LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stoomoven veel onderhoud?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
kaatje74

stoomoven veel onderhoud?

Ongelezen bericht door kaatje74 »

Hoi,

Wij zijn ons aan het orienteren voor een keuken, en willen hier ook graag een stoomoven in. We hebben nu een offerte laten maken (is nog niet binnen) met een stoomoven van Atag. Van een collega hoorde ik later dat een stoomoven (bij haar was het een Miele en dat maakt verschil omdat die anders druk opbouwt heb ik me laten vertellen) veel onderhoud vraagt. Hebben jullie hier ervaring in? En graag ook wat voor onderhoud....

Groetjes Cindy

hera

Re: stoomoven veel onderhoud?

Ongelezen bericht door hera »

Als de Aeg net als de siemens met een pijpje water druppelt op een gloeiende onderplaat is het alleen afnemen na het stomen. Wel heb je dan een hele natte theedoek. Eens per week neem ik m af met een doekje met schoonmaakazijn en glimt ie er weer van over.

fonie

Ongelezen bericht door fonie »

Eens per week neem ik m af met een doekje met schoonmaakazijn en glimt ie er weer van over.\\\\\\\\\\\\

Het doekje ? Ik maak m iedere dag schoon met zoutzuur !

joost28

Ongelezen bericht door joost28 »

Dat lijkt me een goede zet, je stoomoven schoonmaken met zoutzuur (NOT!).

Onderhoud valt wel mee, na gebruik even de binnenkant afdrogen met een doek (grote microvezeldoek is ideaal). Soms ontkalken indien nodig, dat gaat met tabletten.

kaatje74

Ongelezen bericht door kaatje74 »

thanks voor jullie reacties. Als het echt alleen even uitdrogen is en dan natuurlijk eens per week echt goed schoonmaken valt het wel mee! Haha, dus kom maar op met die stoomoven. Want gestoomde groentes vind ik heerlijk.

Gesloten