LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schmidt keukens?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
keukenvakman

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door keukenvakman »

Ik wil graag de discussie beperken tot de vraag die geplaatst is maar een kleine reactie kan natuurlijk niet uitblijven.
Exclusiever dan Bulthaup, Sie-matic, Leicht Haecker en Schmidt? Het gaat niet om exclusiviteit maar om GOEDE KEUKENS.

Mickeymouse

Ongelezen bericht door Mickeymouse »

Yes,

Voordat je de informatie die pfft je geeft gelooft boven die van habe en Mr. P zou ik eerst even een search doen naar eerdere mails van deze 3 personen en daar je conclusies uit trekken.

Groeten Michel

Mr.P

Ongelezen bericht door Mr.P »

Schmidt en Systemat zijn met elkaar te vergelijken.
Wat zijn dan de verschillen?

Systemat : fluisterprofiel op de kopkant van de romp, Scmidt heeft dit niet.

Systemat : glasinzet op de voorraadladen, Schmidt biedt hier als optie een metalen opzetelement tegen meerprijs.

Systemat heet een simpele vuren lat als traverselijst. Met het uitzagen van bijvoorbeeld een spoelbak of kookplaatuitsparing haal je vrijwel alle verband uit de kast, Bij Schmidt maken ze gebruik van een metalen verbindingslijst wat constructief degelijker is.

Systemat heeft een romp van 56 cm tegen 55 bij Schmidt. Achter de kast heeft Systemat 4 cm ruimte en Schmidt 5cm. Effectief heeft een Systemat dus 2cm meer binnenruimte.

Nadeel bij Systemat is als je de hoge kast plaats je met geen mogelijkheid de stekker van koelkast of bijvoorbeeld magnetron achter de kast door kunt duwen. Ook een afvoerbuis (40mm + beugeltje) krijg je niet achter een rugwand. Schmidt heeft hier door die cm meer ruimte achter de kasten geen problemen mee.

Romphoogte bij Systemat is 78cm bij Schmidt 72cm. Systemat biedt dus een procent og 8 meer kastruimte. (Overigens heeft Schmidt ook een hogere romp maar die is dan 86.4 wat resulteert in circa 98/100cm werkbladhoogte)

Fronten : de frontencollectie (en daarmee mogelijkheden) zijn bij Schmidt veel groter. De romp kan aan de binnenzijde in kleur geleverd worden.
De kleurencollectie is behoorlijk groter.

Leveringen : zowel Schmidt als Systemat leveren perfekt. Er zijn zelden manco's of beschadigingen. Naleveringen worden door Systemat sneller geleverd dan Schmidt, maar het verschil is niet veel.

Ongetwijfeld zullen er meer verschillen zijn, maar dit schoot mij het eerst te binnen.

Succes.

Mr.P.

yes

Ongelezen bericht door yes »

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Voorlopig ga ik me orienteren op zowel Schmidt als Systmat. Weet iemand een goed adres in de regio Gorinchem waar je goed geholpen wordt en heel belangrijk, waar een goed ontwerp gemaakt wordt? Ik kijk uit naar jullie info.

dhaney80

Ongelezen bericht door dhaney80 »

bij grando alexandrium gekocht

martijnpluijm

Ongelezen bericht door martijnpluijm »

Wij zijn niet tevreden met de Vancel keuken. Inmiddels zijn we een jaar verder en Vancel weet nog steeds niet hoe ze de keukenkasten moeten maken. We hebben reeds drie keer de verkeerde kasten gekregen vanaf de fabriek. De materialen die fout gelevered waren werden bij de volgende zendingen weer fout geleverd. Geen fout van de verkoper maar puur van de fabriek. De ene kast heeft wel demping en de andere niet. De ene kast heeft wel een achterwand, de andere niet. De hoogte van de kasten en de draairichting van de deuren blijft steeds fout gaan. Voor ons NOOIT MEER VANCEL

mauriceke

Ongelezen bericht door mauriceke »

Systemat is absoluut een klasse beter als Schmidt. Vandaar ook prijsverschil, met name is lak is systemat absoluut niet te vergelijken met de lak van schmidt, maar ja kwaliteit betaal je nu eenmaal. Ga eens naar Nuva keukens in Brabant Tilburg of Someren. tegenwoordig ook in het zuiden vertegenwoordigt. Super kwaliteit maar ook de service is belangrijk. Een keuken is immers een produkt voor de langere temijn. :D

Gesloten