LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Systemat, Nolte en Nobilia

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Keuken 007

Systemat, Nolte en Nobilia

Ongelezen bericht door Keuken 007 »

Beste mede-forummers,

Mijn vriendin en ik zijn sinds kort de keukenboeren langs aan het gaan op zoek naar de droomkeuken voor ons. We zijn inmiddels zo ver dat we qua ontwerp en apparatuur weten wat we willen. We zijn er over uit dat de apparatuur volledig van Siemens zal zijn.

Bij een nederlandse keukenboer hebben we een offerte gekregen waarbij opgenomen de keukenmeubelen van Haecker Systemat AV 4030 (GL V624) gelakt greeploos front rondom afgerond. Dit betreft magnolia hoogglans, greeploos.

Bij duitse keukenboeren konden ze ons geen systemat aanbieden, maar werd als alternatief de Nobilia en Nolte aanbeboden : Zelfde kleur, maar iets andere greep.

Van de duitse keukenboeren begrepen we dat Nolte en Nobilia zelfs beter zou zijn als systemat. Ik heb zelf ergens gelezen dat er geen of weinig verschil zit tussen deze keukenmeubelen. De scharnieren, waar het met name om gaat, zijn allen van Brum.

Zijn er inderdaad geen/nauwelijks kwaliteitsverschillen tussen bovenstaande merken?

Ik verneem graag jullie meningen/ervaringen betreffende de (vermeende) kwaliteitsverschillen tussen bovenstaande merken.

Alvast bedankt.

Fauser

Re: Systemat, Nolte en Nobilia

Ongelezen bericht door Fauser »

Er is al zoveel gezegd over dit onderwerp op dit forum..
Gebruik eens de zoekfunctie.
Maar toch een reactie;

Consumenten plaatsen dingen vaak graag in duidelijke hokjes, dus bij deze:
Nobilia is laag segment, Nolte en Hacker zitten daar net boven ( laag-middensegment ).

Ik kan over Nolte en Hacker niet zoveel vertellen, omdat ik dat nooit verkocht cq. bezocht heb.
Ik weet dat Hacker wordt verkocht als " Steinhaus " bij DMG.
Nobilia ken ik daarin tegen wel.
Om kort te zijn: een prima product voor een prima prijs. Niet voor niets is het de grootste keukenproducent van Duitsland en Europa. Dat lukt je niet als je rommel verkoopt.
Alles wat de deur uitgaat, wordt uitvoerig getest zoals fronten etc.
Je kan Nobilia met een gerust hart kopen.

Je moet het niet zozeer zien als kwaliteitsverschil, maar meer het verschil tussen mogelijkheden en opties in het programma. Een midden- of hoogsegment keukenmerk biedt nou eenmaal meer opties en maatwerk als een standaardmerk.
Ook Nobilia maakt inderdaad tegenwoordiger gebruik van Blum systemen.
Dit is wel een andere lijn dan de Blum zoals te vinden in Siematic, Poggenpohl etc...

Als laatste wil ik zeggen, dat ik niet hou van verkopers die hun product " beter " vinden als de concurrent. Dat is goedkope politiek.
Koop gewoon bij de keukenvakzaak waar je het beste bij voelt. En probeer dan eens niet alleen op de prijs af te gaan, maar neem ook andere dingen in overweging.

Gesloten