LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Systemat keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Deune
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 aug 2006 20:31

Systemat keuken

Ongelezen bericht door Deune »

Hallo,
kort vraagje. Ik heb op dit moment een offerte liggen voor een systemat keuken.

Graag jullie mening, alvorens ik teken......
Laatst gewijzigd door Deune op 01 aug 2006 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Deune,

Ik denk dat Loesjes je verder kan helpen omdat zij Systemat verkoopt. Ik zou wel wat meer informatie geven over soorten kasten en apparatuur. Op deze manier heeft ze bijna een glazen bol nodig om je te helpen...

MVG

Deune
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 aug 2006 20:31

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Deune »

Inbouwapparatuur betreft vaatwasser en afzuigkap Siemens, Atag koopklaat en Bauknecht combi.
Laatst gewijzigd door Deune op 01 aug 2006 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

ja hoor ik wil gerust eens kijken naar de prijs voor de keuken, maar dan moet ik wel even wat meer weten, zoals soort, hoeveelheid en maat kasten, type keuken

ook de apparatuur en het werkblad zou ik kunnen beoordelen maar ook daarvoor geld dat ik wel wat meer moet weten dan deze informatie die je nu hebt gegeven.

Op deze manier is het niet te doen sorry,

Belangrijk is ook of je een goed gevoel hebt bij het bedrijf, missschien goede referenties hebt en of de subvoorwaarden zoals (aan) betaling overeen komen met je wensen.
Wordt je keuken bij je ingemeten? of ben je zelf verantwoordelijk voor de maatvoering? is de offerte incl. plaatsen?

je ziet om een goed oordeel te kunnen geven is er veel meer info nodig.

indypindy
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2006 22:48

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door indypindy »

hoi
ik ben bij een keukenboer geweest en heb een offerte gekregen voor een systemat keuken. nu ben ik vandaag bij grando geweest die overigens niet aardig praat over zijn conculega's en die zegt dat ik voor dat geld geen systemat heb maar dat het hacker is
op mijn offerte staat allen SM4030 magnolia en dat laatste is de kleur uiteraard het gaat om front voor vaatwasser, 1 spoelkast 60 cm, 1 x lade 80 1 x lade 90, 3 x hoge kast voor inbouw (k/v, combimag, oven) en een klein bovenkastje van mat glas
de kasten kosten 4150
de front is hoogglans

over de apparatuur hebben we t even niet

kan dat ?????

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

voor 4150 kan jij beslist wel een systemat 4030 hebben "gekocht " als het die kasten betreft die je nu hebt opgeschreven

indypindy
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2006 22:48

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door indypindy »

dus dan is wat die grando man zegt een verkoop praatje

die had het in zijn geval over kasten van grando en daar bepaalt de fabrikant de prijs van m.a.w. die prijzen staan vast. Maar als het het merk grando is dan kunnen zij dat toch bepalen

en mbt de systemat zou daar nog muziek in zitten of denk je dat dat niet mogelijk is

hoor heel graag van je
alvast bedankt

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

das natuurlijk complete onzin wat die man zegt van grando
wie systemat verkoopt krijgt een verkoopboek waar hij zelf de korting op kan bepalen.

dat Grando niet mee kan komen met die prijs, tja dat zal dan denk ik te maken hebben met de inkoop of misschien iets met het beleid binnen grando,

vind het zwak dat ze dan gaan proberen de klant onzeker te maken door onwaarheden te vertellen

Wat betreft de prijs van de systemat, tja daar zou nog wel een klein beetje muziek in kunnen zitten, maar ik vind de prijs toch al redelijk scherp neer gelegd.

