LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pronorm ook van Alno ?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
JBnl
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 apr 2006 12:27

Pronorm ook van Alno ?

Ongelezen bericht door JBnl »

Hallo Allemaal,

Ik was bij grenzlandkuchen in Kranenburg (D),en nu bieden ze daar alno maar ook pronorm aan.
Nu viel mij op dat Pronorm veel op Alno lijkt.
Komt Pronorm ook uit de fabriek van alno ? Of valt het onder dezelfde moeder firma ??

Misschien is er iemand die dat weet ?
In welke catarogie moet ik Pronorm zetten ?

objektieve vakman
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 mei 2006 07:27

Re: Pronorm ook van Alno ?

Ongelezen bericht door objektieve vakman »

Pronorm is een zelfstandige fabriek met een redelijke kwaliteit,net als Alno. Prijstechnisch mogen ze elkaar niet veel uitmaken, zeker niet in duitsland. Alno is in duitsland goedkoper als in nederland, er worden andere prijslijsten gehanteerd.
Bij de meeste merken is er geen verschil.

Waarom koop je je keuken in Duitsland ?

JBnl
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 apr 2006 12:27

Re: Pronorm ook van Alno ?

Ongelezen bericht door JBnl »

nou ik woon nog geen 20 km van de duitse grens af, en zeker alno is stukken goedkoper als in nederland.
Ik heb een aantal dingen berekend en vergeleken en voor een zelfde alno keuken was ik in duitslands 2500 euro goedkoper uit, en alles was dan hetzelfde dus tel maar uit.

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Pronorm ook van Alno ?

Ongelezen bericht door Mr.P »

Pronorm is GEEN ZELFSTANDIGE fabrikant maar maakt deel uit van de Nobia group.
Pronorm heeft zich jarenlang gefocust op Nederland, mede door de Nederlandse export/verkoopleider. Het is een goede middenmotor met een redelijk breed deurenpakket.
In Nederland zijn er veel dealers en ketens die het merk onder een eigen merknaam aan de man brengen.

Mr.P.

Gesloten