LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Siematic keuken lade problemen
Siematic keuken lade problemen
Onze Siematic keuken van 2009 heeft 4 grote lades die elk aan de onderzijde een systeem hebben waarop de lade glijdt met ook een klein plastic
eindstukje wat dient als rem. Dit stukje plastic van een een centimeter of 2 is afgebroken waardoor de lade als het ware er uit kan vallen
Siematic reageerde op onze klacht met de mededeling dat dit onderdeeltje deel uit maakt van de lade en dat dus de complete lade van 286 euro vervangen dient te worden. Rekening klant.
Dit lijkt ons een erg dure oplossing voor zo'n klein stukje plastic. Dit plastic dingetje kan zo er op en af worden geschoven.
Heeft iemand dit ook meegemaakt of heeft iemand een goedkopere oplossing?Ik heb me zelfs bij de fabriek gemeld die de klacht doorspeelde naar
Siematic Nederland met het zelfde resultaat.
groeten Fa. Fleumer, Rotterdam
eindstukje wat dient als rem. Dit stukje plastic van een een centimeter of 2 is afgebroken waardoor de lade als het ware er uit kan vallen
Siematic reageerde op onze klacht met de mededeling dat dit onderdeeltje deel uit maakt van de lade en dat dus de complete lade van 286 euro vervangen dient te worden. Rekening klant.
Dit lijkt ons een erg dure oplossing voor zo'n klein stukje plastic. Dit plastic dingetje kan zo er op en af worden geschoven.
Heeft iemand dit ook meegemaakt of heeft iemand een goedkopere oplossing?Ik heb me zelfs bij de fabriek gemeld die de klacht doorspeelde naar
Siematic Nederland met het zelfde resultaat.
groeten Fa. Fleumer, Rotterdam
Re: Siematic keuken lade problemen
Ikea verkoopt losse laden voordeliger, ook Hornbach heeft rails in voorraad en als die passen....
Ja, het hoeft niet dezelfde te zijn maar soms past het ook goed en ga eens naar Ikea of Hornbach, ook online te vinden...
Ja, het hoeft niet dezelfde te zijn maar soms past het ook goed en ga eens naar Ikea of Hornbach, ook online te vinden...
Re: Siematic keuken lade problemen
Dit zou je tegen het conformiteitsbeginsel aan kunnen houden. Wat mij betreft behoort hang/sluitwerk apart vervangbaar te zijn, zeker bij een merk dat zich in het bovenste marktsegment profileert.rfleumer schreef:Siematic reageerde op onze klacht met de mededeling dat dit onderdeeltje deel uit maakt van de lade en dat dus de complete lade van 286 euro vervangen dient te worden.
Re: Siematic keuken lade problemen
Zowel Ikea als Hornbach zijn overgegaan op andere laderails en kasten dus Siematic het ook heeft gedaan zou het kunnen dat ze de oudere vorige generatie niet meer op voorraad hadden en daarom een totale lade aanbieden.
Verder zijn er enkele merken met niet verwijderbare gelijmde rails dus nieuwe schroeven lukt dan niet.
Dit waren Italiaanse, maar weet niet wat wel wanneer heeft gedaan.
Lijmen is goedkoper en sneller dan schroeven dus voor productie kosten rendabel....
Maar Universele rails zijn ook in andere bouwmarkten verkrijgbaar maar past het dan ook?
Verder zijn er enkele merken met niet verwijderbare gelijmde rails dus nieuwe schroeven lukt dan niet.
Dit waren Italiaanse, maar weet niet wat wel wanneer heeft gedaan.
Lijmen is goedkoper en sneller dan schroeven dus voor productie kosten rendabel....
Maar Universele rails zijn ook in andere bouwmarkten verkrijgbaar maar past het dan ook?
