LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] randafzuiging beter???

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
domingo

randafzuiging beter???

Ongelezen bericht door domingo »

Hoi,

Wij willen een keuken kopen met een eilandschouw van Itho vanwege het lage geluidsniveau en de randafzuiging. Verkoper A zegt dat randafzuiging erg effectief is en vooral bij een eiland nare luchtjes in de kamer tegen gaat. Verkoper B zegt dat het afzuigen in het midden slecht is en er daardoor snel vette aanslag ontstaat op de platen eronder.
Aan u de vraag wat is waar??? en welke afzuigkap kunnen we het beste kopen (een itho is namelijk ook erg duur)

D1RK

Re: randafzuiging beter???

Ongelezen bericht door D1RK »

Een Randafzuiging zal in het midden door kookdampen vettig worden, dus regelmatig schoonmaken.

Er zijn ook andere merken die voordeliger zijn, maar mijn moeder heeft een oude uit 1975 en die is meeverhuist en werkt nog steeds, alleen het filter schoonmaken (uitwasbaar) moet in grote pan uitgekookt worden om het echt goed vetvrij te maken.

Rand of gewoon, de M3 zijn belangrijk, genoeg afzuigen, en liefst iets meer als je het huis geurloos wilt houden, maar zelf heb ik nu een motorloze, waarbij ik de motor in de pijp monteerde dus deze zit op vele meters afstand dus hard zuigen en toch stil, behalve waar de motor zit... maar als dit op zolder is, tijdens het koken slaapt daar toch niemand!

Daarom zou ik U een motorloze met losse op zolder te plaatsen motor adviseren.
Alleen van schakelaar tot motor moet een extra draad komen...
En omdat de afstand filter tot motor groter is zal deze ook schoner blijven, dus beter werken.

Gesloten