LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsindicatie eilandkeuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
helloworld
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 aug 2009 16:09

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door helloworld »

@louise222
Dank voor het sharen van je ervaring. Twee afwasmachine’s is wel appart/veel. Wij zullen meer dan genoeg hebben aan een. En de afspoelbak aan de andere kant van het eiland begrijpen wij ook niet zo goed. Het lijkt mij erg onhandig om steeds er omheen te moeten lopen.

@Fiebie
Omdat er alleen op het eiland werkblad is willen wij een zo groot mogelijk eiland. Het moet natuurlijk wel binnen beschikbare ruimte en budget passen. Dus vandaar het liefts een eiland van 360x90cm. En aangezien kunstof werkblad de prijs significant kan drukken is kunstof voorlopig een reele optie. Verder weten wij goed wat we aan apparatuur willen. Maar de kasten blijven lastig. Wij gaan binnenkort nog eens op pad om meer duidelijkheid hierin te krijgen.

Verder zijn we aan het denken hoe we de waterkoker en koffiezetapparaat kwijt kunnen. Op het eiland zetten lijkt mij geen goed idee vanwege de snoeren die slordig uitzien en zo in de weg staan. In de achterwand is er geen aanrechtruimte. Wij hebben op internet gezien dat er achterwandkasten zijn waarin je apparaturen zoals waterkoker kan wegstoppen. Deze kasten hebben speciale deuren die je kan openen door omhoog te schuiven. Weet iemand of zo’n oplossing prijzig is, of valt het toch mee?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door maxx »

Verder zijn we aan het denken hoe we de waterkoker en koffiezetapparaat kwijt kunnen. Op het eiland zetten lijkt mij geen goed idee vanwege de snoeren die slordig uitzien en zo in de weg staan.
Ehhhmm,

Misschien is een Quooker wat voor jullie? Veilig, kostenbesparend en compact. Dag waterkoker en (met zo'n mooi ouderwets doorzakfiltertje) dag koffieapparaat.

MVG

helloworld
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 aug 2009 16:09

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door helloworld »

Maxx,
De Quooker lijkt ons een perfecte oplossing. Dank!

Mvg,
helloworld

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door Fiebie »

Thanks Maxx!!
Dat glas spreekt me erg aan, maar zal uiteraard ook weer duurder zijn (op 1 of andere manier hebben wij een dure smaak... :oops: )

Ik heb vrijdag via site dealeradressen opgevraagd, maar helaas duurt t wat lang.. Ben nu wel erg benieuwd naar deze fronten irl.

Nogmaals bedankt, ik zie weer opties, vanwege de grote keuze kleuren bij deze fronten!

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door Fiebie »

Ik heb via de site dealers (en brochure) aangevraagd vorige week, maar nog niets binnen... Kun jij me eraan helpen maxx, want ik wil de fronten toch wel graag gaan bekijken. Enige wat ik kan vinden op site is de locatie in duitsland. en via google 1 in meppel.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Fiebie,


Ik zal morgen de agent voor je bellen. In welke regio zoek je een dealer?

MVG

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door Fiebie »

Friesland omg. heerenveen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door maxx »

Potman Keukens
Steenwijkerstraatweg 33
7942 HL Meppel
Tel: 0522-255551

Roomz Wonen
Leidijk 1 H -J
8434 NC Waskemeer
Tel: 0516-567190

2 adressen voor je Fiebie. Ik ken ze beide niet dus......zou je eventueel een forum kunnen bezoeken voor wat meer informatie.

MVG

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door Fiebie »

Helloworld, dat is een goede, wb die apparaten.. Wij hadden wel gedacht aan zo'n zuil die uit het blas komt, maar nog niet gedacht aan de snoeren die dan over je aanrecht liggen. Meer bedacht voor (staaf)mixer ed.... Bij ons is het blad ook enige werkblad, maar qua oppvlakte hebben we bijna hetzelfde (wij willen 1.2 diep) Die Quooker lijkt me wel veel duurder dan een front. Want volgens mij moet je dan ook een warm water tankje hebben toch, die continue het hete water op temp moet houden?

