LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tulp, Systemat (van Keukenmax) of Alno?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Keukenprinses

Tulp, Systemat (van Keukenmax) of Alno?

Ongelezen bericht door Keukenprinses »

Ik ben benieuwd naar ervaringen met de merken Tulp, Systemat (dat wij bij Keukenmax hebben gezien) en Alno.
Bij Tulp en Alno hebben we beste ervaringen met de verkoper, maar Keukenmax, dat Systemat verkoopt, heeft de scherpste prijs en heeft een actie waarbij je Miele apparatuur met 50% korting kunt aanschaffen. Bij Alno en Tulp kregen we maar 40% korting op de apparatuur en dan niet op Miele, maar bijv. Bosch of Siemens.

De meubelen van Systemat daarentegen zijn een stuk duurder dan die van Tulp terwijl we de kwaliteit van Tulp beter vonden.

Wie heeft tips?

pffff

Re: Tulp, Systemat (van Keukenmax) of Alno?

Ongelezen bericht door pffff »

Tulp is geen merk, maar lees eens de verschillende topics , word je een boel wijzer van.

pfff

Ongelezen bericht door pfff »

Systemat is een vrij goedkoop merk, waar tot 45 % korting opgegeven kan worden, zonder dat de marge schade oploopt.
Maar je koopt geen korting, maar een keuken, dus lees lees lees lees

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Korting is niet belangrijk .Het goede gevoel en de eindprijs wel :wink:

Keukenprinses

Ongelezen bericht door Keukenprinses »

Ik heb alle topics al gelezen en veel keukens gezien, van Boffi tot Alno. Ik heb uiteindelijk gekozen voor het betere middensegment vanwege de prijs/kwaliteitverhouding. Inmiddels heb ik het idee dat de verkoper zijn marge of op de apparatuur of op de meubelen haalt. Als je dus 50% korting op Miele krijgt, moet er een flinke marge zitten op de meubelen. De vraag is hoe ver die nog naar beneden kan. We hebben al een korting van 40% aangeboden gekregen op de meubelen maar ik blijf het belachelijk veel geld vinden voor wat aan elkaar vast gemaakte frontjes. Daarbij komt dat je prijzen van apparatuur kunt controleren maar van meubelen is dat een stuk moeilijker. Op internet kun je sowieso alle apparatuur met 50% korting vinden als je goed zoekt. Mijn vraag is dus welke meubelen zijn nou echt het best, Systemat, Tulp of Alno?

Gast

Als je dus 50% korting op Miele krijgt, moet er een flinke marge zitten op de meubelen. De vraag is hoe ver die nog naar beneden kan. We hebben al een korting van 40% aangeboden gekregen op de meubelen maar
Keukenmax werkt met eigen verkoopboeken, dus niet met de boeken van de fabrikant. Dus waar krijg jij 40% korting op? Juist, op de prijs die in de boeken van keukenmax vermeld staan.

KS

Gast

korting zegt Niets let op het bedrag wat je uit wilt geven (eindprijs).En met betrekking op de vraag welk merk .....Er zijn geen slechte merken .Alleen zijn de mogelijkheden m.b.t opstelling bepalend voor het keukenmerk wat het beste bij jullie past

keukenraadgever

Ongelezen bericht door keukenraadgever »

Welke merk is het beste is de vraag;
Van de 3 door jouw genoemde merken is Hacker-Systemat de beste.
Alno is de grootste in Duitsland maar niet de beste en Tulip is een goed bedoeld produkt van de gelijknamige fabrikant.
Succes.

JackW

Ongelezen bericht door JackW »

Waarom kijk je niet naar Concept 10 van SieMatic?

Gast

Waarom kijk je niet naar Concept 10 van SieMatic?
SieMatic heeft bijna geen vorspron meet op Hacker Systemat. Hoef je eigenlijk ook niet te vergelijken.
KS

jabadabadoe

Ongelezen bericht door jabadabadoe »

Toch nog wel duidelijk voorsprong hoor, dacht ik.
Maar evengoed concept10, waar Jack reclame voor maakte ( Is ook zijn vak :D ) is wellicht een alternatief.
Je moet alleen niet met het ATAG verhaal meegaan, wat ze graag willen.
Koken op Atag, ala, maar voor de rest zijn er betere leveranciers.

Gast

ik heb nu 4 jaar een Tulp keuken, en die bevalt zeer goed, hele goede service, goede verkopers die meedenken voor een redelijke prijs.

Gast

kortingen zijn relatief. Wat je links krijgt wordt rechts weer teruggepakt. Staar je daar niet blind op en kijk gewoon welke keuken/app. combi tegen een eindprijs je het beste aanstaat. Het vergelijk met internet is niet reeel. Als je een goedkopere trekhaak bij de halffords ziet , vraag je dan ook extra korting op je nieuwe auto? Het gaat om het geheel. Daar komt bij dat als je de keuken laat plaatsen de meeste monteurs alleen meewerken als alles van 1 adres afkomt ivm garanties/ aanspraklijkeheid e.d.

Gesloten