jun 2005 13:34

Re: Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door Karel5 »

weer zo iemand die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Als je er zelf een goed gevoel bij hebt (maar dat heb je niet) moet je die keuken kopen voor € 5000 excl montage.

Jeroen123
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2005 11:07

Re: Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door Jeroen123 »

Kareltje, als je niet inhoudelijk kunt reageren, doe het dan niet.

Ik heb geen verstand van keukens en de meeste mensen hier wel. Daarom vraag ik om advies, want 5000 euro is niet niks.

Karel5
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jun 2005 13:34

Re: Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door Karel5 »

Nee jeroentje, je zoekt geen advies maar een reden om te onderhandelen. € 5.000 is peanuts voor een keuken.
IKEA is misschien iets voor jou

Jeroen123
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2005 11:07

Re: Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door Jeroen123 »

Ah, je hebt wel ervaring met Ikea? Alleen de ballenbak zeker... Ik vraag wel even aan je moeder of ze je wil ophalen. I doubt it...

omerobbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jun 2005 20:05

Re: Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door omerobbie »

5000eur lijkt me zeker niet teveel geld met Systemat, 6cm werkblad en Pelgrim apparatuur (=zusje Atag)

Of het goedkoper kan dat is zo'n lastige vraag om die hier te stellen enee nserieus antwoord op te krijgen.
Het kan nooit kwaad een 2e offerte op te vragen en dit in de onderhandeling mee te nemen. Ik zou een gespecificeerde offerte-aanvraag mailen naar DKI in Hoofdddorp. Die kunnen Systemat voordelig aanbieden. Suc6

Jeroen123
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2005 11:07

Re: Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door Jeroen123 »

Dank je Robbie, hier heb ik wat aan

gummetje
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:29

Re: Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door gummetje »

Jeroen,

vraag eens wat je keuken kost met b.v. Siemens, persoonlijk ben ik niet zo kapot van Atag/Pelgrim. alleen de kookplaten zijn oke voor de rest is het een dozenschuiver.

Misschien een duizendje duurder maar kwalitatief denk ik dat je dan goed zit samen met de combi Systemat.

Jeroen123
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2005 11:07

Re: Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door Jeroen123 »

Gummetje, ik hoor ook goede verhalen over Bosch, is dat kwalitatief van dezelfde kwaliteit als Siemens?

gummetje
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:29

Re: Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door gummetje »

ik ben geen keukenverkoper hoor, maar ik denk wel dat je bosch in het zelfde rijtje kunt zetten.

Ik heb een tijdje wat werkzaamheden gedaan op de terreinen van atag/etna en pelgrim. hierdoor ben ik wat wantrouwig geworden over de werkwijze en kwaliteit van dit bedrijf.

Jeroen123
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2005 11:07

Re: Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door Jeroen123 »

ok, met andere woorden: voor dezelfde prijs (5000 euro) en met betere apparatuur (siemens of bosch) heb ik een goede deal en kan ik me geen grote buil vallen?

gummetje
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:29

Re: Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door gummetje »

dat zeg ik nu ook niet, maar ik bedoel probeer het met andere app. dan weet je zeker dat je een keuken koopt voor een langere periode.

in ons huidige huis staat een keuken die 6 jaar oud is en ondertussen heb ik de koelkast en de vaatwasser al vervangen, dit was wel geen atag of pelgrim maar wel een merk uit het goedkopere segment. (Ariston) ik ga er vanuit dat Siemens een (iets) langere levensduur heeft.

omerobbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jun 2005 20:05

Re: Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door omerobbie »

Wellicht ten overvloede: DKI in Hoofddorp kunnen ook Siemens tegen een gunstige prijs leveren.

Keukenboer
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2005 20:09

Re: Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door Keukenboer »

Jeroen, ten eerste zijn er 2 soorten systemat keukens, nl. de XS en de SM, en daar zit al een wezenlijk verschil in.
Wat de apparatuur betreft is Siemens, Bosch en Neff allemaal van dezelfde fabrikant, dus daar zit geen verschil in.
Het merk Atag is een nederlands fabrikaat wat grotendeels uit Azië komt, maar in nederland geassambleerd (in elkaar gezet) wordt.
De vaatwasmachines van Atag zijn bijv. van Bosch/Siemens, de vaatwasmachines van Pelgrim zijn Electrolux (AEG)
De vraag is wat je zoal krijgt voor 5000 euro, en wat belangrijker is wat krijg je niet!!!!!!!
Montage voor 750 euro, is dat alleen plaatsen, of sluiten ze ook alle apparatuur aan.
En als laatste is de prijs van een apparaat geen garantie voor een langere levensduur, en geven Atag en Pelgrim bijvoorbeeld 5 jaar kwaliteitsgarantie op ieder apparaat.
Wil je meer weten, dan kan ik je wel verder helpen.