Re: Siematic keuken lade problemen
Op basis waarvan meen jij dat dat zo hoort te zijn? Het is nog altijd aan de leverancier om het beleid op dat gebied te bepalen. Ik zal het verwijt wel krijgen dat ik een grijsgedraaide plaat draai, maar bij jou op het werk bepalen jullie in principe toch ook zelf wat voor product of dienst je aan de markt levert?16again schreef:Dit zou je tegen het conformiteitsbeginsel aan kunnen houden. Wat mij betreft behoort hang/sluitwerk apart vervangbaar te zijn, zeker bij een merk dat zich in het bovenste marktsegment profileert.rfleumer schreef:Siematic reageerde op onze klacht met de mededeling dat dit onderdeeltje deel uit maakt van de lade en dat dus de complete lade van 286 euro vervangen dient te worden.
En wat concreter: als het defect bij TS incidenteel voorkomt is het bedrijfseconomisch niet verantwoord om de hele logistiek van kleine reserveonderdelen op te zetten.
Re: Siematic keuken lade problemen
Het conformiteitsbeginsel is juist gebaseerd op de verwachting van de consument. En niet op het beleid van de fabrikant.GJvdZ schreef:Op basis waarvan meen jij dat dat zo hoort te zijn? Het is nog altijd aan de leverancier om het beleid op dat gebied te bepalen.
Indien de fabriek iets levert wat afwijkt van normale verwachting, dient er voor gezorgd te worden dat consument de juiste verwachting heeft, door dit te melden.
De fabrikant mag dus een auto maken/leveren waar de banden niet van vervangen kunnen worden.....maar dit dient dan wel duidelijk gecommuniceerd te worden.
Re: Siematic keuken lade problemen
Hier zijn al zoveel topics over geschreven : "klein onderdeeltje stuk en nu moet ik een groot onderdeel kopen"
Dan komt de hele discussie weer op gang...
Met als conclusie dat er geen oplossing voor is.
Dan komt de hele discussie weer op gang...
Met als conclusie dat er geen oplossing voor is.
Re: Siematic keuken lade problemen
De meeste keukenmerken maken gebruik van geleiders van een van de twee grote merken. Ik zou het raar vinden als daar geen onderdelen voor verkrijgbaar zouden zijn. Ik zou daarom bij een goede onderdelenwinkel navragen.
Re: Siematic keuken lade problemen
Dat is een heel wat makkelijker en bruikbaarder route dan de discussie aan te gaan over nonconformiteit.kweenie schreef:De meeste keukenmerken maken gebruik van geleiders van een van de twee grote merken. Ik zou het raar vinden als daar geen onderdelen voor verkrijgbaar zouden zijn. Ik zou daarom bij een goede onderdelenwinkel navragen.
Re: Siematic keuken lade problemen
Mag ik vragen welke deze twee grote merken dan wel zijn aub? En wie of wat is een goede onderdelenwinkel ?
Re: Siematic keuken lade problemen
Voor de scharnieren is dat in ieder geval "Blum", en soms Wurth, die maken scharnieren voor de halve (zo niet hele) keukenwereld.
Ze maken ook ladegeleiders , ik pak er maar één :
https://www.ijzerwarenwinkel.org/geleid ... egeleiders
Ze maken ook ladegeleiders , ik pak er maar één :
https://www.ijzerwarenwinkel.org/geleid ... egeleiders
Re: Siematic keuken lade problemen
Ik weet dat zowel scharnieren als laderails er helaas meer zijn dan 2.
De lijm versie was goedkoop te monteren maar zie ik nu niet meer, wel past er een gewone schroef in.....
De lijm versie was goedkoop te monteren maar zie ik nu niet meer, wel past er een gewone schroef in.....
Re: Siematic keuken lade problemen
Blum Hettich of Grass, maar helaas geen onderdelen. De prijs welke berekend word is overigens een coulance prijs.
Re: Siematic keuken lade problemen
Blum Hettich of Grass, maar helaas geen onderdelen. De prijs welke berekend word is overigens een coulance prijs.