indypindy
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2006 22:48

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door indypindy »

nou dan zal ik het je nog sterker vertellen

grando zegt, dat is geen systemat maar hacker en die kwaliteit kan ik je ook geven voor hetzelfde geld.
wat ik je nu geef is grando eigen merk en dat is vergelijkbaar met bulthaup, poggenpol etc.
een verhaal over plankjes van 19 mm ipv 16 mm
en hij biedt me nu een keuken aan,niet in hoogglans maar grando eigen merk en daar wil hij 9600 euro voor hebben en dat is dan met bauknecht combimag en oven, vaag merk kap, whirlpool koelkast en wel een siemens kookplaat, een kunststof blad met een metalen afwerkrand en een franke kraan
en dan zie je een lijst, 2 lijstjes met links 9600 en rechts 8100 en dat linker lijstje geldt voor mij dus ik krijg daar niet zo'n fijne smaak van in mijn mond.
ik snap echt wel dat kwaliteit geld kost en dat een keukenboer niet aan de prijzen van bv inbouw.nl kan komen maar dan moeten ze er wel bij in de buurt komen

ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel
heb je trouwens enig idee welke merk keukens achter t eigen merk van grando zit?

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

Ik begrijp je verhaal over die 2 lijstjes waarvan links voor jou is niet zo goed, maar klaar, het aller belangrijkste is denk ik en wat jij ook in het oog moet houden volgens mij is dat je de keuken geoffreerd wil hebben die jij wilt en niet die de verkoper je wil verkopen.
als je een systemat keuken wilt, dan moet je dat aangeven en de verkoper moet gewoon zijn prijs zeggen, aan jouw dan het oordeel of het wel of niet interessant is.
allemaal lange verhalen over vergelijkbare keukens en andere artikelen doen er toch niet ter zake?

Voor zover ik weet verkoopt Grando ook hacker en systemat, en ik geloof zelfs dat ze dat onder hun eigen naam doen, maar helemaal zeker weet ik dat niet, daar kan slik jou het beste over informeren.
slik heeft volgens mij een grando vestiging.

Wat betreft de prijzen van apparatuur en inb.nl Ik denk dat menig keukenzaak niet met die prijzen MEE WIL DOEN omdat het service pakket wat de keukenzaak je biedt vaak veel hoger ligt als een internet verkoper. ik doe er in ieder geval niet aan mee, mijn prijzen zijn goed maar hoger als de internet verkoper, maar ik biedt de klant dan ook meer dan een internet verkoper, en het is denk ik belangrijk dat je niet alleen de kale prijzen vergelijkt maar ook de bezorgkosten en eventuele inbouwkosten.

als je meer vergelijkebare offerte van een systemat keuken wilt kun je even de site van hacker raadplegen http://www.systemat.de en hier vragen om een dealerlijst bij je in de buurt.

succes en laat je gevoel je leiden, dan is je beslissing denk ik altijd goed.

indypindy
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2006 22:48

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door indypindy »

beste loesjes
mag ik je nog wat vragen. zit er prijstechnisch veel verschil tussend de diverse deurtjes van de systemat keuken en dan bedoel ik tussen hoogglans of structuurlak.
ik was vandaag nog even terug bij mijn keukenboer omdat ik toch een ander deurtje wil bij nader inzien geen hoogglans en hij had ook structuurdeurtjes maar ik vind die zo grof is er ook nog wat anders.
ik bedoel hij liet niks zien maar ik heb er ook niet naar gevraagd maar die structuur die voelt niet lekker al mag het dan wel solide zijn

snap je?
ik hoor graag van je

bedankt

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Kulta »

Ik weet dat je de vraag niet aan mij stelt, maar toch:

Er zit bij Systemat geen prijsverschil tussen hoogglans lak of structuurlak.

indypindy
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2006 22:48

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door indypindy »

ik heb een offerte ontvangen, nu helemaal uitegewerkt voor een
hacker systemat keuken sm 4000 535, metaal soft laden

