LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Systemat keuken....graag jullie mening
Systemat keuken....graag jullie mening
We zijn nu in de laatste fase beland voor de aanschaf van een keuken en hebben volgende week een afspraak staan om de laatste details door te nemen en over te gaan tot het tekenen van de overeenkomst.
Bij het bedrijf waar we de keuken gaan aanschaffen hebben we een goed gevoel en ook hebben we daar verschillende positieve ervaringen van anderen over gehoord. Graag zou ik van de professionals willen weten wat jullie vinden van de prijs voor de volgende keuken:
Systemat SM 4030 Greeploos Hoogglans wit (lak) bestaande uit een kastenwand met apparatuur van 300 cm en een kookeiland van 240 bij 120 met aan beide kanten laden.
Kastenwand
Hoge ombouwkast tbv geïntegreerde koelkast en aparte vriezer h202 br 60
Hoge ombouwkast t.b.v. oven met uittreklade(n) h 202, br 60 (voor de oven)
Hoge ombouwkast t.b.v. oven met uittreklade(n) h 202, br 60 (voor t koffiezetapparaat)
Hoge ombouwkast t.b.v. oven met uittreklade(n) h 202, br 60 (voor de combimagnetron)
Hoge kast met uittrekfront (apothekerskast ) h 202, br 30
Hoge servieskast met planken en uittreklade (n) aan de onderkant h202, br 30
Hoog passtuk h202 br 5
Hoog passtuk h202 br 5
Kookeiland
Stollenwand hoogglans wit 25mm h 94 br 63.3
Spoelelement met uittrekladen h 72 br 90
Los frontmeubeldeur (voor de vaatwasser) br 60
Onderkast met 2 uittrekladen h 72 br 90
Onderkast met 2 uittrekladen h 72 br 80
REGINOX 1.5 Spoelbak
Bestekindeling 2 maal
Afvalsysteem
Mengkraan (nog uit te zoeken, stelpost van 350 eur)
Werkblad
Graniet Nero - Assoluto pol. 30mm
Kookplaatuitsparing
Uitsparing t.b.v. kraan en zeeppomp
Uitsparing t.b.v. inlegspoelbak
Randafwerking
Prijs van de kasten inclusief montage en aansluiting van de apparatuur €9.500,-
Apparatuur Siemens koelkast, AEG vriezer, Siemens Solo hetelucht oven, Siemens inbouw koffiezetapparaat, Siemens Combimagnetron, 2 Siemens Warmhoudladen, Siemens Vaatwasser, Atag glas- op- keramische 5 pits kookplaat en eilandschouw voor een totaalprijs van € 5.500,-
Totaalprijs Sytemat keuken inclusief apparatuur en montage & aansluiting € 15.000,-
Bij het bedrijf waar we de keuken gaan aanschaffen hebben we een goed gevoel en ook hebben we daar verschillende positieve ervaringen van anderen over gehoord. Graag zou ik van de professionals willen weten wat jullie vinden van de prijs voor de volgende keuken:
Systemat SM 4030 Greeploos Hoogglans wit (lak) bestaande uit een kastenwand met apparatuur van 300 cm en een kookeiland van 240 bij 120 met aan beide kanten laden.
Kastenwand
Hoge ombouwkast tbv geïntegreerde koelkast en aparte vriezer h202 br 60
Hoge ombouwkast t.b.v. oven met uittreklade(n) h 202, br 60 (voor de oven)
Hoge ombouwkast t.b.v. oven met uittreklade(n) h 202, br 60 (voor t koffiezetapparaat)
Hoge ombouwkast t.b.v. oven met uittreklade(n) h 202, br 60 (voor de combimagnetron)
Hoge kast met uittrekfront (apothekerskast ) h 202, br 30
Hoge servieskast met planken en uittreklade (n) aan de onderkant h202, br 30
Hoog passtuk h202 br 5
Hoog passtuk h202 br 5
Kookeiland
Spoelelement met uittrekladen h 72 br 90
Los frontmeubeldeur (voor de vaatwasser) br 60
Onderkast met 2 uittrekladen h 72 br 90
REGINOX 1.5 Spoelbak
Bestekindeling 2 maal
Afvalsysteem
Mengkraan (nog uit te zoeken, stelpost van 350 eur)
Werkblad
Graniet Nero - Assoluto pol. 30mm
Kookplaatuitsparing
Uitsparing t.b.v. kraan en zeeppomp
Uitsparing t.b.v. inlegspoelbak
Randafwerking
Prijs van de kasten inclusief montage en aansluiting van de apparatuur €9.500,-
Apparatuur Siemens koelkast, AEG vriezer, Siemens Solo hetelucht oven, Siemens inbouw koffiezetapparaat, Siemens Combimagnetron, 2 Siemens Warmhoudladen, Siemens Vaatwasser, Atag glas- op- keramische 5 pits kookplaat en eilandschouw voor een totaalprijs van € 5.500,-
Totaalprijs Sytemat keuken inclusief apparatuur en montage & aansluiting € 15.000,-
Re: Systemat keuken....graag jullie mening
RECLAME?? Geloof niet dat je een keuken zoalz deze voor 15.000 kan krijgen, tenzij de keukenspeciaalist je broer is.
wat denkt pffff hierover want Loesjes is er niet meer?
wat denkt pffff hierover want Loesjes is er niet meer?
haha...nee nee, we zijn absoluut geen familie.
