LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tulp Keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
a'dam
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 aug 2005 17:14

Tulp Keukens

Ongelezen bericht door a'dam »

Wij hebben bij Tulp Keukens een keuken gezien die we erg mooi vinden, maar ik heb in de krant gelezen dat ze van de zomer failliet zijn gegaan en daarna een doorstart hebben gemaakt.
Wat zijn jullie ervaringen met Tulp ? Hoe betrouwbaar is deze winkel (nog) ? Graag jullie reacties.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door mar53 »

Geef jij maar je zuurverdiende centen uit bij een organisatie die failliet is geweest.
Ik zou even nog ergens anders kijken.

a'dam
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 aug 2005 17:14

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door a'dam »

Nog even ter aanvulling: ik ben met name op zoek naar informatie van huidige klanten: wordt er gewoon geleverd, hoe check je of een bedrijf zijn afspraken nakomt, etc.

Mup
Berichten: 48
Lid geworden op: 03 jul 2003 19:03

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Mup »

Wij hebben in mei j.l. een keuken besteld bij Tulp Keukens (vestiging Veendam). We zijn daar zeer goed geholpen. Vorige week zijn we nogmaals teruggegaan, nadat onze keuken thuis opgemeten is, om de definitieve bestelling te plaatsen. Alles weer doorlopen, van kleur t/m inbouwapparatuur, kastjes e.d.
Helaas wordt ie wel wat later geleverd dan we hadden gepland.
Maar tot nu toe niets anders dan lof over de vestiging in Veendam.

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door habe »

Kijk eens onder de "zoekenknop"boven aan deze pagina en vul in TULP.
Dan zie je massa's Tulp reacties. Ook betreffende het faillisement in juni 2005. Trek dan je conclusie.

ijw
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2005 13:47

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door ijw »

Hoi,
Wij krijgen over 4 weken onze Tulp-keuken. We hadden de handtekening gezet en 10 dagen later las ik in de krant over het faillisement. Balen dus.
Maar nu lijkt alles gewoon goed te komen. Volgens mij zijn er 80 mensn uitgegaan en daarmee is het bedrijf weer wat gezonder.
Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik m'n keuken niet nogmaals bij Tulp zou kopen, maar dat is misschien vestiging afhankelijk. Er zijn nl. wat fouten door de verkoper gemaakt.
Probeer wel vast te leggen dat je geen aanbetaling doet, hoe moeilijk ze daar ook over doen. Wij hebben het ook klaargekregen.

Mup
Berichten: 48
Lid geworden op: 03 jul 2003 19:03

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Mup »

Probeer wel vast te leggen dat je geen aanbetaling doet, hoe moeilijk ze daar ook over doen. Wij hebben het ook klaargekregen.
Tulp keukens vraagt sinds het faillisement géén aanbetalingen meer.
Dit is nieuw beleid. Ook de kosten voor plaatsen van de keuken zijn met 30% gedaald.

gummetje
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:29

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door gummetje »

Het plaatsen van de keukens werd toch voor de doorstart ook al uitbesteed aan ex-monteurs die bij de laatste reorganisatie voor zich zelf zijn begonnen?

Dit verhaal kregen wij half april i.i.g te horen. Wat we daar erg grappig vonden is dat evenredig aan de korting op de keuken ook de installatie goedkoper werd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door maxx »

Dit verhaal kregen wij half april i.i.g te horen. Wat we daar erg grappig vonden is dat evenredig aan de korting op de keuken ook de installatie goedkoper werd.
Leuk dat ik nu het gevoel krijg dat de ex-Tulp monteurs die "gedwongen" voor zichzelf begonnen de prijzen flink hadden opgeschroeft. Het feit wil dat Tulp onder de bezielende leiding van een onkundige manager montage/service de montage ging uitbesteden aan 3 onderaannemers/planbureaus. Deze kregen fors betaald voor bewezen diensten en betaalden monteurs die de eigenlijke montage op zich namen een schijntje van wat de klant betaalde.

Gelukkig dat Tulp onder de nieuwe vlag weer ziet dat een goede montage onmisbaar is voor een goede keuken. Het werk komt weer in handen van kundige monteurs en die zorgen voor blije klanten.

Scara

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Scara »

Waarom
Laatst gewijzigd door Scara op 23 sep 2005 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door maxx »

In juni 2004 kregen ze de keus, of voor zichzelf beginnen met de belofte dat ze een behoorlijk aantal keukens kregen per jaar.
Met alle mogelijke "hulp" van Tulp
Je weet veel maar niet alles. Alleen het verhaal wat de buitenwacht te horen kreeg. Als ervaringsdeskundige heb ik een hele andere kant van het verhaal meegemaakt. Alle beloften waren snel van tafel en de duimschroeven zijn vaak gebruikt. De "hulp " die jij aangeeft bleek voor velen een molensteen om de nek, en de rechten die we dachten te verkrijgen middels het sociaal plan werden continu van tafel geveegd.

Nogmaals, gelukkig gaat het nu anders met andere mensen op sleutelposities bij Tulp. Ik heb er dan ook vertrouwen in dat Tulp het gewoon gaat redden. Kwaliteit blijft.

