| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte behandeling bij Whirlpool Nederland
-
J Breeuwsma
Slechte behandeling bij Whirlpool Nederland
We worden nu al bijna 4 week aan het lijntje gehouden omdat onderdelen voor onze vaatwasser maar niet binnenkomen.
Nu heeft men nog steeds geen zicht op een mogelijke termijn.
Monteur had ondanks duidelijke probleemstelling vooraf (motor pompt geen water en de deur sluit niet meer) geen enkel onderdeel en geen passend gereedschap (krik om scharnierveer op spanning te zetten) in de bus (zelfs gereedschap moest besteld worden).
Hij zij, dat we de volgende dag voor een afspraak gebeld zouden worden. Niet gebeurt.
Na 2 week zelf gebeld, onderdelen nog niet binnen, geen idee wanneer wel. Vorige week dinsdag hebben we weer gebeld en geeist, dat we voor vrijdag wilden worden geholpen of tenminste worden teruggebeld, er is niet gebeld.
Toen werd ik maandag gebeld dat de onderdelen in week 30 zullen binnenkomen, terwijl het al week 32 is. Nee meneer, hier staat dat ik kan melden dat de onderdelen op 29 juli zullen binnenkomen. Ik zeg;" het is nu al 9 augustus mevrouw". "O dan heb ik u niets nieuws te melden".
Mag ik dan uw supervisor? Nee die is om 16.30 naar huis,
HTD dan? Is ook al weg.
Ik wil graag morgen teruggebeld worden. Ze zal het doorgeven.
Ben gisteren niet gebeld. Vandaag Mandemakers keukens als intermediair maar gebeld. Ze namen contact op met Whirlpoolen ik ben vanmorgen gebeld, maar zonder nieuws en geen enkel termijn of oplossing (ruilmachine ofzo?).
HEEEEELLLP!!
Ze legde uit dat monteurs via Direct mail service de onderdelen direct vanuit Italie in de bus geleverd krijgen en er blijkbaar geen onderdelen worden verstuurd. Wel zegt men dat de fabrieken niet ivm vakantie dicht zijn. Wekelijks wordt eea aangeleverd.
Ik vind dat je van zo'n bedrijf meer mag verwachten, de service is echt bagger en ik wil weer gewoon kunnen afwassen, niet met de hand.
Vandaag maar per mail een klacht ingedient, maar zal wel niet worden opgepakt Ik wordt er moedeloos van. Boos!!
Scharnierprobleem al vaker opgetreden, en ook nieuw drukverdeel ventiel al geplaatst.
Heb verlengde garantie gekocht gelukkig maar, al helpt dat hier ook niet om hem werkend te krijgen.
Wie heeft ook slechte ervaringen en hoe krijg ik die gasten nou in beweging. RADAR help!!
Nu heeft men nog steeds geen zicht op een mogelijke termijn.
Monteur had ondanks duidelijke probleemstelling vooraf (motor pompt geen water en de deur sluit niet meer) geen enkel onderdeel en geen passend gereedschap (krik om scharnierveer op spanning te zetten) in de bus (zelfs gereedschap moest besteld worden).
Hij zij, dat we de volgende dag voor een afspraak gebeld zouden worden. Niet gebeurt.
Na 2 week zelf gebeld, onderdelen nog niet binnen, geen idee wanneer wel. Vorige week dinsdag hebben we weer gebeld en geeist, dat we voor vrijdag wilden worden geholpen of tenminste worden teruggebeld, er is niet gebeld.
Toen werd ik maandag gebeld dat de onderdelen in week 30 zullen binnenkomen, terwijl het al week 32 is. Nee meneer, hier staat dat ik kan melden dat de onderdelen op 29 juli zullen binnenkomen. Ik zeg;" het is nu al 9 augustus mevrouw". "O dan heb ik u niets nieuws te melden".
Mag ik dan uw supervisor? Nee die is om 16.30 naar huis,
HTD dan? Is ook al weg.
Ik wil graag morgen teruggebeld worden. Ze zal het doorgeven.
Ben gisteren niet gebeld. Vandaag Mandemakers keukens als intermediair maar gebeld. Ze namen contact op met Whirlpoolen ik ben vanmorgen gebeld, maar zonder nieuws en geen enkel termijn of oplossing (ruilmachine ofzo?).
HEEEEELLLP!!
Ze legde uit dat monteurs via Direct mail service de onderdelen direct vanuit Italie in de bus geleverd krijgen en er blijkbaar geen onderdelen worden verstuurd. Wel zegt men dat de fabrieken niet ivm vakantie dicht zijn. Wekelijks wordt eea aangeleverd.
Ik vind dat je van zo'n bedrijf meer mag verwachten, de service is echt bagger en ik wil weer gewoon kunnen afwassen, niet met de hand.
Vandaag maar per mail een klacht ingedient, maar zal wel niet worden opgepakt Ik wordt er moedeloos van. Boos!!
Scharnierprobleem al vaker opgetreden, en ook nieuw drukverdeel ventiel al geplaatst.
Heb verlengde garantie gekocht gelukkig maar, al helpt dat hier ook niet om hem werkend te krijgen.
Wie heeft ook slechte ervaringen en hoe krijg ik die gasten nou in beweging. RADAR help!!
Re: Slechte behandeling bij Whirlpool Nederland
Ik denk dat je het apparaat daar hebt aangeschaft , zij zijn eerste aanspreekpunt.Vandaag Mandemakers keukens als intermediair maar gebeld
Omdat reparatie lang op zich laat wachten, gewoon aankloppen bij Mandemakers voor ruilapparaat of vervanging van gehele apparaat.
