LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] top 5 van deze merken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
remi010
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2013 17:11

top 5 van deze merken

Ongelezen bericht door remi010 »

Ook wij willen nieuwe apparatuur in de nieuwe keuken.

Als je bosch,siemens,miele, bauknecht en wirlpool moet ranken, op
welke plaats komen ze dan te staan? Bedoel het gewoon in algemeenheid.


Mvg

riddert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: top 5 van deze merken

Ongelezen bericht door riddert »

remi010 schreef:Ook wij willen nieuwe apparatuur in de nieuwe keuken.

Als je bosch,siemens,miele, bauknecht en wirlpool moet ranken, op
welke plaats komen ze dan te staan? Bedoel het gewoon in algemeenheid.


Mvg
Dat hangt natuurlijk af van vele factoren. Wil je een fraai design, topkwaliteit, veel mogelijkheden of is de goedkoopste whirlpool ook goed? Alles valt of staat met je budget, de kastjes en het werkblad wat erbij gekozen wordt.
En waarom je een nieuwe keuken koopt, knap je een huisje op om te verhuren of verkopen, of blijf je er jarenlang zelf gebruik van maken?

remi010
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2013 17:11

Re: top 5 van deze merken

Ongelezen bericht door remi010 »

Bedoel eigelijk gewoon welk merk het beste is, ze zien er allemaal.mooi uit en qua functies meestal wel vergelijkbare produkten,bijvoorbeeld ovens.

witte angora
Berichten: 31216
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: top 5 van deze merken

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... Bosch en Siemens is van dezelfde fabrikant.
Miele zal er een stuk boven zitten, en Whirlpool, och...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: top 5 van deze merken

Ongelezen bericht door tenormin »

Het is dat ik, alweer, de Staatsloterij niet gewonnen heb, maar als je je Boretti kan veroorloven, ik ben er dol op, mooi, goed enz. Maar een top 5? Is hartstikke moeilijk.
Whirlpool zou mijn laatste keuze zijn, maar voor gewone portemonnees kom je toch al snel op wat witte angora heeft genoemd. Atag is ook een goed merk. Als het even kan niet voor het goedkoopste gaan.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: top 5 van deze merken

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@tenormin, ik heb er weinig verstand van, maar ik hoor altijd dat boretti rommel is, en dat het er alleen leuk uitziet maar verder niets.

Misschien dat iemand hier meer verstand van heeft want ik wil het wel weten eigenlijk.

isabel

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: top 5 van deze merken

Ongelezen bericht door kweenie »

Welk merk het beste is hangt ook af van het type apparaat. Bovendien geldt ook nog eens dat veel types door één fabriek worden gemaakt en onder meerdere merken worden uitgebracht. Zo heb je bv koelkasten van Liebherr die exact gelijk zijn aan die van Miele, maar ook die exact gelijk zijn aan Siemens. Verschil is dan wel dat Miele vooral duurdere types heeft terwijl Siemens ook veel goedkopere types heeft, die dan vast ook iets minder goed zijn. Miele zal,dus in zijn algemeenheid gemiddeld wel iets beter zijn dan bosch/siemens/neff, maar ze zijn gemiddeld ook heel veel duurder.

Van bauknecht heb ik begrepen dat ze in elk geval ook bv. relatief stille afzuigkappen hebben. Maar hoe het met de rest zit weet ik niet. Whirlpool is een beetje het ikea idee, volgens mij. Het is niet duur en voor de prijs ook best ok, maar verwacht niet dat je het zelfde krijgt als bv bosch/siemens of miele.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: top 5 van deze merken

Ongelezen bericht door pfffff »

Miele, dan Bosch en Siemens en dan heel lang niks en dan Whirlpool en Bauknecht.Maar daar is de prijs dan ook naar.

YellowUser
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2012 22:45

Re: top 5 van deze merken

Ongelezen bericht door YellowUser »

De vaatwassers van bauknecht drogen slecht, Bosch droogt beter. De afzuigkappen van whirlpool hebben matige onderdelen, die van itho en etna zijn al beter. de oven van bosch piept vervelend als hij klaar is etc.

Zo heeft elk merk zijn minnen en plussen. Uitproberen in winkel/keukenzaak is aan te bevelen!
Staar je niet blind op "alles van 1 merk".

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: top 5 van deze merken

Ongelezen bericht door tenormin »

Uitproberen in winkel/keukenzaak is aan te bevelen!
Staar je niet blind op "alles van 1 merk".
Heel eerlijk gezegd vraag ik me af hoe je bovenstaande artikelen kunt uitproberen in een winkel/keukenzaak. Gaan koken, c.q. wassen/drogen/afwassen? Ik ben zo'n zaak nog nooit tegengekomen. Tenzij een bepaald merk een demonstratie zou geven.

YellowUser
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2012 22:45

Re: top 5 van deze merken

Ongelezen bericht door YellowUser »

tenormin schreef:Heel eerlijk gezegd vraag ik me af hoe je bovenstaande artikelen kunt uitproberen in een winkel/keukenzaak. Gaan koken, c.q. wassen/drogen/afwassen? Ik ben zo'n zaak nog nooit tegengekomen.
Gelukkig komen er steeds meer creatieve ondernemers die deze missende dienstverlening wel aanbieden, de importeur kan je vaak helpen aan de adressen!

Lees van te voren goed de specificaties van de apparatuur en laat je in ieder geval niet sturen door de keukenverkoper. Helaas adviseren ze vaak het product waar de hoogste marge voor de keukenzaak op zit.

riddert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: top 5 van deze merken

Ongelezen bericht door riddert »

YellowUser schreef:De vaatwassers van bauknecht drogen slecht, Bosch droogt beter. De afzuigkappen van whirlpool hebben matige onderdelen, die van itho en etna zijn al beter. de oven van bosch piept vervelend als hij klaar is etc.

Zo heeft elk merk zijn minnen en plussen. Uitproberen in winkel/keukenzaak is aan te bevelen!
Staar je niet blind op "alles van 1 merk".
En het is allemaal nog heel persoonlijk ook. Ik heb een Bosch oven, en ik vind het hartstikke handig dat ie piept als ie klaar is.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: top 5 van deze merken

Ongelezen bericht door tenormin »

En het is allemaal nog heel persoonlijk ook. Ik heb een Bosch oven, en ik vind het hartstikke handig dat ie piept als ie klaar is.
Dat is toch niets bijzonders? Op mijn koelkast na piepen al mijn apparaten als ze klaar zijn (m'n kleine extra oventje rinkelt)!!

YellowUser
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2012 22:45

Re: top 5 van deze merken

Ongelezen bericht door YellowUser »

riddert schreef:
En het is allemaal nog heel persoonlijk ook. Ik heb een Bosch oven, en ik vind het hartstikke handig dat ie piept als ie klaar is.
en hij blijft net zo lang piepen totdat je hem uit zet.... inderdaad erg persoonlijk, ik vind het hinderlijk. :lol:

Gesloten