LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-opstelling

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
jansen

T-opstelling

Ongelezen bericht door jansen »

Hallo,

Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht en zijn op dit moment een beetje aan het rondkijken voor een keuken. Nu hebben wij in een showroom een keuken gezien in T-opstelling.

De breedte van deze keuken is 3.65m, zonder bovenkasten. Rechts tegen de muur zit het kookgedeelte (kastje 30, laden 90 en kastje 30) dan komt het "eiland" dat 1.60 uitsteekt en 1.00cm breed is. Hierin zit de spoelbak en de vaatwasser. Links van dit "eiland" tegen de muur zit dat nog een ladenkast van 90cm breed (met passtukken wordt de ruimte tussen muur en kastjes 1.00m). In het verlengde van het "eiland" wordt dan met 1.00m ertussen een eetkamertafel geplaatst in dezelfde kleur als het aanrechtblad.

Aan een andere wand komen 3 halfhoge kasten met daarin koelkast en combi-oven.

Ik vind het er zeer mooi uit zien, maar........ is het praktisch?? Ik ben een gewone hoekkeuken gewend.

Graag hoor ik waar ik op moet letten bij een T-keuken en of iemand hier ervaring mee heeft. "Werkt" het ook een beetje prettig.

Alvast bedankt!!

Lieske1958

Re: T-opstelling

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Hoi,

Mijn eerste indruk is: niet doen.
Lijkt me absoluut niet praktisch.
Om die koelkast cq andere kasten te bereiken moet je iedere keer om je eettafel heen.

Maar je kan de keuken toch als een hoekkeuken aanpassen ?
Of 2 tegen over elkaar liggende aanrechten. Een "kookkant" en een "waterkant". Zelfs U-vorm is mogelijk.
Je hoef die lange wand (3,65) niet totaal te gebruiken.
Je kan op de site van IKEA een keukenplanner gebruiken (downloaden)en zo ideeën opdoen.

Succes, Lieske

jansen

Re: T-opstelling

Ongelezen bericht door jansen »

Hoi Lieske,

Bedankt voor je reactie. De eetkamertafel staat niet tegen het eiland aan. Hier zit 1 meter tussen. Je hoeft dus niet om de tafel heen.

Even ter verduidelijking: als ik achter de kookplaat sta dan heb ik links de spoelbak (in het uitstekende gedeelte) en achter mij (ongeveer 2,5 m vanaf de kookplaat)tegen de rechterwand 3 halfhoge kasten.

Een U-keuken is geen optie omdat aan de linkerzijde een groot raam (bijna tot de grond) zit en aan de rechterzijde hebben we de doorgang naar de hal.

De keuken is 3.65 breed en 5,50 diep. Ik vind de keuken te smal voor een losstaand kookeiland. De keuken tegen een andere wand is geen optie vanwege de (lage)ramen. Dus dit leek mij wel een leuke oplossing.

Gesloten