1 x front meubeldeur, uitgevoerd als laden kast E 324
1 x spoelelement met vast ladepaneel en 2 uittrekladen 60 cm E 630
1 x onderkast 80 cm, 1 lade en 2 uittreklades E798
1 x kookonderkast met 1 lade + 2 uittrek E872
1 x bovenkast met klepdeur in matglas 60 cm E414
1 x hoge servieskast 208 cm E664
1 x hoge ombouwkast met 1 uittreklade 208 cm E670
1 x hoge ombouwkast tbv koelkast 208 cm E 657

een dekker RM 38 multiplex blad 300 cm
met randaferking alu lijst en 2 uitsparing voor totaal E 532

uiteraard nog zijwanden en plinten etc.

kortom voor de kasten 4109 euro
en het blad 532
apparatuur en kraan laten we even buiten beschouwin

nu heb ik een paar vragen
dit is dus niet een systemat keuken maar een hacker keuken, klopt dat
verder zit er nog verschil tussen hoogglans en structuurlak
we hadden van de week de discussie, dit zou voor een systemat 4030 scherpgeprijsd zijn maar het lijkt me dan voor een hacker keuken aan de hoge kant.
en dat vind ik ook persoonlijk

zit er een wezenlijk groot verschil tussen de kwaliteit van systemat en hacker??

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

Dit is een systemat keuken hoor, het type nummer sm4000 is een systemat. daarnaast is de maatvoering van de hoge kasten ook een systemat maatvoering, dus je kan er zeker van zijn dat dit een systemat is.

Systemat is een onderdeel van de keukenfabrikant Hacker, dus vandaar dat ze de naam Hacker systemat gebruiken.

Ik ben nu nog niet in me bedrijf, maar zal straks even de prijzen voor de zekerheid nog even voor je nakijken. kom daar dus even op terug.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

Ik heb het even voor je nagekeken. de hoogglans en de "matte"structuurlak vallen bij systemat in dezelfde prijsklasse dus daar zal geen verschil tussen zitten

De prijzen die achter de omschrijving staan zijn de brutoprijzen van systemat. er is hier geen btw meer over gerekend. Wat je heel vaak ziet is dat de zaken deze prijzen nog vermeerderen met de btw en je dan een korting geven van plm. 25 tot 30 % dus er moet mijn inziens op die 4109 nog best wel een beetje ruimte zijn tot onderhandeling.

Je hoeft echt niet te twijfelen dat het geen systemat is, want dat is het zover ik uit je berichtje kan beoordelen aan maatvoering en prijzen en keukenfront beslist wel.

succes.

Mirror
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 aug 2006 21:29

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Mirror »

Hoi Indypindy,

Ik ben zelf ook geinteresseerd in een Systemat keuken en jou info komt dus goed van pas. Wij hebben ongeveer zelfde maten voor ogen: 3m werkblad plus hoge kasten. Wel een nette offerte dat ze de bruto prijzen ook vermelden, dergelijke transparantie zou mij wel aanspreken. Een paar vraagjes:
- wat bedoeld je met lade en treklade, is er verschil?
- wat is de hoogte van je onderkastjes?
- je hebt dus ook lades onder de spoelbak. Zijn dat normale lades of zitten er uitsparingen voor de afvoer? Of moet die in de muur weggewerkt zijn?

Misschien nog een tip voor je. Het is ook mogelijk om een blad van 75cm breed te nemen (ipv de gebruikelijke 60), lijkt ons erg handig. Bovendien zijn er ook kasten van 70 diep ipv 56cm. Dus meer beschikbare ruimte in de lades.

Mirror
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 aug 2006 21:29

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Mirror »

nog een klein vraagje aan loesjes of andere systemat expert

Wat is eigenlijk het verschil bij Systemat tussen SM en AV (activ) qua kwaliteit (mn scharnieren/geleiders) en prijs?

Dank

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Kulta »

ik heb een offerte ontvangen, nu helemaal uitegewerkt voor een
hacker systemat keuken sm 4000 535, metaal soft laden
Qua nummers heb is de sm inderdaad een Systemat, maar dan zou er bij de laden glas moeten staan. Metaal wordt bij Activ gebruikt.

