Voor onze nieuwe woning komt de keuken vlak bij het raam, alleen zit er tussen het raam en het eerste keukenkastje een radiator.
Kan het werkblad boven een radiator doorlopen? Op papier heeft een keukenzaak dit getekend. Volgens hem is dat geen probleem, maar bij een andere keukenzaak zijn ze daar nog niet zo zeker van. Qua maatvoering van de radiator kan het wel. Is een blad van ceramistone of ceranuovo bestand tegen de warmte van onderen? Of is een eventuele uitsparing in het werkblad noodzakelijk?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] radiator onder keukenblad
Re: radiator onder keukenblad
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 sep 2007 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Het werkblad laten doorlopen boven de radiator levert ons ±100cm extra werkbladruimte op, wat het gebruiksgemak verhoogd. Over de "fraaiheid" van de oplossing kunnen we van mening verschillen. Een kickspace is geen oplossing voor ons, anders staat het eerste keukenkastje bijna tegen het raam aan ... dat is zeker niet fraai.
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 sep 2007 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
wel een dikke radiator
Ok. is ook minder mooi, maar ja..
je kunt boven de radiator ook een roostertje in het blad maken.±100cm extra werkbladruimte
Ok. is ook minder mooi, maar ja..
@nico:
het werkblad kan het wel aan, maar de vraag is of je radiator nog goed werkt.
Voor een efficiente en effectieve werking moet er lucht door de radiator trekken. Daarom moet de afstand van de vloer tot de onderkant van de radiator mininmaal 10 cm zijn, en tussen de bovenkant van de radiator en het werkblad zou ik min. 20 cm vrij houden.
een rooster zou ik niet doen, niet mooi maar vooral niet practisch met schoonmaken enzo.
het werkblad kan het wel aan, maar de vraag is of je radiator nog goed werkt.
Voor een efficiente en effectieve werking moet er lucht door de radiator trekken. Daarom moet de afstand van de vloer tot de onderkant van de radiator mininmaal 10 cm zijn, en tussen de bovenkant van de radiator en het werkblad zou ik min. 20 cm vrij houden.
een rooster zou ik niet doen, niet mooi maar vooral niet practisch met schoonmaken enzo.
Een rooster boven de radiator had ik al overwogen, maar is minder mooi.
Kan de radiator alleen goed functioneren als er minimaal 20 cm ruimte boven de radiator vrij is? En als er 10 cm ruimte tussen zit?
Is er wellicht een verwarmingsdeskundige die hier antwoord op kan geven?
Kan de radiator alleen goed functioneren als er minimaal 20 cm ruimte boven de radiator vrij is? En als er 10 cm ruimte tussen zit?
Is er wellicht een verwarmingsdeskundige die hier antwoord op kan geven?