Scara

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Scara »

[quote] De "
Laatst gewijzigd door Scara op 23 sep 2005 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.

a'dam
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 aug 2005 17:14

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door a'dam »

Kan iemand me iets meer vertellen over die montage ? Wordt dat nu extern uitbesteed of doet Tulp dat zelf ? Ik wil eigenlijk maar met één partij zaken doen voor het totale verhaal (dus aanschaf keuken + montage op één order via een en hetzelfde bedrijf) - doet Tulp dat nu wel of niet ?

FM
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2005 14:42

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door FM »

Wij hebben in het voorjaar een keuken gekocht bij Tulp, en hebben het traject van het failliete Tulp dus ook meegemaakt. Er is na een week wel geleverd (half Juli-05) was een onzeker periode. Maar van de restpunten die er waren, zijn op dit moment nog steeds niet alle punten opgelost. Materiaal is retour geweest naar Tulp, en een maand weg geweest voor modificatie en kwam terug zonder aanpassing. En onderdelen die geleverd moeste worden, zijn meerder malen geleverd ondanks de melding dat deze al geleverd zijn.
Blijkbaar hebben ze de organisatie nog niet op de rit.

P.S. a’dam als je verdere informatie wil, stuur mij dan een e-mail met telefoonnummer.
Zodat ik verdere informatie kan verstrekken ([email protected])

klantistochkoning???
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2005 20:07

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door klantistochkoning??? »

Wij hebben ook vlak voor het faillissement bij Tulp een keuken gekocht en deze is kort geleden gewoon geleverd, zonder vertraging. Er ging zelfs bijna niets mis (er ontbraken alleen een paar kleine onderdelen) en dat schijnt heel bijzonder te zijn bij een keuken. Je kunt volgens mij dus rustig bij ze bestellen. Wij zijn goed geholpen door de verkoper, ik vond ze minder agressief dan bij andere winkels (maar ze spelen natuurlijk wel het bekende verkoopspelletje met de ondoorzichtige prijzen, de kortingen en de onderhandelingen met de verkoopmanager om echt de allerlaagste prijs eruit te halen). De kwaliteit is goed en het zijn gewoon mooie keukens.

doosje
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 sep 2005 00:26

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door doosje »

Ik heb bij Tulpkeukens gewerkt, en ik kan vertellen dat het nog steeds heel slecht gaat. ze zijn inmiddels geen cbw lid meer. (lidmaatschap is ingetrokken)
Op de service afdeling hebben de mensen zelf ontslag genomen, het is echt een rotzooi daar.
Je zult je keuken vast wel krijgen, maar als je problemen krijgt zal het moeilijk worden.[/b]

CFEB
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2005 12:26

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door CFEB »

ik heb in juni 2005 een keuken bij tulp keukens gekocht (boxtel). geregeld dat dit zonder aanbetaling kon. ze deden hierover erg moeilijk, we moesten tulp keukens maar vertrouwen.
de keuken is begin oktober geplaatst na heel veel problemen door fouten die gemaakt zijn door tulp keukens. de keuken is nog steeds incompleet. we zijn bezig met aangetekende brieven en hebben onze rechtsbijstandsverzekering gevraagd om actie te ondernemen als onze gestelde termijn afloopt.
bij deze wil ik iedereen adviseren om absoluut niet te kiezen voor het kopen van een keuken bij tulp keukens. tulp keukens is alleen maar goed in het niet nakomen van telefonische beloften, doorschuiven van problemen en het roepen van 'dat is mijn fout toch niet'. :evil:

doosje
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 sep 2005 00:26

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door doosje »

Als ex werknemer van Tulp weet ik meer dan veel klanten weten. bv dat de persoon die de correspondentie deed,en problemen goed kon oplossen er niet meer werkt. ( die heeft ontslag genomen)
Verder weet ik dat er dagelijks stapels met post binnen komen met klachten en die worden gewoon op de stapel gelegd die er al ligt. Tulp heeft ook Herbos keukens uit haaksbergen over genomen en nu zitten er wat van deze mensen op het hoofdkantoor van Tulp, maar die weten ook van toeten nog blaasen. Er lopen diverse rechtzaken,dus je kunt gewoon aanschuiven. Ik kan je nu al vertellen dat je problemen niet op tijd opgelost worden

Mup
Berichten: 48
Lid geworden op: 03 jul 2003 19:03

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door Mup »

Wij zijn heel goed geholpen door Tulpkeukens Veendam. We krijgen op 11 november a.s. de keuken geleverd en kunnen bij aflevering het gehele bedrag betalen. De week daarop zal hij worden geplaatst door een montagebedrijf. Ik ben reuze benieuwd. Goede of slechte ervaringen zal ik zeker vermelden op dit forum.

wijburg
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jul 2005 00:04

Re: Tulp Keukens

Ongelezen bericht door wijburg »

Kunnen de mensen met klachten wat specifieker zijn ? Waar gaat het fout: ontbreken er zaken, of zijn kastjes defect oid ? Hoe reageert de monteur - is dit iemand van/via Tulp of een eigen monteur ? Onze keuken komt (als het goed is) half december en ik hoop door de informatie over jullie klachten sommige zaken te kunnen voorkomen.

Alle reacties zijn dus welkom.

Gesloten