LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met granietenwerkblad,..

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
patrickpain

Probleem met granietenwerkblad,..

Ongelezen bericht door patrickpain »

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het granieten werkblad, en dat wil ik even laten beoordelen door jullie dmv foto's... is dit mogelijk op dit forum?

het lukt mij niet foto's te plaatsen!

gr Pat

patrickpain

Re: Probleem met granietenwerkblad,..

Is het niet mogelijk om foto's te laten zien?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Je kunt een bestand bijvoegen. Even proberen :

Hmm. ik krijg de foutmelding : De bijlagequota is bereikt.

Kennelijk een systeeminstelling

crazyme

» Waarom kan ik geen bijlagen toevoegen?
De mogelijkheid om bijlagen toe te voegen, kan per forum, per gebruikersgroep of per gebruiker ingesteld worden. De beheerder kan het bijvoorbeeld zo ingesteld hebben dat je in een bepaald forum helemaal geen bijlagen mag toevoegen, of dat alleen de beheerders groep dit mag. Neem contact op met de beheerder als je niet zeker weet waarom je geen bijlagen kan toevoegen.
Forum Faq

patrickpain

Juist dat krijg ik ook! enig idee hoe ik dat oplos?
mmmm ik ga dat vragen aan de beheerder dus!

legoleek

Ongelezen bericht door legoleek »

omschrijf tussen door het probleem eens, ik bedoel niet het uploaden van een plaatje, maar van je werkblad

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Simpel: upload een foto, ergens op het Internet (er zijn zat gratis afbeeldingssites) en zet hier de link van de betreffende foto.

patrickpain

.
Laatst gewijzigd door patrickpain op 15 apr 2010 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme

Afbeelding

Tot uw dienst.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Als het vlekken zijn: met staalwol Nr 00 (bij betere verfzaak) en een licht schoonmaakmiddel of heet water weg "polijsten" ........... (werkt bij graniet; NIET bij marmer, composiet of hardsteen!)

Als het "putjes" zijn is het een graniet van een "mindere-partij" of een erg poreuze soort. Dan liefst door een expert! met een impregneer behandelen, maar wel een die de "putjes" vult.

Op de foto lijkt het een Nero Profondo (ook Jasberg of Impala Dark zijn benamingen) of iets dergelijks en die heeft van "nature"
geen poreus oppervlak (zeker niet in de gepolijste versie).

patrickpain

Bedankt voor het plaatsen van de foto! :D

Ik zal mijn verhaal proberen te verduidelijken......

Wij hebben sinds kort een nieuwe keuken en zijn er zeer blij mee! de levering was probleemloos,...
Bij de aankoop van de keuken heb ik nog extra advies gevraagd over het blad (omdat ik wat mindere dingen had gelezen over graniet op dit forum) ik was bang problemen te krijgen omdat een leverancier zich kan verschuilen achter de term........ natuurprodukt,...dus bij een tegenvallend aanrechtblad.... jammer dan!
Wij hebben in de showroom deze bladen NERO PROFONDO gezien in een optimale glans en echt super prachtig....
Nuj hebben wij dit bad aangeleverd gekregen en wij waren er van overtuigd dat door het impregneerflesje al deze stippen weg zouden gaan.
Geloof me,.. op elke cm zitten doffe plekjes.. na 5x poetsen werd mijn vrouwtje toch wel droevig want het gaat echt niet weg!

Gister is er zo'n (ik zeg het even netjes) mannetje geweest van leverancier Dekker uit Zevenhuizen, en hij gaat als een gek poetsen met het idee dat het weggaat,... tja..... mooi niet dus, en daarna verteld deze man dat Nero profondo altijd doffe plekjes heeft en de keukenzaak mij beter had moeten voorlichten :?
Nee meneer, want wij hebben in de schowroom prachtige bladen gezien en ons is wel verteld dat er 'n plekje, putje, adertje zichtbaar kan zijn maar dit is wel héél erg afwijkend.... toch? Dit blad leg je echt niet in je showroom.....

Wat vinden jullie? echt het hele blad zit onder de vlekjes......

Heb ik, keukenzaak of de leverancier een probleem..
(ik wil wel even met klem zeggen dat de keukenzaak nog niet de gelegenheid heeft gekregen om dit samen met mij op te lossen, en ik ben tot nu toe keurig geholpen,.. de leverancier van de bladen heeft mij echter woest gemaakt met dat domme gepraat)

of ben ik een zeikerd en hoort het nou eenmaal bij een natuurprodukt..
(het betreft een blad van 210x60 - 240x60 en achterwand bij kookplaat + spatrand a 2400,-)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JZHVTOMJ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UK6FMUWP-D.jpg

groetjes,

Patrick en Iris

zelfstandigste

Geloof me,.. op elke cm zitten doffe plekjes.. na 5x poetsen werd mijn vrouwtje toch wel droevig want het gaat echt niet weg!
Geloof me, als de vlekken er nier "in" zitten gaan ze weg (staalwol nr 00 al geprobeerd?)

En zoals ik al (hopelijk overtuigend) vooraf zei een Nero Profondo heeft geen poreus oppervlak!