Maar als Loesjes de prijzen heeft vergeleken in het Systemat boek, dan zal het wel kloppen (of je hebt een keukenzaak die systemat prijzen in zijn activ boek heeft staan)
Laatst gewijzigd door Kulta op 10 aug 2006 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door Kulta »

Verschillen tussen de onderlinge produktlijnen van Häcker

Classic:
Kasthoogte van de onderkasten 72,1 cm, geen vaste rastermaat,
hierdoor zijn er minder variaties in bijvoorbeeld ladekasten mogelijk.
Er zijn minder verschillende kast soorten dan bijv in Activ en Sytemat.
Korpus kleuren (kleur van de kastrompen en dus niet de deuren zelf) is beperkter dan bijv bij Activ en systemat. Draaideuren zijn niet uitgevoerd met een fluister profiel, maar met een rubber dopje dat de 'demping' moet verzorgen. Vlak voor of na de vakantie komt er overigens de mogelijkheid om scharnieren van Häcker in een uitvoering te krijgen waarin ook de deuren gedemp worden.
Of hier een meerprijs op komt is nog niet duidelijk.Korven = hoge lade) worden uit gevoerd met een ijzeren stang (rond)
aan de zijkant die ervoor moet zorgen dat de inhoud er niet uitvalt.

Activ:
kasthoogte van de onderkasten 78 cm, rastermaat van 13 cm. Mogelijkheid om te varieren in de laden:
Bijv korf 39cm, korf 26cm, lade 13cm: korpushoogte 78cm: Of korf 26cm, korf 26cm, korf 26cm: werderom hoogte van 78cm
Door deze vaste rastermaat zijn er ook meer mogelijkheden om laden onder bijvoorbeeld een koelkast of oven en/ of combi in lijn te laten doorlopen met de laden of deuren van de overige onderbouw. Korpus kleuren zijn ook beperkter dan bij Systemat.
Draaideuren zijn niet uitgevoerd met een fluister profiel, maar met een rubber dopje (zie Classic).
Korven worden uit gevoerd met een brede ijzeren steun (rechthoekig) aan de zijkant die ervoor moet zorgen dat de inhoud er niet uitvalt.

Systemat:
kasthoogte van de onderkasten 78 cm, rastermaat van 13 cm. Zie Activ. Draaideuren uitgevoerd met fluisterprofiel (rubberen strip die zorgt voor demping als de deur wordt dicht gegooid en die de kast "stofdicht" afsluit.) Korven worden uit gevoerd met een glazen zijwand ipv een ijzeren stang /staaf en rubberen slipmatten die ervoor zorgen dat de inhoud niet schuift.

Verder zijn er in Systemat en Activ nog mogelijkheden om een korpus van 65 cm te kiezen (ook in 13 cm raster) en om kasten extra diep te laten uitvoeren. Er zijn ook nog wat uitgebreidere mogelijkheden wat betreft keuzes in bovenkasten met een glasdeur.

Dan is er nog Edition:

Greeploze uitvoering. Korpus 72 cm leverbaar in beperkte frontkleur en een aantal restricites waar het kasten betreft. Bijv de carousselkast. Afwerking (fluisterprofiel en zijwanden) zoals Systemat.

Alle uitvoeringen worden geleverd met "zelfsluitende laden/korven" en de mogelijkheid om dempende scharnieren op de deuren te krijgen.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Systemat keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

de prijzen komen overeen met het systemat boek hoor en niet met het activ boek. en ik ben het niet met je eens dat het kleine verschil dat er in de zijkanten van de lade's glas zit opgenomen apart vermeld moet worden in de lade omschrijving.

activ is de goedkopere lijn van systemat, iets minder luxe maar je kan het dan aan het type nummer van de fronten zien
begint dan niet met sm maar met av

Gesloten