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Siematic keuken lade problemen
Er loopt hier momenteel ook m.b.t. Siematic een topic met als onderwerp, dat bepaalde Siematic bestekbakken niet meer naleverbaar zouden zijn. In het geval van een complete lade kan het euvel aangepakt worden door een nieuwe lade te bestellen, maar bij de bestekbakken wordt aangegeven dat er niets meer naleverbaar is. Ik denk, dat Siematic de service eens moet overdenken en heb aan het hoofdkantoor Nederland hierover een vraag gestuurd. Dat zouden méér klanten moeten doen, want problemen zijn intern vaak niet eens bekend op het hoofdkantoor omdat de dealer die niet doorspeelt of de webcare op de handen blijft zitten. Overigens kan Siematic aan het aantal lezers óók zien, dat hiervoor belangstelling bestaat.
viewtopic.php?f=15&t=171531
viewtopic.php?f=15&t=171531
Re: Siematic keuken lade problemen
Problemen die geen problemen zijn horen ook niet op een hoofdkantoor thuis.
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Siematic keuken lade problemen
FOUT. Omdat TS zich op de topic m.b.t. Siematic-bestekbakken niet meer heeft gemeld, heb ik contact opgenomen met het Siematic-hoofdkantoor en kreeg meteen een mail, dat ze ernaar gaan kijken. Ik vind het namelijk een slechte service aan bestaande klanten, dat er alleen maar geroepen zou worden, dat er geen voorraad meer is. Dan maakt je weer voorraad of geeft een tip hoe de klant dit zou kunnen oplossen. Service ná de koop is net zo belangrijk als tijdens de koop. Tenslotte gaat het om made in Germany en daar hoorde ook altijd betrouwbare nazorg bij ... !crazyme schreef:Problemen die geen problemen zijn horen ook niet op een hoofdkantoor thuis.
Re: Siematic keuken lade problemen
Nee, dit is gewoon zeuren.
En waar bemoei jij je mee?
En waar bemoei jij je mee?
-
- Berichten: 12780
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Siematic keuken lade problemen
Na al die jaren en de aanpassingen die in 2013 al zijn doorgevoerd zullen ze echt de machine niet gaan opstarten om een voorraad oud formaat bakken te maken. Wel netjes om Siematic aan te schrijven, maar de kans zou klein zijn.hänschen klein schreef:FOUT. Omdat TS zich op de topic m.b.t. Siematic-bestekbakken niet meer heeft gemeld, heb ik contact opgenomen met het Siematic-hoofdkantoor en kreeg meteen een mail, dat ze ernaar gaan kijken. Ik vind het namelijk een slechte service aan bestaande klanten, dat er alleen maar geroepen zou worden, dat er geen voorraad meer is. Dan maakt je weer voorraad of geeft een tip hoe de klant dit zou kunnen oplossen. Service ná de koop is net zo belangrijk als tijdens de koop. Tenslotte gaat het om made in Germany en daar hoorde ook altijd betrouwbare nazorg bij ... !crazyme schreef:Problemen die geen problemen zijn horen ook niet op een hoofdkantoor thuis.
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Siematic keuken lade problemen
@NeoDutchio. Het verhaal past helemaal niet bij de duitse degelijkheid om een verzoek helemaal af te winken en zèlfs geen tip te geven hoe de keukenverkopers/Siematicdealers hun klanten bij dit probleem kunnen adviseren. Ikzelf heb dit zelfde probleem onlangs gehad met Daalderop/Itho, die na de samenwerking hun voorraden gingen minimeren 'uit kostenoogpunt'. Mijn installateur kreeg een motherboard niet meer geleverd en kon mijn zes jaren nieuwe huisventilatie daardoor niet meer repareren. Omdat er ooit de mogelijkheid bestond om 10 jaar garantie bij te kunnen kopen zou er m.i. dus wèl voorraad moeten zijn ... was mijn argument.
Na een discussie met de verkoopleiding werd er over het hoofd van de installateur heen een acceptabele oplossing aangeboden. Dus zelfredzaamheid en d-o-o-r-d-o-u-w-e-n is mijn devise en ervaring!
Na een discussie met de verkoopleiding werd er over het hoofd van de installateur heen een acceptabele oplossing aangeboden. Dus zelfredzaamheid en d-o-o-r-d-o-u-w-e-n is mijn devise en ervaring!