Problemen met Ikea keukenbklad Karlby. Wat te doen?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 23 jul 2022 13:35
Problemen met Ikea keukenbklad Karlby. Wat te doen?
We hebben bij Ikea een nieuwe keuken laten ontwerpen met een kookeiland en besteld, en alles moeten betalen. Pronkstuk de Karlby bladen. Het was onbespreekbaar een deel van de som achter te houden als drukmiddel. Achteraf super jammer.
Na 5 maanden en 3 bladen verder zijn op een kookpunt beland hoewel de dure kookplaat nog steeds in de verpakking zit. De aangeleverde bladen blijven krom (bol!), zowel in de lengte als in de breedte. Over de breedte (125 cm) 1,5 cm aan beide kanten!!! over de lengte (210 cm) 2 cm. Dus bij montage van de glazen koopplaat kan het niet anders dan dat deze knapt. Dus maar niet gedaan ondanks hun advies voorlpig maar te doen .
Nu kan er iets mis gaan bij het maken of transport. Maar op 22-7 het derde blad geleverd gekregen. Deze moet goed zijn zei Ikea Amersfoort steeds op de vraag of ze konden garanderen dat het de derde keer goed zou gaan, maar helaas het bleek het de kromste. Over de breedte van 125 cm 2 cm afwijking.
De bladen geleverd:
• 9 maart 2022 geleverd, blad blijkt ernstig krom.
• 20 mei 2022 geleverd, blad wederom ernstig krom. 3 weken later opgehaald met een vrachtbrief dat het 0,7 kg woog)
• 22 juli 2022, geleverd, blad het kromst niet in ontvangst genomen, geweigerd.
Alle geleverde bladen vertonen de zelfde afwijking en staan bol. Het kan niet anders dan een fabricage probleem zijn. Nu denk je dat Ikea een party is die kwaliteit en klant gerichtheid hoog in het vaandel draagt . Tuurlijk kan er van alles mis gaan maar tot 3 keer dezelfde afwijking ?
Je denkt dan dit moeten ze intern toch escaleren maar helaas je blijft op niveau van de klantendienst. Vragen naar de escalatie procedure krijg je geen antwoord en geen aanschrijf adres.
Wat ons het meest ergert is dat je keuken klachtenlijn alleen beperkt kan bellen en ze niet veel meer kunnen doen dan een nieuw blad bestellen. Ook bij de aankoop moet je het gehele bedrag betalen dus heb je geen knuppel meer. Ik was vanuit het verleden goed tevreden en had vertrouwen in deze organisatie. Helaas wees gewaarschuwd, als het mis gaat kom je in niemandsland. Escaleren doen ze niet.
Na veel aandringen vertelde een medewerker dat er meer problemen zijn met deze maatwerkbladen en het record staat op 14 bladen (zowel de medewerker als een van de transport chauffeurs vertelde dat. Dat is raar vonden wij want het was geen familie. Als we dat vooraf hadden geweten dan hadden we dit blad niet besteld. (dit is meer dan een jaar dus moet men op de hoogte zijn geweest)
Nu we vast zijn gelopen is de vraag weer een nieuwblad of ontbinden want we komen niet verder.
Wat ons het meest ergert is dat er geen actie wordt ondernomen vanuit Ikea, anders dan "we bestellen weer een nieuw blad"
De klacht is al vele malen gemeld, aangedrongen op escalatie een aangedrongen op een alternatief. Bij het uitwerken van een alternatief werd het een gezeur of een plaat van 80 euro die door gebruik van een dunner blad (dat zou altijd goed zijn, zeggen ze) ook moet worden vervangen, niet vergoed te worden. Er zijn nu 3 bladen a 800 euro bij Ikea verprutst, om maar te zwijgen over de geestelijke schade.
Het geboden alternatief, een dunner blad, houd t ook in dat het aanrechtblad moet worden vervangen want conform ontwerp. Dus de schade loopt nog hoger op.
Heeft iemand ervaring met dergelijke zaken hoe je hiervoor de juiste ingebreke stelling aanvliegt? (we hebben voorbeeld brieven gevonden) Of heeft iemand ergens de juiste ingang bij Ikea voor een goede doeltreffende klachten afhandeling.
Na 5 maanden en 3 bladen verder zijn op een kookpunt beland hoewel de dure kookplaat nog steeds in de verpakking zit. De aangeleverde bladen blijven krom (bol!), zowel in de lengte als in de breedte. Over de breedte (125 cm) 1,5 cm aan beide kanten!!! over de lengte (210 cm) 2 cm. Dus bij montage van de glazen koopplaat kan het niet anders dan dat deze knapt. Dus maar niet gedaan ondanks hun advies voorlpig maar te doen .