Ik heb alleen overgenomen wat er op de offerte staat en de tekening van de keuken is exact zoals wij m willen hebben. Het aantal kasten etc komt ook overeen. Dit is de prijs die we na onderhandelen voor de Systemat keuken hebben gekregen.
Ik heb alleen overgenomen wat er op de offerte staat en de tekening van de keuken is exact zoals wij m willen hebben. Het aantal kasten etc komt ook overeen. Dit is de prijs die we na onderhandelen voor de Systemat keuken hebben gekregen.
was het een show model dan? Ik heb zelf een offerte voor een sm 4030 gehad en heel toevallig wordt mij keuken precies hetzelfde als die van jou behalve dan de kastenwand (is bij mij 120 cm breed, oven en stoomoven naast elkaar) en die waas veel duurder van wat je zegt gekregen te hebben, daarom. kan ik je vraagen waar je het misschien gaat kopen?
mvg
mvg
waarschijnlijk heb je toch niet zo'n goed gevoel als jezelf beweert anders kwam je hier niet z e i k e n over de prijs.hebben we een goed gevoel
@paro: Welke bedragen zijn aan jou geoffreerd?
Scherpe prijs, maar krijg je ook wat je verwacht, of komt er nog een aapje uit de mouw?
Let op of je de wangen in lak krijgt of in hoogglans kunststof. Is nogal een verschil om te zien en nogal een veschil in prijs. (Zoals hier beschreven lijkt het mij hoogglans kunststof)
Als je bij meerdere keukenzaken een offerte hebt opgevraagd, dan is het van belang dat je weet of ze allemaal dezelfde uitvoering wangen hebben aangeboden, of dat de goedkopere aanbieder voor kunststof hoogglans heeft gekozen. Zelfde geldt voor het graniet. Hier wordt 3cm aangeboden (Duitsland?) en ik denk dat de concurrentie 4 cm aan bied.
Verder staat in de omschrijving dat je eiland 240 bij 120 wordt, maar bij de omschrijving van de wangen staat D63,3 en dat is de diepte die gebruikt wordt bij een normale onderkast die aan de muur wordt geplaatst. Zou dit een fout zijn van de verkoper en moet dit een wang voor vrijstaande onderkasten op een diepte van 120 worden en ook nog eens in hoogglans lak, dan blijft er van de prijs niet veel meer over.
Ben benieuwd naar het vervolg
Let op of je de wangen in lak krijgt of in hoogglans kunststof. Is nogal een verschil om te zien en nogal een veschil in prijs. (Zoals hier beschreven lijkt het mij hoogglans kunststof)
Als je bij meerdere keukenzaken een offerte hebt opgevraagd, dan is het van belang dat je weet of ze allemaal dezelfde uitvoering wangen hebben aangeboden, of dat de goedkopere aanbieder voor kunststof hoogglans heeft gekozen. Zelfde geldt voor het graniet. Hier wordt 3cm aangeboden (Duitsland?) en ik denk dat de concurrentie 4 cm aan bied.
Verder staat in de omschrijving dat je eiland 240 bij 120 wordt, maar bij de omschrijving van de wangen staat D63,3 en dat is de diepte die gebruikt wordt bij een normale onderkast die aan de muur wordt geplaatst. Zou dit een fout zijn van de verkoper en moet dit een wang voor vrijstaande onderkasten op een diepte van 120 worden en ook nog eens in hoogglans lak, dan blijft er van de prijs niet veel meer over.
Ben benieuwd naar het vervolg
hoi Nico_s,
mij werd het eerst voor 22.000 aangeboden en toen voor 19.000, heb nog steeds geen keuken
mij werd het eerst voor 22.000 aangeboden en toen voor 19.000, heb nog steeds geen keuken
Voor € 15.000,- zou ik niet te lang nadenken, want dat is geen geld! Wellicht tijdens koopnacht of winkel vierdaagse, ren je rot show of zomerdeal dagen, giga actie of mega korting weken. Maar dit is niet normaal. Je moet wel een heel rot gevoel hebben gehad bij deze verkoper, die waarschijnlijk het water aan de lippen heeft staan. Ik zou dus maar niet aanbetalen en pas volledig betalen als alles binnen staat! En tipje....wacht niet te lang..............
waar ben je montania?? ik heb je een vraag gesteld.
gr
gr
Aan jullie reacties te zien heb ik hier een hele goede deal. Had er al een goed gevoel bij en dat is nu alleen versterkt.
