LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stoomoven Miele of Siemens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Bullyleo

Re: stoomoven Miele of Siemens

Ongelezen bericht door Bullyleo »

Persoonlijk zou ik nooit voor een combi-stoomoven gaan.
Dit omdat de baklucht in de oven blijft hangen en naar mate de tijd verstrijkt het zich ontketeld in de smaak van de producten die je bereid.
Dat heb ik nog nooit gehoord voor een ruimte die volledig van RVS is. :oops: Volgens mij heeft dat dan meer te maken met het feit of je de ovenruimte ook frequent schoonmaakt. :roll:
De meeste stoomovens hebben daarnaast een reinigingsfunctie die de ovenruimte met stoom voorweekt zodat je hem vervolgens eenvoudig schoon kunt maken. :wink:

CocaCola81

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Pffff, heb je een idee waarom de Siemens geen pasta aankan?

Bullyleo

Ongelezen bericht door Bullyleo »

Volgens mij is het niet de vraag of een stoomoven pasta "aankan". Ik heb juist begrepen dat het geen enkele zin heeft om pasta in een stoomoven te koken. Pasta moet tijdens het koken namelijk water opnemen en moet dus onder water staan. Je kunt het dus net zo goed in een pannetje op het fornuis zetten. Of was je van plan om droge pasta in de stoomoven te leggen en wachten tot het vocht uit de stoom in de pasta trekt? Kan je lang wachten...... :lol:
Hetzelfde geldt voor rijst koken in de stoomoven. Moet ook onder water staan en kan dus net zo goed in een pannetje.
Laatst gewijzigd door Bullyleo op 27 okt 2007 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten