| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stoomoven: wel of niet ? Wie heeft ervaring. Santos keuken ?
Stoomoven: wel of niet ? Wie heeft ervaring. Santos keuken ?
Wij staan voor de aanschaf van een nieuwe keuken en hebben mbt de stoomoven wat vragen:
- is een stoomoven een bevlieging die je vooral in het begin gebruikt, maar waarvan je achteraf zegt: als hij stuk gaat zal ik hem niet vervangen omdat ik hem eigenlijk te weinig gebruik (horen we van vrienden)
- is het schoonmaken in praktijk een opgave, of valt het mee ?
- wat gebeurt er met je energierekening over een jaar. Deze manier van koken is duurder dan een gasvlam
- ben je 's avonds korter of langer aan het koken met zo'n oven ?
- heb je verder nog tips ? - blijft een duur apparaat, zeker bij Miele.
We zijn benieuwd naar ervaringen van iemand die hem een jaartje heeft en wil reageren.
Kent iemand verder het spaanse merk Santos ? Je ziet het zelden. Qua uitstraling beetje vergelijkbaar met Bulthaup, maar dan mooier en naar het lijkt robuuster.
Bij voorbaat dank !
- is een stoomoven een bevlieging die je vooral in het begin gebruikt, maar waarvan je achteraf zegt: als hij stuk gaat zal ik hem niet vervangen omdat ik hem eigenlijk te weinig gebruik (horen we van vrienden)
- is het schoonmaken in praktijk een opgave, of valt het mee ?
- wat gebeurt er met je energierekening over een jaar. Deze manier van koken is duurder dan een gasvlam
- ben je 's avonds korter of langer aan het koken met zo'n oven ?
- heb je verder nog tips ? - blijft een duur apparaat, zeker bij Miele.
We zijn benieuwd naar ervaringen van iemand die hem een jaartje heeft en wil reageren.
Kent iemand verder het spaanse merk Santos ? Je ziet het zelden. Qua uitstraling beetje vergelijkbaar met Bulthaup, maar dan mooier en naar het lijkt robuuster.
Bij voorbaat dank !
Re: Stoomoven: wel of niet ? Wie heeft ervaring. Santos keuken ?
mooier en robuuster??
dan nog maar eens goed vergelijken
dan nog maar eens goed vergelijken
Re: Stoomoven: wel of niet ? Wie heeft ervaring. Santos keuken ?
Een stoomoven geeft zeker andere mogelijkheden, maar ik gebruik hem niet dagelijks. Ik ben wel blij dat ik een combi-stoomoven heb, zodat je bv. ook een kippenpoot kunt braden met stoom erbij, zodat hij mals blijft door de stoom en toch ook een bruin korstje krijgt. Of aardappeltjes gaar kunt krijgen en tegelijk kunt 'bakken'.
Schoonmaken na het stomen is erg eenvoudig, stoom geeft immers alleen condens. Dat moet je na het gebruik wel droogmaken. Is even werk om er een doek doorheen te halen, maar je hoeft niet te boenen. Na het gebruik als gewone oven is het schoonmaken natuurlijk gelijk als bij een gewone oven.
In tijd scheelt het niet veel, zal misschien ietsje langer duren omdat de oven moet voorverwarmen en dat iets langer duurt dan met een pannetje water.
De oven blijft na gebruik wel wat tijd 'nablazen'. Meer dan een gewone oven.
Schoonmaken na het stomen is erg eenvoudig, stoom geeft immers alleen condens. Dat moet je na het gebruik wel droogmaken. Is even werk om er een doek doorheen te halen, maar je hoeft niet te boenen. Na het gebruik als gewone oven is het schoonmaken natuurlijk gelijk als bij een gewone oven.
In tijd scheelt het niet veel, zal misschien ietsje langer duren omdat de oven moet voorverwarmen en dat iets langer duurt dan met een pannetje water.
De oven blijft na gebruik wel wat tijd 'nablazen'. Meer dan een gewone oven.