Hangt er van af hoe oud het apparaat is.zij zijn eerste aanspreekpunt
Whirlpool is een logge organisatie waar de wil tot service verlening niet echt groot te noemen is, vandaar ook de prijs, deze staat namelijk wel in verhouding tot de kwaliteit ( op een laag pitje )
-
J Breeuwsma
Klopt, ik heb ze gebeld, maar wat ze konden doen was via hun servicedienst contact opnemen met Whirlpool.16again schreef:Ik denk dat je het apparaat daar hebt aangeschaft , zij zijn eerste aanspreekpunt.Vandaag Mandemakers keukens als intermediair maar gebeld
Omdat reparatie lang op zich laat wachten, gewoon aankloppen bij Mandemakers voor ruilapparaat of vervanging van gehele apparaat.
Dat hebben ze gedaan, waarna Whirlpool me belde, met de mededeling, dat er verder niets gewijzigd is en men geen mededeling kan doen over de termijn.
Apparaat is 4,5 jr oud, maar heb voor 5 jaar verlengde garantie bijgekocht.
Apparaat geeft niets dan ellende, gekke is, dat je een storing doorgeeft, in mijn geval; motor pompt geen water en deurscharnieren zijn lam, machine sluit niet meer.
Sturen ze een monteur, die A geen motor, B geen scharnieren en C geen krik(gereedschap) heeft om de scharnieren te plaatsen en op spanning te brengen. Onvoorbereid dus, wat doe je hier dan?
Na 4 week nog geen motor, nog geen scharnieren, nog geen gereedschap.
Wordt direct vanuit Italie in de monteursbus gebracht en wanneer binnen wordt nieuwe afspraak gemaakt, ooit.
Indien zowel het apparaat als de extra garantie verkocht is door Mandemakers, blijft Mandemakers als verkoper verantwoordelijk.
Als dan serviceverzoeken door de fabrikant niet naar wens worden afgehandeld, kun je je weldegelijk beklagen bij Mandemakers.
Ook Mandemakers kan uiteraard niet de missende onderdelen tevoorschijn toveren, wel kunnen ze andere oplossingen bieden:
Stel Mandemakers voor tijdelijk ruilapparaat te leveren, of nieuw apparaat waarbij je bijvoorbeeld 1 derde van de aanschafprijs van het oude apparaat als (extra!) korting krijgt.
Als dan serviceverzoeken door de fabrikant niet naar wens worden afgehandeld, kun je je weldegelijk beklagen bij Mandemakers.
Ook Mandemakers kan uiteraard niet de missende onderdelen tevoorschijn toveren, wel kunnen ze andere oplossingen bieden:
Stel Mandemakers voor tijdelijk ruilapparaat te leveren, of nieuw apparaat waarbij je bijvoorbeeld 1 derde van de aanschafprijs van het oude apparaat als (extra!) korting krijgt.
Dit is een initiatief van Whirlpool , DMG valt in dit geval niets te verwijten, al kunnen ze zich wel sterk maken voor de consument ( tussen kunnen en willen zit een heel groot verschil )extra garantie verkocht is door Mandemakers
4/5 jaar oud, zal wel een soort ADG 9340 zijn, daar ligt het vol mee bij de NVMP
Niets kunnen of willen, moeten!kunnen en willen...
Als je als winkel 5 jaar garantie meeverkoopt, betekent dit dat de consument minimaal kan verwachten dat hij die periode (bij normaal gebruik) zonder al te veel kopzorgen over een werkend apparaat beschikt.is een initiatief van Whirlpool
Kan de fabrikant dit niet waarmaken, dan blijft de verkoper van de verlengde garantie als eerste verantwoordelijk.
Je verkoopt het niet als winkel. De leverancier, in dit geval Whirlpool, geeft de gelegenheid deze garantie bij te kopen, je betaald dit aan Whirlpool.
Is een aparte zakelijke transactie waar de keukenleverancier niets van doen heeft.
Is een aparte zakelijke transactie waar de keukenleverancier niets van doen heeft.
Niet in alle gevallen:je betaald dit aan Whirlpool
Koop je 4 apparaten tegelijk, dan betaal je niets aan Whirlpool, en schermt de winkel tijdens verkoop wel met 5 jaar garantie.
16again, topic starter heeft het over garantie bijkopen van 1 apparaat.Niet in alle gevallen
Je kan er steeds van alles bij halen, maar dat heeft geen zin in dit verhaal, je kan je steeds wel opwerpen als juridisch expert, maar houd je dan aan de feiten.
In dit geval treft verkopende partij geen blaam, maar is het aan de beroerde service graad van Whirlpool te danken dat deze klant een ondeugdelijk apparaat in huis heeft.
En even relativeren, de wereld vergaat niet als je afwasmachine het een paar weken niet doet, het Sorbo afwasborsteltje is weer even in ere hersteld.
-
ikbenhetgezeurzat
Hoe vervelend het ook klinkt: pffffffffff heeft gelijk!!!
Uiteraardpffffffffff heeft gelijk!!
-
elshoff-hartman
Hallo,
Een gelijke situatie is er nu bij mij gaande,betreft een wasmachiene van 14 mnd oud.
Ik zit nu al 4 wkn zonder wasmachine.
Als ik deze week niet gebeld wordt ga ik de verkoper maar om een leen apparaat vragen.Maar het erge van alles vind ik de telefoon terreur.Hoe je behandeld wordt.
Wordt vervolgd......
Een gelijke situatie is er nu bij mij gaande,betreft een wasmachiene van 14 mnd oud.
Ik zit nu al 4 wkn zonder wasmachine.
Als ik deze week niet gebeld wordt ga ik de verkoper maar om een leen apparaat vragen.Maar het erge van alles vind ik de telefoon terreur.Hoe je behandeld wordt.
Wordt vervolgd......