Als het vlekken van foute impregneersessie zijn (snelle temperatuurverschillen of te vroeg buiten gezet of te vroeg gestapeld) zijn deze met aceton te verwijderen, let wel op dat het blad daarna met water afgenomen moet worden en opnieuw geimpregneerd!

patrickpain

Beste zelfstandige,... jij bent overtuigend genoeg daarom vraag ik advies :wink:
Mij is duidelijk gemaakt dat het fossielen/quartskristallen zijn die de glans niet oppakken.. die man ging ook gelijk ontvetten, maar nee dat was het niet (raar als je als leverancier weet dat dit hoort en dat je dan toch probeert de doffe vlekjes te verwijderen, en dit erná vermeld)
Als ik heel goed kijk lijkt het er bij mij op de de plekjes iets dieper liggen en niet zijn gepolijst (maar ik kan het fout hebben)
Ik zal eens een stukje doen met staalwol (wel eng met zo'n nieuw blad)

Wij waren er echt van overtuigd dat dit zou verdwijnen dmv het flesje impregneer,.. het is allemaal erg jammer!
Is het terecht dat ik hier iets over zeg tegen mijn keukenleverancier, of is dit nou eenmaal de pech van een natuurproduct?

Ik wacht wel de reactie af van de keukenzaak en wellicht komen wij er samen uit.... ik laat het spoedig weten!

zelfstandigste

Mij is duidelijk gemaakt dat het fossielen/quartskristallen zijn die de glans niet oppakken.
ALS dat zo is hebben zij een slechte inkoper.....dan hadden ze als gerenommeerd bedrijf de plaat nooit moeten aankopen, laat staan uitleveren.....Ook zouden zij dan aan de hand van de poreusiteit moeten beslissen dat dit blad niet polijstbaar is. (verzoeten, anticato e.d. wel.)

Profondo is een granietsoort uit Indie en bevat geen fossielen!
De grote groep graniet omvat magmatische gesteenten gevormd door afkoeling van magma diep in de aardkorst.

Nogmaals, staalwol nr 00, evt met aceton (dan wel het hele blad!) daarna opnieuw impregneren.

Wij hebben dit ook eens gehad; vlak na het impregneren het blad buiten in de kou gelegd, met 2 latten er op, in de regen. Dan trekt de impregneer op de regendruppels en onder de latten niet op hetzelfde tempo in als de rest van het blad. Na 2x behandelen (impregneer verwijderen) waren de plekken weg, toen met kleurverdieper en impregneer opnieuw behandeld en het blad zag er weer als nieuw uit.

Al met al had men het blad niet zo mogen leveren, maar helaas zijn hier nog geen eensluidende, wettelijke, maatstaven voor; gerechtelijk dwingen is dus een risico. Probeer er in overleg uit te komen en voor mijn schoonmaakadvies geldt "baat 't niet schaadt 't niet" .

(Meeste kwaliteitseisen van graniet staat omschreven in NEN-normen; die zou u op kunnen vragen)

by the way:
Nero profondo altijd doffe plekjes heeft en de keukenzaak mij beter had moeten voorlichten
Dit is grove lariekoek !!!! (Een leugen om zichzelf te beschermen?)

patrickpain

Ik ben je dankbaar voor de antwoorden,.. ik ga volgende week even in overleg!

Het is wel jammer het blad had juist het oogappeltje moeten zijn......

ach ja,.... fijn weekend!

patrickpain

Ik heb vandaag vrij gemaakt, en ben samen met mijn vrouw langs de keukenzaak gegaan, nogmaals kritisch het getoonde aanrechtblad Nero-profondo bekeken in de showroom,... ook daar (zij het in mindere mate, en kleinere spots) is het in het blad te vinden....
Wij zijn keurig te woord gestaan door Superkeukens in Utrecht,.. ik had zoiets van.... "je geef mij maar wat geld terug",.. maar ik ben er maar niet over begonnen. Wij worden eigenlijk juist kalm van hun gedrag....
Ze zijn er nog mee bezig om een oplossing te vinden,.. maar ik denk dat we hier moeilijk uitkomen..

Het vervelende is dat het blad direct onder het strijklicht van het keukenraam de spots erg laat zien,.. ik heb jalousieen (of hoe schrijf je dat?) op maat laten maken dat zal het daglicht iets dimmen!

pfffff

Ongelezen bericht door pfffff »

ik had zoiets van.... "je geef mij maar wat geld terug",.
Oww, daar is het dus om te doen ? Niet om een perfect werkblad te hebben.
Nee, meneer wil een finnacieele tegemoetkoming voor de geleden emotionele schade welke geleden is.
Je bent blij dat je een stok gevonden hebt om mee te slaan, zeg dat dan direct.

Als je bij een knappe zaak had gekocht, dan had je het blad kunnen keuren, maar ja, je ging blijkbaar al voor de prijs is het niet ?

patrickpain

nee,... meneer pfffff daar is het mij zeker niet om te doen.... sterker nog, ik ben keurig geholpen, en ik laat het hierbij!
Laatst gewijzigd door patrickpain op 27 apr 2010 00:38, 4 keer totaal gewijzigd.

pfffff

Ongelezen bericht door pfffff »

:P

En , ach, de titel "sukkel"? Ik zou kunnen zeggen, dat je vrouw daar s nachts naast ligt, maar dat doe ik niet, daar ben ik te keurig voor

Gesloten