Hallo mensen,
Hopelijk zijn hier ook wat experts aanwezig die enige uitleg / advies kunnen geven over mijn probleem.
Inmiddels ben ik 4 jaar in bezit van een Samsung rs 21 side by side (amerikaanse) koelkast.
Deze was tot volle tevredenheid in gebruik.
Tot het moment dat er via Samsung een recall plaats vond ivm problemen aan het automatische ontdooisysteem (no frost systeem) Hierdoor zou kortsluiting kunnen ontstaan in de koelkast met alle mogelijke gevolgen van dien.
Vanaf dat moment zijn de problemen begonnen.
Om de week moeten we de koelkast ontdooien omdat het koelgedeelte niet meer koelt, het waterreservoir bevriest waardoor ook de waterdispenser het niet meer doet.
Als ik de lades onderin de koelkast verwijder zie ik daar een enorme iijsophoping.
Volgens het Samsung service center heeft dit probleem echter niets met de eerdere recall te maken en geldt er geen (verlengde) garantie op dit probleem, het bevreemdt mij echter dat de problemen pas zijn begonnen na deze recall.
Hierop ben ik wat verder gaan zoeken op internet en blijkt dit type koelkast een veel grotere bron van problemen te zijn, allemaal met de door mij omschreven klachten aangevuld met een verkeerde waarde op het temperatuurdisplay.
In Engeland zijn deze klachten door het BBC programma Watchdog (het filmpje staat op Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=V467FBmK ... r_embedded#! ) onderzocht waarop Samsung een extended waranty (verlengde garantie) en gratis reparatie heeft afgegeven.
De klachten zijn volgens de onderzoekers terug te voeren op een ontwerpfout.
Door de verlengde garantie en de gratis reparatie geeft Samsung volgens mij aan dat het probleem door hen erkend wordt.
Mijn vraag is nu kan ik hier in Nederland nog iets mee? (samsung = samsung in mijn optiek)
Bij het service centre geven ze namelijk aan niet op de hoogte te zijn van een verlengde garantie of van een structureel probleem met de bovengenoemde effecten.
Ik hoor graag of iemand soortgelijke problemen heeft ondervonden?
Grt FLi
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samsung koelkast RS 21 serie
Re: Samsung koelkast RS 21 serie
Beste Fli,
Wij hebben het zelfde probleem. Sinds de zogenaamde reperatie van de koelkast zijn er storingen gekomen die wij niet eerder hadden in de 3 jaar dat we de koelkast hadden. Het begon in eens met de temperaturen die zomaar omhoog schoten. Hierdoor moesten regelmatig powerfreeze en powercooler gebruiken.
Nu is sinds gisteravond de koelkast ermee opgehouden, althans dat denken we.
Temperatuur stijgt naar 16 graden maar volgens mij is dat alleen het bovenste gedeelte van de koelkast. Beneden gedeelte is volgens ons koeler.
Ga morgen (vandaag zondag) bellen met Samsung en het verhaal ook voorleggen.
Wij hebben het zelfde probleem. Sinds de zogenaamde reperatie van de koelkast zijn er storingen gekomen die wij niet eerder hadden in de 3 jaar dat we de koelkast hadden. Het begon in eens met de temperaturen die zomaar omhoog schoten. Hierdoor moesten regelmatig powerfreeze en powercooler gebruiken.
Nu is sinds gisteravond de koelkast ermee opgehouden, althans dat denken we.
Temperatuur stijgt naar 16 graden maar volgens mij is dat alleen het bovenste gedeelte van de koelkast. Beneden gedeelte is volgens ons koeler.
Ga morgen (vandaag zondag) bellen met Samsung en het verhaal ook voorleggen.
-
katja_hooijmans
Beste Fli en Elbrian,
Ook wij hebben een recall gehad van Samsung, voor het type RS 21 koelkast.
De problemen bij ons zijn ook: kortsluiting en vervolgens problemen met bevriezing, er lijkt geen begrenzing meer op het apparaat waardoor wij de koelkast nu elke 2 a 3 weken moeten ontdooien. Het waterreservoir bevriest kapot waardoor we dit al hebben moeten vervangen. Het is nu weer kapot gevroren.