Nu kan er iets mis gaan bij het maken of transport. Maar op 22-7 het derde blad geleverd gekregen. Deze moet goed zijn zei Ikea Amersfoort steeds op de vraag of ze konden garanderen dat het de derde keer goed zou gaan, maar helaas het bleek het de kromste. Over de breedte van 125 cm 2 cm afwijking.
De bladen geleverd:
• 9 maart 2022 geleverd, blad blijkt ernstig krom.
• 20 mei 2022 geleverd, blad wederom ernstig krom. 3 weken later opgehaald met een vrachtbrief dat het 0,7 kg woog)
• 22 juli 2022, geleverd, blad het kromst niet in ontvangst genomen, geweigerd.
Alle geleverde bladen vertonen de zelfde afwijking en staan bol. Het kan niet anders dan een fabricage probleem zijn. Nu denk je dat Ikea een party is die kwaliteit en klant gerichtheid hoog in het vaandel draagt . Tuurlijk kan er van alles mis gaan maar tot 3 keer dezelfde afwijking ?
Je denkt dan dit moeten ze intern toch escaleren maar helaas je blijft op niveau van de klantendienst. Vragen naar de escalatie procedure krijg je geen antwoord en geen aanschrijf adres.
Wat ons het meest ergert is dat je keuken klachtenlijn alleen beperkt kan bellen en ze niet veel meer kunnen doen dan een nieuw blad bestellen. Ook bij de aankoop moet je het gehele bedrag betalen dus heb je geen knuppel meer. Ik was vanuit het verleden goed tevreden en had vertrouwen in deze organisatie. Helaas wees gewaarschuwd, als het mis gaat kom je in niemandsland. Escaleren doen ze niet.
Na veel aandringen vertelde een medewerker dat er meer problemen zijn met deze maatwerkbladen en het record staat op 14 bladen (zowel de medewerker als een van de transport chauffeurs vertelde dat. Dat is raar vonden wij want het was geen familie. Als we dat vooraf hadden geweten dan hadden we dit blad niet besteld. (dit is meer dan een jaar dus moet men op de hoogte zijn geweest)
Nu we vast zijn gelopen is de vraag weer een nieuwblad of ontbinden want we komen niet verder.
Wat ons het meest ergert is dat er geen actie wordt ondernomen vanuit Ikea, anders dan "we bestellen weer een nieuw blad"
De klacht is al vele malen gemeld, aangedrongen op escalatie een aangedrongen op een alternatief. Bij het uitwerken van een alternatief werd het een gezeur of een plaat van 80 euro die door gebruik van een dunner blad (dat zou altijd goed zijn, zeggen ze) ook moet worden vervangen, niet vergoed te worden. Er zijn nu 3 bladen a 800 euro bij Ikea verprutst, om maar te zwijgen over de geestelijke schade.
Het geboden alternatief, een dunner blad, houd t ook in dat het aanrechtblad moet worden vervangen want conform ontwerp. Dus de schade loopt nog hoger op.
Heeft iemand ervaring met dergelijke zaken hoe je hiervoor de juiste ingebreke stelling aanvliegt? (we hebben voorbeeld brieven gevonden) Of heeft iemand ergens de juiste ingang bij Ikea voor een goede doeltreffende klachten afhandeling.
Re: Problemen met Ikea keukenbklad Karlby. Wat te doen?
Het lastige van IKEA is dat hun niet aan zijn gesloten bij een geschillencommissie
Na het aansprakelijk stellen is een rechtzaak starten de enige optie. Indien u een rechtsbijstandverzekering heeft neem dan met hun contract op.
Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... n-verwacht staat alle informatie.
Na het aansprakelijk stellen is een rechtzaak starten de enige optie. Indien u een rechtsbijstandverzekering heeft neem dan met hun contract op.
Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... n-verwacht staat alle informatie.
Re: Problemen met Ikea keukenbklad Karlby. Wat te doen?
Ikea staat er wel om bekend dat men de klachten serieus neemt en altijd oplost hoe lang het ook duurt, dat u nu tegen deze problemen aanloopt is erg zuur en vooral ook vervelend....
Wilt u echt niets anders dan zit er niets anders op net zo lang te wachten tot u een goed blad heeft ontvangen, of inderdaad een ander blad bestellen, is deze iets dunner kunt u deze aan de onderkant opvullen met een strookje, dit kan netjes en is op zich geen probleem.