Ben nog steeds benieuwd naar de 2 vaatwassers... :D

Maxx, ben in Meppel wezen kijken, die andere was dichterbij, maar niet volgens mij niet voor particulieren. Maar die met glasoptiek zijn idd mooi! Die Murano heeft 3 kleuren en de andere die ik zag was volgens mij Planex? Wat wel jammer was dat ik lijmrandjes zag, (bij de blauwachtige metallic) ervaring mee? Die met glas heb ik niet gezien/ bekeken, maar zit in pg 7, dus zal ook wel behoorlijk meer kosten ben ik bang...
Moet dus maar afspraak maken, want ik ben errug benieuwd of dit met ons budget gefinancieerd kan worden! Enig idee wat er binnenkort uit die hoge hoed komt?? In ieder geval bedankt voor het navragen van de adressen, en jammer dat je niet in de buurt gevestigd bent! :wink:

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Fiebie,

De Murano wordt geleverd in 7 kleuren. Wit, Magnolia, Kubanit (titanium), Zilver, Zwart, Bordeaux-rood en Oxid-metallic (grijs-groen) zijn de kleuren. De afwerking rondom kan ook in frontkleur. Lijmrandjes worden na poetsen minder. Je krijgt er sowieso een poestset bij deze fronten bij wat de acryl nog extra verhard.

Wat de Quooker betreft hoef je qua energieverbruik niet bang te zijn. In standby-stand verbruikt ie €0,04 per dag en als je hem gebruikt is de Quooker goedkoper dan de waterkoker. De aanschaf verdient zich langzaam terug. Gelukkig is het een duurzaam apparaat met een geweldige service-afdeling van de leverancier daarbij.

MVG

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door Fiebie »

Toevallig, ik zit net met keukenboek op schoot jouw genoemde fronten te bekijken!

Ik ben wel een thee drinker, dus altijd handig om gelijk het water te hebben. Maar omdat een keukenverkoper dat dus vertelde (duur in verhouding) heb ik dat van de lijst gestreept. Maar dus nooit bij nagedacht hoe we dan die apparaten verdoezelen. De senseo moet dan ook nog weg, dan moeten we eigenlijk een koffiemachine inbouwen.. Maar we zitten nu steeds al boven budget, dus helaas...

Ik heb al bij ranking the kitchens gekeken, en format zit op de lijn van systemat en keller geloof ik. Is dat qua prijs ook zo, als ik voor die glasoptiek zou gaan?

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door Fiebie »

Heb het antwoord al; het valt helaas buiten ons budget. Tov hacker systemat is format flink stuk duurder.. :( En Hacker heeft die glasoptiek niet, zover ik kan zien op de site.
Nobilia weer wel, maar als ik forum mag geloven, is dat een stuk minder als hacker en format...

Jammer, nog geen keuken in bestelling!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Nobilia weer wel, maar als ik forum mag geloven, is dat een stuk minder als hacker en format...
Het kost een stuk minder, maar om nu te zeggen dat de kwaliteit er parallel minder mee loopt; nee! De fronten zijn in de "glasoptieklijn" exact hetzelfde materiaal het verschil zit in het kastwerk en het beslag.

Bovendien werkt u in de keuken met de apparatuur, zorg dat de apparatuur in orde is en minder dan, om het budget te bereiken, wat op de meubelen zou ik zeggen.

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door Fiebie »

Het kost een stuk minder, maar om nu te zeggen dat de kwaliteit er parallel minder mee loopt; nee! De fronten zijn in de "glasoptieklijn" exact hetzelfde materiaal het verschil zit in het kastwerk en het beslag.

Bovendien werkt u in de keuken met de apparatuur, zorg dat de apparatuur in orde is en minder dan, om het budget te bereiken, wat op de meubelen zou ik zeggen.[/quote]

Helaas heeft Nobilia de glasoptiek niet in metallic look, en dat was juist zo mooi bij Format!
Ik ga binnenkort weer even naar de nobilia dealer om daar de fronten te bekijken. Hij gaf wel aan dat de ultra hoogglans sterker was dan de glasoptiek.
Qua beslag; is de levensduur dan minder dan een Format/ Hacker? Is daarom de prijs dan lager?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Helaas heeft Nobilia de glasoptiek niet in metallic look, en dat was juist zo mooi bij Format!
Hebben ze wel hoor! enkel niet zoveel kleurkeuze.......

