LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SieMatic keukenellende

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
coor
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2006 15:51

SieMatic keukenellende

Ongelezen bericht door coor »

Ik probeer een heel lang verhaal in het kort. Ik kocht een greeploze keuken, magnolia, hoogglans gelakt: 20.450 Euro (maar alles kon nog). Blad geoffr. in prijsgroep 5, later gewijzigd in prijsgroep 3. Toen ik vroeg de rekening aan te pasen kreeg ik te horen (foutje) dat toch al prijsgroep 3 was berekend, weer later weer foutje: prijs werd 20.750 ex. installatiekosten, geschat op bij lange na nog geen 1800 Euro, uren zouden worden herberekend. Aannemer 5000 Euro ex. BTW: gat in muur voor 3 hoge kasten + achterkant afwerken, stucadoren en leidingwerk. Op 5 juni werd de keuken geinstalleerd, blijkt te laag voor de vaatwasser, blokken eronder, hakken in stucwerk, etc. etc. kast koffiezetter (zelf gekocht) wijkt af, dag later blijkt de oven te hoog enz. Dealer erbij, wel 20 aandachtspunten: bevestigd naar hoofdkantoor Breda. Na 3 weken telefonie was men bereid alle 3 de kasten op een lijn aan te passen (was duidelijke afspraak). Aannemer werd in overleg met daeler voor 80% betaald (nog lang niet klaar), weer later werd ik gesommeerd de aannemer de rest te betalen alvorens actie. Dat onder protest gedaan. Toen kwam een verhaal dat 1800 Euro install.kosten EX BTW was afgesproken, te betalen alvorens actie. Na een week telefonie werd die 1800 euro inkl. BTW te betalen bij oplevering. Weer later volgt brief van SieMatic dat 10 aandachtspunten zouden worden opgelost in week 35 als ik die brief ondertekend retourneer :alvorens actie! (die brief ligt nog) Nou, gisteren kwam een rekening van de annnemer voor 8 uur extra werk inkl. materiaal : 858 Euro binnen 2 weken te betalen. (inmiddels heb ik al 2 keer de ATAG en 1 keer de Miele op bezoek gehad; de ATAG diepvries trekt nog steeds valse lucht.
Het wachten is nu weer op een telefoontje..................
Grote groeten, Coor :?:
Laatst gewijzigd door coor op 20 jul 2006 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: SieMatic keukenellende

Ongelezen bericht door joost28 »

Wat is nu je vraag?

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: SieMatic keukenellende

Ongelezen bericht door 16again »

Klinkt als prijsopdrijving.
Toen kwam een verhaal dat 1800 Euro install.kosten EX BTW was afgesproken
Prijzen zoals verstrekt aan een consument dienen altijd inclusief BTW te zijn.
Is de winkel BTW vergeten, dan heeft de winkel pech!

Pfffff

Re: SieMatic keukenellende

Ongelezen bericht door Pfffff »

Waarom haal je de naam sijben nu weg ??

coor
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2006 15:51

Re: SieMatic keukenellende

Ongelezen bericht door coor »

het was mijn bedoeling niet die naam te vermelden. Het heeft vooralsnog geen nut

Gesloten