Beste Lezers,
Ik weet dat er al veel overgeschreven is (ik heb zelf ook alle topics gelezen), maar toch leg ik de onderstaande vraag aan jullie voor, omdat het mij letterlijk hoofdpijn oplevert.
Wij hebben momenteel een keuken van Superkeukens (zijn we tevreden over, keuken is +/- 5 jaar oud). Maar we gaan verhuizen.
Bij onze nieuwbouwwoning wordt een keukenleverancier geadviseerd en krijgen we de volgende korting. 600 euro kado en alle apparatuur (die al scherp geprijst is) met 21% korting. Wij hebben 6 apparaten van bauknecht (stille afzuigkap, vaatwasser, oven, combimagnetron, koel/vries combi, inductieplaat) geselecteerd. Dit alles wordt dan geleverd met een Schuller keuken greeploze keuken met een 6cm dik keramischblad.
Totaalprijs 11890 (inc. plaatsen) met gelakte deurtjes (geen folie).
Als alternatief zijn wij naar Superkeukens gegaan. Hier krijgen wij een Sorrento keuken (Nobilia vermoed ik?!?). Wederom 6 apparaten alleen dan een combi van Zanker en AEG. Dit alles wordt geleverd met een (Nobilia?!?) greeploze keuken met een 6cm dik keramischblad.
Totaalprijs 7700 (inc. plaatsen) hoogglans met Polymerfolie.
Het verschil is ongeveer 4000 euro....
Een verschil van ruim 30%... Is dit het waard? Mijn keuken moet gewoon 15 jaar mee gaan. Is de kwaliteit van Nobilia echt zoveel slechter dat dit een investering van 4000 euro waard is voor een Schuller?
Nu lees ik redelijk wat negatieve verhalen over Superkeukens dat het folie los laat (jaar 6+). Tot nu toe is mijn Superkeukens keuken nog perfect, maar hij is ook nog geen 6 jaar +
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schuller is een stuk duurder, maar is het het ook waard?
Re: Schuller is een stuk duurder, maar is het het ook waard?
De sorrento van Superkeukens is ook een Schuller keuken, dus geen Nobilia. Dus bent u per saldo bij Superkeukens voordeliger uit. De apparatuur is beide goed met elkaar vergelijkbaar, dus daar ontstaat geen verschil.
Het gelakte front maakt qua prijs wel enigszins verschil met het front sorrento, maar zeker geen 4000 euro.
Model Sorrento van Schuller is een andere soort kunststof dan de loslatende foliedeuren van diverse fabrikanten, hoe het zich op lange termijn hout is mij onbekend (verkoop sowiso geen foliekeukens).
Laat bij Superkeukens eens hetzelfde front uitrekenen als bij de ander, dan vergelijk je appels met appels.
Het gelakte front maakt qua prijs wel enigszins verschil met het front sorrento, maar zeker geen 4000 euro.
Model Sorrento van Schuller is een andere soort kunststof dan de loslatende foliedeuren van diverse fabrikanten, hoe het zich op lange termijn hout is mij onbekend (verkoop sowiso geen foliekeukens).
Laat bij Superkeukens eens hetzelfde front uitrekenen als bij de ander, dan vergelijk je appels met appels.