LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] soorten deurtjes

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
brigitte
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 dec 2003 19:53

soorten deurtjes

Ongelezen bericht door brigitte »

wij hebben nu de Next 125 op het oog (greeploos). Wat ons opvalt is dat de folie op het deurtje niet rondom zit maar dat er een naadje zichtbaar is. Dit vind ik lelijk.
Kan dit echt niet anders? Of moeten we echt naar een ander merk gaan kijken?

Blauw Dopje
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:28

Re: soorten deurtjes

Ongelezen bericht door Blauw Dopje »

Dit kan op zich wel anders, wellicht moet je dan idd naar een ander merk. Ebke heeft bijvoorbeeld een greeploze keuken met gelakte deuren, welke je in elke RAL-kleur kan krijgen. Wellicht een optie?

gsleijpen
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2006 00:05

Re: soorten deurtjes

Ongelezen bericht door gsleijpen »

Hallo,
Kies a.u.b. NOOIT voor foliedeuren, gelakte of kunststof deuren hebben een veel langere levensduur en hoeven niet erg veel duurder te zijn.
Advies van een keukenmonteur met 28 jaar ervaring.
Succes

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: soorten deurtjes

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Brigitte,

Kijk eens bij www.formatkuechen.de

Format levert een pruduct wat zeker vergelijkbaar is met Next 125. Format gebruikt alleen niet de stootranden rondon de kasten maar gebruikt de nieuwste deurdempers van Blum.

Format levert ook rondom gespoten fronten in structuurlak. Dit is zeer duurzaam en eenvoudig te reinigen. Het greeploze assortiment is zeer mooi. Wordt ook geleverd aan Henry's Kitchens.

Als je niet bij Henry's terecht wilt komen zijn er ook nog onafhankelijke dealers die Format verkopen. Echt een aanrader!

mvg

brigitte
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 dec 2003 19:53

Re: soorten deurtjes

Ongelezen bericht door brigitte »

Dank je voor jullie reactie. Maar hoe noem je nu het deurtje van Next125? Is dit folie in 2 delen geplakt (voor + zijkant).
De link van formatkuechen doet het helaas niet. Iemand misschien op de hoogte van verkoopadressen in omgeving Dordrecht/Rotterdam?

Keuken Bart
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jun 2005 10:12

Re: soorten deurtjes

Ongelezen bericht door Keuken Bart »

Je hebt ook foliedeuren met afgeronde hoeken. Dit ziet er erg mooi uit. Een goede foliedeur is zeker geen slechte keuze. Je hebt namelijk verschillende soorten foliedeuren en het bewaken van het productie-proces is natuurlijk niet bij iedere fabrikant gelijk.

Dit geldt natuurlijk ook voor de productie van gelakte deuren.

Conclusie: een foliedeur is niet per definitie slechter dan een gelakte deur.

brigitte
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 dec 2003 19:53

Re: soorten deurtjes

Ongelezen bericht door brigitte »

dank je voor jullie reacties.
Vandaag een mooie keuken gezien met foliedeur (nieuwe deur van Vision XL).
Ik start een nieuw topic om hier wat meer over te weten.

mauriceke
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 jan 2006 22:22

Re: soorten deurtjes

Ongelezen bericht door mauriceke »

De fronten waarbij het randje zichtbaar is zijn melamine fronten met een ABS verkanting aan de zijkant. Afhankelijk van de leverancier en zijn verlijmingsproces is dit naadje zichtbaar of niet zichtbaar. Dit zijn in principe wel sterke fronten, mede door de abs stootrand. Foliefronten, moet je mee opletten, zeker daar waar warmte vrijkomt bijv. bij een oven of combi systeem. Doordat de folie van deze fronten onder hitte en spanning over het MDF wordt gespannen, kan het bij veel hitte ook weer loslaten. Het is dan ook een veel voorkomende klacht bij keuken dealers. Maar foliefronten worden het meest verkocht omdat de prijsverhouding met andere fronten zoals hout en lakfronten lager ligt.
Zelf kies ik of voor laminaat fronten of structuurlak als je geen naadje wilt, echter structuurlak is meestal iets duurder, zeker als je de zijwanden ook in deze lak afgwerkt wil hebben. Succes.

brigitte
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 dec 2003 19:53

Re: soorten deurtjes

Ongelezen bericht door brigitte »

Mauriceke, dank voor je reactie en je advies.
Wij gaan toch nog maar eens verder kijken bij andere keukenmerken, Zodat we de verschillende kastdeurtjes goed kunnen vergelijken.

PeterR
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 dec 2005 12:35

Re: soorten deurtjes

Ongelezen bericht door PeterR »

Ik heb zelf nog even geinformeerd over Next125 greeploos. Voor zover als ik ben geïnformeerd heeft Next125 geen folie greeploos. Met folie bedoel ik dan alleen de voorzijde en randen afgewerkt en een scherpe kant rondom de achterzijde van de deur. Die scherpe kant zou je na verloop van tijd zelf los kunnen trekken als consument. Soort van "afpellen van een sticker".

Next125 heeft greeploos in

- Melamine (hardkunststof deur, aan 4 kanten afgeplakt en voor en achterkant in kleur - Is de goedkoopste variant maar wel één van de sterkste deuren)
- Matte lak (rondom gelakte deur. Dus ook hier beide kanten in kleur. Geen scherpe randen zoals bij folie)
- Hoogglans lak (rondom gelakte deur in hoogglans. Beide kanten ook in kleur maar volgens mij de achterkant in mat, maar dat weet ik niet zeker)
- Houten deuren (rondom in kleur zonder afgeplakte kanten)

Ik zou zelf oppassen met folie deuren in het greeploze traject.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: soorten deurtjes

Ongelezen bericht door maxx »

Sorry het is www.format-kuechen.de

MVG

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: soorten deurtjes

Ongelezen bericht door rayke »

en anders even via www.keukenfabrikant.nl daar staan ze allemaal

rayke

Juleh
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 dec 2005 13:32

Re: soorten deurtjes

Ongelezen bericht door Juleh »

Ik kwam op mijn zoektocht nog de volgende keuken tegen: ebke largo.

Begrijp ik het goed dat dit een deurtje is, waarbij het laminaat een bepaalde kleur al tijdens het fabricageproces krijgt, dus niet achteraf in een bepaalde kleur gespoten wordt?

Wat is jullie mening over de kwaliteit van zo'n deurtje?
Een voorbeeld van systeemkeukens is Largo, een moderne keuken in hoogglans. De Largo is gemaakt van hoogwaardig laminaat, een onderhoudsvrij en robuust materiaal. Laminaat is prijstechnisch een goed alternatief voor echte hoogglanslak. Het systeemprogramma Largo is verkrijgbaar in tien trendy kleuren, waaronder cebrano en kersen. De kasten zijn verkrijgbaar in twee corpushoogten: 72,2 centimeter en 79,4 centimeter.

Gesloten