LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Technische tekening van een keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
ericilse

Technische tekening van een keuken

Ongelezen bericht door ericilse »

Waar wij tegenaanlopen is het feit dat we nu snel moeten beslissen waar we onze keuken gaan kopen en bij wie. Dan moet ik tekenen bij de desbetreffende keukenboer dat ik daar mijn keuken koop anders krijg ik geen tekening waarmee ik naar de bouwer kan gaan.

Maar is het niet mogelijk dat ik gewoon eerst de tekening krijg en daar voor betaal en dan later kijk waar ik ga kopen. Maw wie weet waar ik een technische tekening kan laten maken (installatietekening) van mijn keuken want de opstelling weet ik en de maten ook ik moet alleen aangeven waar de afvoer en afzuiging komt en natuurlijk de electra.

Ik krijg zo'n mes op de keel gevoel omdat alles zo snel snel beslist moet worden en ik wil eerst een tekening en hier dan ook voor betalen en dan kan ik nog 1.5 jaar opzoek naar een keuken.

Of is dit heel erg raar, vind ik niet.

maxx

Re: Technische tekening van een keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Ericilse,

Bij de meeste tekenprogramma's moet je eerst de ruimte en keukenopstelling invoeren voordat je een leidingschema kan maken. Hier gaat wat tijd inzitten. De keukenleverancier gaat je nu lekker onder druk zetten en de bouwer doet daar lekker aan mee omdat hij ook 10% pakt van de offerte.

Heb je een tekening van de keukenopstelling? Zet hem dan op dit forum en misschien is er een barmhartige Samaritaan die je kan helpen.

Ik zag dat GWTE tegenwoordig ook mooie foto's kan sturen. Misschien kan hij jouw situatie eens bekijken :wink:

MVG

element

Ongelezen bericht door element »

ericilse,

zie ook het onderwerp van Ceeszero onder de kop ''installatieschema voor aannemer''

Ik heb hetzelfde probleem als jullie, toevallig ook een nieuwbouw project in Spijkenisse?

succes

ericilse

Het liefst zou ik de tekening door iemand laten maken tegen betaling zodat het gewoon goed is. Ik hou er niet van om beslissingen onder druk te maken. Vind ik ook een slechte manier van zaken doen.

Ze willen allemaal open zaken met je doen maar vervolgens houden ze allemaal gegevens achter omdat ze bang zijn dat je gaat vergelijken... hoezo een ondoorzichtige markt?

Als je staat voor je product en service en prijs dan hoef je je toch niet druk te maken dat mensen ergens anders heen gaan? In de verzekeringswereld is dit nu ook standaard dat alles transparant en te vergelijken is... in de keukenwereld is dit niet het geval...

Ik ben wel eens benieuwd naar de marges op de producten

DikkeBertha

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Ik zou zeker niet onder druk beslissen. Heb je niets van de projectontwikkelaar of de projectkeukenleverancier gekregen? Een omschrijving is vaak al genoeg, bv "WCD Oven 2300 mm uit hoek".

ericilse

ze willen een technische tekening met daarop de afvoer van het kookeiland, electrapunten, en de plek van de afzuiger, deze krijgt een ingestort kanaal in het plafond. Kan het wel zelf gokken maar dan zul je zien dat ik er straks naast zit.

DikkeBertha

Bij ons gaat het iets anders. Ook een nieuwbouwproject maar met een projectkeukenleverancier. Deze keukenleverancier heeft een offerte afgegeven met een standaardkeuken. Daarbij zat een ook een installatietekening met de standaardkeukenopstelling. Wil je iets anders dan de standaardkeuken en bestel je bij de projectkeukenleverancier dan wordt het leidingwerk automatisch aangepast. Ga je naar een andere keukenleverancier (zoals wij) dan moet je het met het leidingwerk doen van de standaardkeukenopstelling: er wordt niets meer aangepast. Aanpassingen moeten we na oplevering zelf regelen. In ons geval extra draden trekken en een extra wandcontactdoos.

Wat betreft de tekening: die stelt weinig voor. Het is een lijstje met alle punten t.o.v. een referentiepunt (in ons geval een hoek). Voorbeeld: WCD (wandcontactdoos) Oven, hoogte 125 mm van vloer, 2400 mm uit hoek. De tekening daarbij is slechts een grafische weergave van wat op dit lijstje staat. Die kan je makkelijk zelf maken op ruitjespapier met potlood, bv schaal 1:20. Met deze tekening kan je volgens mij naar de bouwer.

DikkeBertha

Nog een tip. Als je toch perse een nette gelikte technische tekening moet hebben: er zijn van die bureautjes die bouwvergunningen regelen. Die kunnen ook dergelijke tekeningen maken. Wat het kost, weet ik niet.

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

Ik zag dat GWTE tegenwoordig ook mooie foto's kan sturen. Misschien kan hij jouw situatie eens bekijken
Dag Maxx, bedoel je dit soms......let wel....laden open!

phoef.........en weg!
Laatst gewijzigd door GWTE op 18 jan 2008 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.

loesjes

Ongelezen bericht door loesjes »

Mooie en duidelijke tekening GWTE

met welk programma werk jij?