Ga naar de vestiging toe waar u heeft besteld en vraag daar een gesprek aan, overleg wat de mogelijkheden zijn en of u enkel het blad kunt annuleren nu hen na drie pogingen niet het juiste blad kunnen leveren, u zult dan wel weer op zoek moeten naar een ander blad naar uw smaak!
Wilt u echt niets anders dan zit er niets anders op net zo lang te wachten tot u een goed blad heeft ontvangen, of inderdaad een ander blad bestellen, is deze iets dunner kunt u deze aan de onderkant opvullen met een strookje, dit kan netjes en is op zich geen probleem.
Ga naar de vestiging toe waar u heeft besteld en vraag daar een gesprek aan, overleg wat de mogelijkheden zijn en of u enkel het blad kunt annuleren nu hen na drie pogingen niet het juiste blad kunnen leveren, u zult dan wel weer op zoek moeten naar een ander blad naar uw smaak!
Re: Problemen met Ikea keukenbklad Karlby. Wat te doen?
Is het geen optie om een tijdelijk blad en kookplaat te monteren todat ikea met een goed blad komt?
Ik moet zeggen dat ii vind ikea tot nu toe wel zn werk goed doet, ze bestellen uiteindelijk gewoon telkens een nieuw blad.
Ik moet zeggen dat ii vind ikea tot nu toe wel zn werk goed doet, ze bestellen uiteindelijk gewoon telkens een nieuw blad.
-
- Berichten: 12773
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Problemen met Ikea keukenbklad Karlby. Wat te doen?
Kan Ikea nu alleen een dunner blad leveren? En wat is daar precies het probleem van uw kant mee? Uiteraard kan je een ultimatum stellen of gedeeltelijk ontbinden, maar wat schiet je er mee op als je dan weer elders moet gaan zoeken naar een blad. En dan ook maar de vraag of er een keukenboer is die wel een blad wil leveren, maar geen keuken. Het is kiezen uit verschillende kwaden.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jul 2022 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De discussie die is ontstaan over taal heeft niets te maken met het topic over IKEA. Zodoende worden deze opmerkingen verwijderd.
Reden: De discussie die is ontstaan over taal heeft niets te maken met het topic over IKEA. Zodoende worden deze opmerkingen verwijderd.
Re: Problemen met Ikea keukenbklad Karlby. Wat te doen?
Is zelf afhalen een optie?
Re: Problemen met Ikea keukenbklad Karlby. Wat te doen?
Zou me alvast voorbereiden op een lange weg. Ikea gaat het uiteindelijk wel oplossen echter keukenblad Karby (niets meer dan simpelweg een fineerblad) is inmiddels redelijk berucht m.b.t. kromtrekken (meestal al vanaf fabriek).
zie ook
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/ ... 550b3f8537
Alternatieven zijn zeker in combinatie met vocht/ het natte gedeelte veel duurzamer (en zo goedkoop is Karlby zelfs ten opzichte van massief hout ook weer niet). P.s. kraan rechtstreeks in het blad monteren is sowieso een no go bij dit type blad.
zie ook
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/ ... 550b3f8537
Alternatieven zijn zeker in combinatie met vocht/ het natte gedeelte veel duurzamer (en zo goedkoop is Karlby zelfs ten opzichte van massief hout ook weer niet). P.s. kraan rechtstreeks in het blad monteren is sowieso een no go bij dit type blad.
Re: Problemen met Ikea keukenbklad Karlby. Wat te doen?
Bezorgde burger reageert niet op opmerkingen. Jammer. Kennelijk is de psychische schade teveel opgelopen?
Geen tijd meer steken in dit soort gefineerde werkbladen, daar krijg je toch alleen maar spijt van. Ook al wordt er een keer eentje correct geleverd.
Koop een fatsoenlijk blad bij een serieuze keukenzaak. En stuur die kromme zooi lekker teug naar ikea.
Geen tijd meer steken in dit soort gefineerde werkbladen, daar krijg je toch alleen maar spijt van. Ook al wordt er een keer eentje correct geleverd.
Koop een fatsoenlijk blad bij een serieuze keukenzaak. En stuur die kromme zooi lekker teug naar ikea.
Re: Problemen met Ikea keukenbklad Karlby. Wat te doen?
Je kunt beter een los blad in een bouwmarkt halen. Die Karlby is 38 mm dik en dat is een gangbare maat. Ik zie bij Bauhaus, Hornbach, Hubo, Praxis, Gamma, Karwei heel, heel, heel erg veel keuze in diktes, materiaal, spaanplaat of massief hout.
marnix
vindt dit leuk