Na contact met Samsung geeft men aan dat deze problemen waarschijnlijk niet liggen aan de fabrieksfout.
Echter, de problemen die jullie in het forum beschrijven zijn identiek aan onze problemen.
Om een hoop kosten en ellende te voorkomen: wat is de status van jullie koelkast en hoe is het 'probleem' bij jullie (hopelijk) verholpen?
Je zou ons erg op weg helpen met tips en een toelichting wat jullie hebben gedaan.
Alvast bedankt en tot die tijd: we blijven ontdooien
)
Ook wij hebben een recall gehad van Samsung, voor het type RS 21 koelkast.
De problemen bij ons zijn ook: kortsluiting en vervolgens problemen met bevriezing, er lijkt geen begrenzing meer op het apparaat waardoor wij de koelkast nu elke 2 a 3 weken moeten ontdooien. Het waterreservoir bevriest kapot waardoor we dit al hebben moeten vervangen. Het is nu weer kapot gevroren.
Na contact met Samsung geeft men aan dat deze problemen waarschijnlijk niet liggen aan de fabrieksfout.
Echter, de problemen die jullie in het forum beschrijven zijn identiek aan onze problemen.
Om een hoop kosten en ellende te voorkomen: wat is de status van jullie koelkast en hoe is het 'probleem' bij jullie (hopelijk) verholpen?
Je zou ons erg op weg helpen met tips en een toelichting wat jullie hebben gedaan.
Alvast bedankt en tot die tijd: we blijven ontdooien
Beste Katja,
Ik heb het filmpje van FLi gevolgd en dit aangegeven bij Samsung en toen werd het probleem op kosten en op basis van de verlengde garantie alsnog uitgevoerd.
Sinsdien geen problemen meer gehad. En werkt de koelkast weer perfect, inmiddels al weer een jaarof 6.
Ik zal nog even zoeken welk(e) onderdeel(elen) zij hebben vervangen. Dat heb ik bewaard voor het geval zoiets ooit nog eens voorkomt.
Gr. Maurice
Ik heb het filmpje van FLi gevolgd en dit aangegeven bij Samsung en toen werd het probleem op kosten en op basis van de verlengde garantie alsnog uitgevoerd.
Sinsdien geen problemen meer gehad. En werkt de koelkast weer perfect, inmiddels al weer een jaarof 6.
Ik zal nog even zoeken welk(e) onderdeel(elen) zij hebben vervangen. Dat heb ik bewaard voor het geval zoiets ooit nog eens voorkomt.
Gr. Maurice
-
katja_hooijmans
Hi Maurice,
Bedankt voor je reactie. Mijn koelkast valt nét buiten de 5 jaar garantie dus ik ben benieuwd hoe Samsung dit zal gaan oplossen. Er is in ieder geval hoop
dat na reparatie de koelkast er weer even tegenaan als ik jouw verhaal lees. Als je de technische gegevens nog hebt vd reparatie zou fijn zijn, maar na dat filmpje van Fli denk ik dat elke gemiddelde Samsung monteur dit probleem wel zal herkennen. bedankt voor je reactie!
Grtz Katja
Bedankt voor je reactie. Mijn koelkast valt nét buiten de 5 jaar garantie dus ik ben benieuwd hoe Samsung dit zal gaan oplossen. Er is in ieder geval hoop
Grtz Katja
Hoi Katja,
Heeft even geduurd maar dan alsnog.
Het onderdeel wat is vervangen is het volgende:
Part code DA97-05290E VOOR DE RS21 MODEL
(Drian hole of Assy Cover Evap Ref improvement).
Met vriendelijke groet,
Maurice Vermeul
Heeft even geduurd maar dan alsnog.
Het onderdeel wat is vervangen is het volgende:
Part code DA97-05290E VOOR DE RS21 MODEL
(Drian hole of Assy Cover Evap Ref improvement).
Met vriendelijke groet,
Maurice Vermeul