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

Hoi Loesjes,

Binnen mijn bedrijf werken we met Kims, je moet wel af en toe een cursus volgen, veel oefenen en zorgen dat de instellingen goed staan. Daarnaast is het belangrijk om de belichting van de keuken ruimte (niet de spotjes in de keuken) maar de belichting van je opstelling vanuit het programma goed in te stellen. Hier heb ik nog een voorbeeld, wellicht minder strak en iets minder scherp maar wel weer veel realistische details zoals het plafond, raam, tegelwerk en de schouw. Daarnaast bieden de maattekeningen in bovenaanzicht en de vooraanzichten natuurlijk een nog duidelijker beeld van de uitvoering en de technische details.

phoef....

GWTE
Laatst gewijzigd door GWTE op 18 jan 2008 07:39, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenklepper

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Heb jij Bauformat in je toko?

oks

Ongelezen bericht door oks »

neemt u via de mail svp contact met ons op. Dan zullen we een technische tekening voor u maken. Over de vergoeding zullen we het samen hebben. Dat komt denk ik wel goed

OKS

stamhof

Ongelezen bericht door stamhof »

Hallo
Het is mooi z`n tekening maar toch vaak zitten de leidingen op de verkeerde plaats. Ben zelf keukenmonteur en kom dit met regelmaat tegen. Als je weet hoe je te keuken wilt hebben en geen druk wilt met het beslissen dan wil ik jullie altijd helpen tegen een kleine vergoeding.Mail mij maar. groeten

keukenklepper

schaamteloos.

oks

Ongelezen bericht door oks »

is moeilijk om op een verzoek van een klant in te gaan.... komen we vaker tegen in keukenland

Deze man heeft een vraag en uiteindelijk HOOP ik dat hij door onze hulp ook bij ons een offerte laat maken... Schaamteloos of niet, maar het draait toch om de toekomst al is dat over 1,5 jaar.

maxx

Dag Maxx, bedoel je dit soms......let wel....laden open!

Hallo GWTE,

Ziet er mooi uit maar ik ben toch blij dat ik de overstap heb gemaakt. Jij kunt de laatjes en deurtjes openzetten, maar niets in de openstaande kast laten zien. Ook in de glaskast kun je geen potjes plaatsen. Probeer eens een doorlopende hoekkast aan te passen in maatvoering van 110 naar 125cm....het front blijft hetzelfde maar het passtuk wordt vaak enorm groot. In Carat kan iedere kast volledig worden aangepast, hoe gek je het ook wilt maken zonder dat het je uren kost.

Ik ben blij dat ik de overstap heb gemaakt. De 3D tekeningen zien er hetzelfde uit maar hebben veel minder gefrutsel aan instellingen nodig om daar te komen.

Ook dat gesleep met die pijl bij passtukken werd ik niet goed van. Nu doet de computer dat zelf zoals het hoort. Bij het plaatsen van kasten zie je bijvoorbeeld direct de restmaat van de overgebleven muur.

Wat mij erg verbaasde is het feit dat je niet in 1 licensie een keukentekening kunt maken terwijl mijn collega een leidingschema in elkaar draait. Nee, hop weer 1480euro. Ik kan nu diverse computers laten draaien onder 1 licensie zonder extra kosten.

Ontopic:

Beste OKS,

Als jij geld wil zien voor het werk dan krijgt Ericilse ook een factuur met een zekere vorm van garantie? Vooral bij het luchtafvoerkanaal lijkt me dat wenselijk. Dus ze heeft geen 1,5 jaar of zij/hij heeft geen bezwaar bij een afvoerpijp onder het plafond. De bouwer wil geen gesteggel over maatvoering dus is het aardig begrijpelijk dat deze zo moeilijk doet.

MVG

keukenklepper

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx

Beste Klepper,

Dat is dan vanaf de laatste update want ik heb die helpdesk 1,5 jaar lang gebombardeerd met vragen. Dat van die glaskasten klopt, je hebt gelijk, net de laptop nog even gecheckt, maar die hoekkasten zijn niet aan te passen.

Heb hetzelfde probleem als jij, die plaatjes op het forum laat ik aan anderen over. Jammer want die Carat 3D filmpjes zijn erg leuk en de klanten zijn er erg over te spreken.

MVG

CocaCola81

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Maxx, voor filmpjes kan je www.megaupload.com eens proberen. Moet je wel even kijken of het gangbare filmbestandjes zijn (.AVI, .MPG, .WMV etc) zodat iedereen met Windows Media Player o.i.d. kan afspelen.

Voor plaatjes is www.tinypic.com altijd nog een goede, vanaf daar kan je de afbeelding het internet opsturen en krijgt het een uniek adres op tinypic.com welke je vervolgens hier kan posten.

Gesloten