De prijs is hoofdzakelijk lager omdat Nobilia alleen net zoveel keukens doet als systemat en Format samen.

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door Fiebie »

Ik zie op de site alleen de sprint fronten qua glasoptiek, maar daar staat geen metallic tussen.. Kijk ik niet goed? 8)

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door Fiebie »

Heb even offertes naast elkaar gelegd.

Nobilia
Ultra hoogglans fronten (pg 7)
Stollen van 10 cm dik
Pelgrim apparatuur
Wandkast 165 hoog
€ 13.100

Hacker
Kunststof fronten (pg 1)
Stollen van 10 cm dik
Siemens apparatuur
Wandkast 180 hoog
€ 13.900

Format
Glasoptiek fronten (pg 3)
Geen stollen van 10 cm dik, maar "meezwevende" zijkanten
Siemens apparatuur
ipv 2 lades 90 cm breed = 2x 120cm (en deurtjesspoelkast wordt dan 90 ipv 120)
Wandkast 210 cm hoog
€ 17.400


Wij waren het meest enthousiast over de fronten van Format, die van Hacker en Nobilia waren het net niet.. We begonnen met een budget van 10.000, maar gezien de wensen is dat niet realiseerbaar. Er is een keukenzaak die daar erg zijn best voor doet met een Rotpunkt, maar ook daar nog geen leuk en degelijk front gezien.. We wachten nog op de Keller offerte (al 2,5 week :( ) maar ben bang dat die ook ver buiten budget valt (de GL 7300 front)

Maxx, kan het kloppen dat Format zoveel duurder is?
Nou zit bij Nobilia Pelgrim in, dus zal ook wel duurder worden met de Siemens apparatuur, dan zou hij boven de Hacker prijs uitsteken, is dat reeel qua kwaliteit? (zelfstandigste?)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door maxx »

Hallo Fiebie,

Het is niet goed te beoordelen zonder de offertes in te zien en 1 op 1 te vergelijken. Format met Siemens zal altijd duurder uitpakken als een Nobilia met Pelgrim.

Bij Format heb je voor een Acryl front gekozen. Hoogstwaarschijnlijk zullen de wangen en zichtzijden ook in acryl worden uitgevoerd? Dat zorgt voor een prijskaartje. Als je een eerlijk vergelijk wil hebben met de Hacker dan kun je beter voor een Planex PG gaan (prijsgroep 1). Je zult zien dat de Format dan niet veel meer boven de Hacker zal blijven steken.

Nobilia heeft net als Systemat Hettich geleiders waarbij Format Blum Intivo gebruikt. Ook daar zal een prijsverschil in zitten. Zelf als je De Nobilia Lux frontjes gebruikt want de stollen worden niet gelakt geleverd bij Nobilia. Nobilia heeft daarbij ook geen greeploos maar greeplijsten op het front.

Als je dan toch Nobilia neemt pak dan de PURA. Zelfde prijs als de Lux maar een leuke variant op het greeploos geweld van de concurrentie.

MVG

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door Fiebie »

Goedemorgen,

Wb Nobilia icm Pelgrim snap ik, maar eigenlijk schrok ik dan nog van de eindprijs in vergelijking met de andere twee.
Ik ga ervan uit dat de stollen wel in dezelfde kleur zouden zijn bij Nobilia, heb hem er niet over gehoord dat dit niet het geval zou zijn. Volgens mij was het idd een greeploos look.
Nadeel is dat ik bij alledrie geen offerte heb meegekregen, kan het niet nazien.

Bij Format heb ik idd de Planex als 2e keus doorgegeven, maar die zat in PG 2 en zou maar 600 euro schelen... Schiet dan niet erg op.

Ga vd week nog wel even buurten bij Nobilia en Rotpunkt!

Maxx en Zelfstandigste, dank voor alle reacties, schijnt wat licht in het donkere keukenbos! :wink:

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Prijsindicatie eilandkeuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Glassline Acryl front, van Nobilia Pg 7

Het verschil moet groter zijn met een Hacker!

Gesloten