gummetje
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:29

Re: Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door gummetje »

een een reactie op die van keukenboer,

wat ik gezien heb is dat de app. van Atag/Pelgrim met containers vol aankomen in een centrale hal. (en als het mooi weer is doen ze het buiten.

Daar wordt de doos van het app. gehaald, gaat er een klein luxe stickertje op het de merknaam pakt men een zakje met een handleiding in 10 talen en plakt deze op de deur en gaat er een andere door omheen met de gewenste merknaam. (hopelijk identiek aan die van het stickertje)

Het enige wat atag in Nederland assembleert zijn de proffesionele kookplaten en oven. De rest is allemaal import.

Jeroen123
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2005 11:07

Re: Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door Jeroen123 »

Bedankt voor jullie reacties. Het gaat om een Systemat Select keuken

ik2050
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 nov 2005 19:02

Re: Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door ik2050 »

wat is het verschil (ook in prijs) tussen een systemat xs en sm keuken??
ik heb in de winkel een keuken gezien, zeer degelijk, waarschijnlijk de sm, maar in de offerte staat type keuken xs. Ik heb de indruk dat het dus niet dezelfde keuken betreft.
bedankt.

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door slik »

Apparatuur is van Pelgrim en RVS: onderbouwkoelkastje, geintegreerde vaatwasser, heteluchtoven, gaskookplaat en afzuigkap met motor.

De keuken is inclusief handgrepen, spoelbak, gewone kraan en ingebouwde spotjes.

De prijs was aanvankelijk 5700, maar we kwamen uit (nog niet echt hard onderhandeld) op 5000.
Sorry hoor Jeroen123, Kennelijk heb je nooit verder leren tellen, want echt slim vind ik je vraag niet :shock: . Maar goed je bent een leek, kan ik me nog iets bij voorstellen (heel weinig dat wel). Maar al die wijsneuzen die dan ook nog serieus reageren, dat slaat werkelijk alles. Dit zijn absoluut geen kenners :oops: .

Als je al serieus genomen wil worden lijkt het je dan niet relevant om te melden om welke apparaten het precies gaat? Pelgrim heeft kookplaten van eenvoudig €180.- tot 5 of 6 pitten tussen de €600.- en €800.- netto. Dat is met de andere artikelen net zo. Dus wat voor vaatwasser, welke type oven, wat voor gewone kraan, spoelbakenz, enz.

Volgens mij is dat vrij logisch, zou jij toch ook kunnen bedenken. Want je weet 1 + 2 = 3. Als je wilt weten wat een auto kost is het merk en type belangerijk! Hoe kun jij nou ooit onderhandelen over de prijs van een keuken als je zo naief bent. Eerst zelf denken dan vragen. Succes!

PS.
Kareltje, als je niet inhoudelijk kunt reageren, doe het dan niet.

Ik heb geen verstand van keukens en de meeste mensen hier wel. Daarom vraag ik om advies, want 5000 euro is niet niks.
Als je geen verstandige vragen kunt stellen doe het dan niet! Zou ik willen zeggen.

Verkoperzoveel
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 sep 2005 16:33

Re: Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door Verkoperzoveel »

Klinkt mij te duur. Moet voor 5000,= ook met Siemens kunnen. Waarom niet gewoon apparatuur via internet.

ikkedus2
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 okt 2005 21:06

Re: Prijs Systemat keuken

Ongelezen bericht door ikkedus2 »

Het verschil tussen XS en Select (SM) is dat XS geen fluisterprofiel heeft, geen glazen opzet stukken bij de korfladen en een beperktere keuze in korpus kleuren en fronten heeft en zichtzijden alleen maar in een paar hoogglans kleuren heeft.

Het prijsverschil is ongeveer 20 % t.o.v. de Select uitvoering
.

Gesloten