@ Paro
Het is geen showmodel keuken. Ik heb zelf ook meedere offertes gehad van verschillende keukenleveranciers en die lagen, m.u.v. deze, ook in de buurt van de bedragen die jij noemt. We hebben voor volgende week donderdag een afspraak gemaakt om te gaan tekenen. Ik zal je de gegevens van de leverancier mailen.
@ Paro
Het is geen showmodel keuken. Ik heb zelf ook meedere offertes gehad van verschillende keukenleveranciers en die lagen, m.u.v. deze, ook in de buurt van de bedragen die jij noemt. We hebben voor volgende week donderdag een afspraak gemaakt om te gaan tekenen. Ik zal je de gegevens van de leverancier mailen.
En hoe zit het met de uitvoering en de diepte van de wangen?
Kun je daar iets meer over zeggen?
Kun je daar iets meer over zeggen?
Er staat in de offerte bij de stollenwanden nog een extra regel, namelijk "diepteverandering, diepte 1280mm". De uitvoering van de stollenwande is inderdaad kunsstof ("Uitvoering KU2; Kunststof 2").
Wat zijn hier de voor/ nadelen van en is een andere beter alternatief.
Wat zijn hier de voor/ nadelen van en is een andere beter alternatief.
Het gaat erom dat de wangen een andere uitvoering (hoogglans kunsstof) hebben dan de kasten(hoogglans gelakt) .
Ik weet niet of de keukenzaak je dat heeft laten zien.
Bij de hoogglans kunststof is de voorkant afgeplakt in abs.
Vaak staat er in de showroom een opstelling met gelakte wangen, want dat ziet er geweldig uit, maar dan wordt er geoffreerd met kunststof wangen, want dat drukt de offerte prijs.
Je krijgt dan dus niet wat je in de showroom hebt gezien. In zo'n geval is de prijs wel laag, maar de ergernis (kan) groot. (zijn)
Ik weet niet of de keukenzaak je dat heeft laten zien.
Bij de hoogglans kunststof is de voorkant afgeplakt in abs.
Vaak staat er in de showroom een opstelling met gelakte wangen, want dat ziet er geweldig uit, maar dan wordt er geoffreerd met kunststof wangen, want dat drukt de offerte prijs.
Je krijgt dan dus niet wat je in de showroom hebt gezien. In zo'n geval is de prijs wel laag, maar de ergernis (kan) groot. (zijn)
Hoeveel zou het ongeveer in prijs schelen als de 2 wangen in hoogglans lak worden geleverd?
Bruto rond de 1300 euro duurder
Kun je het verschil ook echt goed zien, of ligt t verschil meer in de kwaliteit? En wat zijn de nadelen van kunsstof wangen t.o.v. lak?
Verschil is duidelijk zichtbaar, maar rij anders even naar je keukenboer toe, die kan je zo laten zien wat het verschil is.
Nadelen kunststof t.o.v. lak is er niet direct, maar het ziet er niet hetzelfde uit en kan dus erg storend zijn. Maar goed er zijn ook mensen die daar geen problemen mee hebben. Zelf vindt ik eht jammer. Je geeft veel geld uit voor een hoogglans gelakte keuken en de grote zichtzijden van je eiland zijn dan uitgevoerd in kunststof.
Kom je hier na plaatsing achter, dan blijkt goedkoop ineens duurkoop.
Persoonlijk zou ik alles hetzelfde willen.
Nadelen kunststof t.o.v. lak is er niet direct, maar het ziet er niet hetzelfde uit en kan dus erg storend zijn. Maar goed er zijn ook mensen die daar geen problemen mee hebben. Zelf vindt ik eht jammer. Je geeft veel geld uit voor een hoogglans gelakte keuken en de grote zichtzijden van je eiland zijn dan uitgevoerd in kunststof.
Kom je hier na plaatsing achter, dan blijkt goedkoop ineens duurkoop.
Persoonlijk zou ik alles hetzelfde willen.
We hebben as donderdag een afspraak met de keukenleverancier om het af te ronden en ik zal het ook zeker ter sprake brengen. Bedankt voor jouw adviezen
Montania, ben ook benieuwd naar je adres. Voor een next keuken met kleiner formaat was ik ook meer kwijt. verkoper wel betrouwbaar?