LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "service" van Ikea

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Lisa-Ann

"service" van Ikea

Ongelezen bericht door Lisa-Ann »

3 jaar geleden kochten we voor ons bedrijfspandje voor 14.000 gulden een Varde keuken bij Ikea. Volgens Ikea zit er 10 jaar garantie op hun keukens.
Na 2 jaar begonnen de deuren van de kasten mankementen te vertonen, het spaanplaat waar ze van gemaakt zijn nam vocht op waardoor alle afwerklatjes er van af vielen, ook werden de deurtjes dik door het vocht. De deur van de vaatwasser was op een gegeven moment helemaal ontzet.
Dus wij Ikea gebeld met het verzoek iemand langs te sturen om ernaar te kijken. Dat kon alleen als we de aankoopbon konden overhandigen. Maar die zat in onze administratie bij onze accountant.
Dan kon Ikea geen garantie verlenen. In hun eigen systeem konden ze noch op adres, noch op naam, noch op postcode de aankoop van de keuken terugvinden.
Nou lijkt het mij toch vrij duidelijk dat deze keuken nog steeds onder de garantie moet vallen, deze keuken hebben ze nl pas sinds een jaar of 4 in hun programma en daarnaast is ze bij geen enkele andere leverancier te koop.
Volgens mij is het serviceniveau van Ikea hetzelfde als hun prijsniveau -laag dus.

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: "service" van Ikea

Ongelezen bericht door miraltje »

bedrijven hoeven niet voor elke klant die een zelfbouw pakket op haalt een administatie bij te houden.
ikea wil u wel tegemoet komen maar wil bewijs van aankoop hebben.
ik vind dit terecht, er komen bij dat bedrijf onzettend veel klanten over de vloer hierdoor hebben zij ook een mega archief.
als zij u aankoopbon moeten opzoeken gaat hier ontzettend veel tijd in zitten en die tijd moet betaald worden.
maar u heeft het probleem en ikea niet.
dus als u gebruik wilt maken van de service volstaat toch 1 belletje naar u accountant die zoekt hem er vast zo evenbij.
bent ook weer blij.

16again
Berichten: 16216
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: "service" van Ikea

Ongelezen bericht door 16again »

Voor oude facturen bel ik gewoon naar de accountant van ons bedrijf, en krijg ik per fax de opgevraagde factuur. Omdat de bon als garantiebewijs dient, is het je eigen verantwoording die zorgvuldig te bewaren.

Bij aanschaf van mijn keuken werd ik in de bouwmarkt al op dit vochtprobleem gewezen. Gezien de gebruikte re-circulatie afzuigkap en gebrekkige luchtverversing in mijn keuken kreeg ik het advies om tijdens koken goed te ventileren.

Arie Kanarie

Re: "service" van Ikea

Ongelezen bericht door Arie Kanarie »

Mooi gezegd Mario van Boxtel oftewel 16again

Pfffff

Re: "service" van Ikea

Ongelezen bericht door Pfffff »

Is dit nu al een keer opgelost ???

16again
Berichten: 16216
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: "service" van Ikea

Ongelezen bericht door 16again »

Helaas plaatst niet elke topic starter de afloop van zijn probleem.

Als je verder op het forum leest, dan zal je merken dat IKEA problemen meestal goed oplost.

Kel Sawyer
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 okt 2006 22:59

Re: "service" van Ikea

Ongelezen bericht door Kel Sawyer »

Ja, ik wil ook wel graag weten hoe dit is opgelost.

Eén belletje naar de accountant kan er toch nog wel af om een factuurtje op te vragen?

Ikea doet voorzover ik weet helemaal niet moeilijk, het is de verantwoording van de klant om het aankoopbewijs te overleggen. Dat is bij elke leverancier zo!

Chris1975
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2006 20:27

Re: "service" van Ikea

Ongelezen bericht door Chris1975 »

Het lijkt me dat de garantie alleen van toe passing kan zijn als hij door ikea is geplaatst en niet door een derde.
Dus het lijkt me heel redelijk dat ze om de bon vragen zodat ze kunnen zien of hij alleen is geleverd of dat hij ook geplaatst is.
Dit probleem klinkt eerder als slecht afgewerkt.
Bijna alle keukens zijn tegenwoordig van spaanplaat en daar is het afkitten erg belangerijk.
Ook kan het zijn dat hij bijvoorbeeld aan de onderkant regelmatig nat word met dweilen als er erg veel water word gebruikt zoals bij bedrijven vaak gebeurt.
Ook kan er spraken zijn van lekage wat niet aan de keuken zelf ligt maar aan het dak of muur vloer enz.

Succes

Kel Sawyer
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 okt 2006 22:59

Re: "service" van Ikea

Ongelezen bericht door Kel Sawyer »

Ik weet wel dat als je bij Ikea de plaatsing van een keuken regelt, de plaatsing gebeurt door een erkend bedrijf. Jammer dat we dit nu niet te weten komen, want degene die dit hele onderwerp heeft aangekaart reageert niet.

Hopelijk is de klacht toch naar tevredenheid opgelost nadat een kopie van de factuur is overlegd.

Gesloten