LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsindicatie

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
darth.75

Prijsindicatie

Ongelezen bericht door darth.75 »

Dag,

Wij hebben een offerte liggen voor een keuken, maar zoals bekend is de prijsstelling een beetje vaag. Ik wil dan ook weten wat een reële prijs is voor deze keuken. Het gaat om een keuken van het merk Häcker. Het gaat om een Activ130 uitvoering in de kleur Magnolia hoogglans(SM4030).

Meubels
Kastenwand
2x apparatenkast 60 x 195 cm met aangepast front: 516/1426
2x apparatenkast 60 x 195 cm met aangepast front: 516/54/450/906

Schiereiland 282,5 x 95 cm: voorzijde
1x 60 cm ladenkast met 1x 13 cm, 1 x 26 cm en 1x 39 cm
1x 60 cm spoelkast met aangepast front: 776
1x 60 cm front voor vaatwasser: fronthoogte = 776
1x 100 cm ladenkast met 1x13 cm, 1x 26 cm en 1x39 cm

Schiereiland 282,5 x 95 cm: achterzijde
1x 100 cm onderkast 35 cm diep
restant wordt een barretje

Apparaten
Siemens combioven HB86P570
Siemens koffieautomaat TK68E571
Siemens Kookplaat EH786501
Siemens vaatwasser SL65T371EU
Siemens Eilandschouw LC92950 
Liebherr Koelkast IKP2850
Liebherr Vriezer GIP1923

Andere bijzonderheden
Werkblad kunststof 6cm dik met RVS randafwerking
Plinten RVS totaal 9,7m
Franke 1.5 spoelbak
Naber Lumica Evoline Port2 stroomvoorziening op het eiland

De offerte is inclusief plaatsing, montage en aansluiting.

Ben benieuwd wat hiervoor een realistische prijs is. Keukenleverancier mag uiteraard ook zijn boterham verdienen, maar hij hoeft niet té dik belegd te zijn natuurlijk. :wink:

seller panic

Re: Prijsindicatie

Ongelezen bericht door seller panic »

Misschien moet je nog even zeggen wat het bedrag van je offerte is, dan kunnen de heren deskundigen hier daarover meteen hun plasje doen.

darth.75

Offerte bedroeg ongeveer EUR 18.000. Heb zonder erom te vragen ongeveer EUR 3.000 korting gekregen en zou dus EUR 15.000 moeten betalen.

Graag jullie mening.

darth.75

Niemand??

m monteur

Ongelezen bericht door m monteur »

beter laat dan nooit

ik denk dat het wel een redelijke prijs is aan een hacker ben je niet aan bekocht.en een kasten wand met siemens apparatuur is gewoon niet goedkoop.misschien kan je er nog wat af krijgen maar zal niet veel zijn.mensen vergelijken vaak met de prijs vechters maar dan zit je in een heel ander klasse (wat lang niet altijd aan de buitenkant te zien is).
misschien heb je er wat aan. groet

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Als ik de Ikea DVD starte met duurste kasten en de apparaten reken op 50% adviesprijzen kom ik zonder montage ook op E8000,-
Dus nog iets extra voor montage, betere merk en die RVS plinten zijn niet overal leverbaar, ook dan een 28 mm werkblad, dus eigenlijk erg voordelig als het is zoals ik denk!

Ik weet dat dit bepaald geen Ikea kwaliteit is, en dus erg goede aanbieding!

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

De prijs indicatie heb je al...........€ 15.000,- dus. Wat wil je nog weten? Waarschijlijk of er nog wat Eurotjes af kunnen......tja, daarvoor moet je toch echt bij de betreffende verkoper zijn. Klanten blijven ratjes, zo zie je maar.

darth.75

@GWTE

Als jij het zo nodig vindt om mij een ratje te noemen, heb ik liever dat je niet reageert. De cultuur van het afdingen is door de keukenhandel zelf veroorzaakt. Ik wil gewoon weten wat een faire prijs is. Nogmaals, keukenhandelaar moet ook een boterham eten en mag dus best wat verdienen. Maar eerst x% bij de prijs opdoen om vervolgens X-30% korting te geven, heb je aan mij een verkeerde. Zou het eens bij mijn klanten moeten proberen, sta ik binnen de korte keren in het faillissementenregister.

Als je geen serieuze reactie geven kunt, ga jij maar lekker onwetende ratten een keuken aansmeren. :x

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 sep 2007 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

Even voor de duidelijkheid, onwetende klanten verlaten bij mij de winkel niet. Onwetende klanten worden door mij eerlijk voorgelicht en krijgen een netto prijs offerte. Als ze mijn winkel verlaten weten ze precies waar ze aan toe zijn en wat ze mogen verwachten van een kwaliteitsleverancier zoals wij zijn. Engerds die hun eigen moeder nog niet vertrouwen en zelf ook zogenaamd in de handel zitten komen achter de rug van de verkoper om op dit forum informeren of ze een eerlijke prijs hebben gekregen. Toen je voor de keuken ging kijken zeker je intuïtie en mensen kennis thuis gelaten. Als je mijn klant zou zijn en je zo’n ratten streek flikt, zo weinig vertrouwen hebt in het advies dat ik je gaf en de genoemde prijs, zou ik de keuken niet eens meer leveren. Je bent namelijk zelf zeer onbetrouwbaar.

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

goh... GWTE , das nog eens mooi gezegd!
maar ja... morgen staat de volgende " offertevraag " hiero wel weer ergens.

seller panic

Ongelezen bericht door seller panic »

Even voor de duidelijkheid, onwetende klanten verlaten bij mij de winkel niet.
Het blijkt wel dat een keuken kopen niet altijd ongevaarlijk is. In het beste geval sluit GWTE je op en in het slechtste geval ...

darth.75

Even voor de duidelijkheid: ben geen keukenverkoper, maar lees wel dit forum en hoor dus de verhalen. In de wereld waarin ik werkzaam ben zijn de prijzen gewoon af te lezen van ht scherm, de krant enz.. Prijsonderhandelingen heb ik dus nooit, ik ben per definitie even duur/goedkoop als mijn buurman en moet het DUS van mijn advies hebben. En dat gaat prima, zo lang je maar eerlijk bent.

@ GWTE, je zult best eerlijk zijn, maar als je een klant die elders nog eens advies inwint al niks meer wilt verkopen, geeft dat te denken.

Ik stimuleer mijn klanten om zelfs naar de concurrent te gaan. Uiteindelijk komen ze toch weer terug. Is het nu niet, dan een volgende keer.

Gesloten