LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VENDOPLAN keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door loesjes »

Lees mijn bericht nog maar eens, en probeer te begrijpen wat ik bedoel.

kraantje
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2008 20:26

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door kraantje »

ook wij hebben een keuken bij Vendoplan gekocht
bij V&D in Amstelveen zijn 3 keer terug geweest voordat de order werd uitgezet door de verkoper
tot zover ging het goed de keuken zou na onze vakantie(september) geplaatst worden
bij de voorbespreking 15% aanbetaald maar onze verkoper vertelde ons dat we het restant bedrag konden betalen bij aflevering van de keuken
van de week dachten we nog nou nog 4 weken en dan is het zover de nieuwe keuken nou niks geen nieuwe keuken
we werden dinsdag gebeld door het montage bedrijf die de keuken zou plaatsen en hij vertelde ons dat er vrijdag een uitspraak is geweest dat het bedrijf failliet is verklaard
tot op heden hebben wij niets van Vendo plan vernomen wat er aan de hand is
hebben gebeld met Vendo plan in Oisterwijk kregen een bandje te horen dat we de curator moesten bellen
hebben dat gedaan en nu hebben we alle papieren opgestuurd en natuurlijk ook een copy van de aanbetaling
en nu maar afwachten wat er gaat gebeuren
wij vinden het op zijn zachts gezegd niet zo netjes van Vendo plan dat ze geen contact met de gedupeerden opnemen
sterkte voor alle benadeelden

bedo
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 aug 2008 16:17

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door bedo »

@chefke Loesje heeft gelijk. Andere CBW erkende bedrijven zullen de 15% aanbetaling uit de eigen marge betalen. Keukens zijn bruto geprijsd dus wordt de 15% verrekend met de aangeboden korting. Sigaar uit eigen doos. Staan ook onder topic Keukenluxx, deze mensen zitten in hetzelfde schuitje, veel opmerkingen over.

nietthuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2008 21:29

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door nietthuis »

Wij hebben in Groningen een keuken gekocht bij Vendoplan.
Ook alles betaald.. stom... we dachten dat,... enz..
Kunnen we CBW aanspreken op teruggave?
Is hier ervaring mee?
We hebben inmiddels wel de vorderingen naar de curator verzonden.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 21 okt 2008 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.

mikedh
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:08

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door mikedh »

CBW geeft alleen een kortingsbrief die te gebruiken is bij andere keukenzaken tot een maximum van 15% van het totaalbedrag. De overige 85% is niet gedekt en eigenlijk weg. Tenzij er nog gelden overblijven uit het faillissement, maar die kans is nihil.[/quote]

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Eek »

Tsja en die andere weten dondersgoed dat die ex keukenluxx,vendoplanners eraan komen en gooien de prijzen gewoon nog iets verder omhoog waarna je die alom bekende sigaar uit eigen doos krijgt !

Tip: Als je al naar een CBW erkende zaak a la Bruynzeel,Mandemakers en consorten gaat en je wilt daar echt een keuken kopen onderhandel hem dan eerst helemaal uit en kom daarna met je 15% CBW korting !

keukenvirus
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 mei 2008 16:01

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door keukenvirus »

IK ZEG HET NOG EEN KEER (VOOR ALLE CONSUMENTEN OP DIT FORUM)
TEKEN ALLEEN VOOR 100% MINUS DE MONTAGEPRIJS.
OP DE DAG VAN AFLEVERING. (RISICO WAT JE DAN KAN OVERKOMEN IS DAT JE OUDE KEUKEN ER UIT IS,MAAR WORDT ER NIET GELEVERD BEN JE DE CENTEN OOK NIET KWIJT) EN BIJ MIJ GAAT DIT AL JAREN ZO.

montagewonder
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 sep 2008 08:51

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door montagewonder »

Mijn ervaring met keukens is dat eigenlijk geen enkele keukenleverancier een kastje uit de vrachtwagen haalt voor er 100% betaald is.Dan komen al die dozen binnen en tekent de klant voor correcte ontvangst.Dan begin ik als zelfstandig keukenmonteur met uitpakken, en dan komt pas aan het licht wat er allemaal aan mankeert.Alle fronten in een verkeerde kleur of aanrechtbladen in spiegelbeeld, het gebeurt allemaal.Gelukkig heeft de klant dan aan die zelfstandige keukenmonteur nog geen cent betaald, en gaat dat ook niet doen zolang de keuken niet tot het laatste greepje compleet is, want de keuken is nog niet af.En dat monteurtje blijft maar service verlenen voor fouten die door anderen gemaakt zijn en waar hij niks voor krijgt omdat hij zo graag weer keukentjes voor die leverancier wil plaatsen en dan moet je vooral niet gaan zeuren over vergoedingen voor service.Zo werken ze vrijwel allemaal en de zelfstandige keukenmonteur is eigenlijk hoe dan ook de sigaar.Nare wereld hoor,die keukenwereld

Marktkenner
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Marktkenner »

CBW geeft alleen een kortingsbrief die te gebruiken is bij andere keukenzaken
hahahaha... laat me niet lachen! dan moet je het wel heel slim spelen wil je echt dat ze dat bedrag aan je "vergoeden"...

spidy1
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:01

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door spidy1 »

Hallo,

Ik ben nog steeds heel kwaad. Je krijgt steeds meer informatie over hoe en wat. Heb van een keukenbedrijf gehoord dat zij het over willen nemen maar dat de curator het er niet mee eens is. Ik heb natuurlijk geen verstand van faillissement maar voor ons zou het zeker een oplossing zijn als ze konden doorstarten dan krijg ik als nog de keuken. Verder baal ik er van dat ik lees dat dhr. Leo van der Zwam. direkteur van Vendoplan en Keukenluxx gewoon door kan gaan met het verkopen van keukens. Ik ben er zo klaar me, je krijgt van iedereen te horen eerst de belastingdienst, fabrikanten en dan pas de particulieren. Waarom niet andersom eerst de particulieren en dan de rest. Ik kan de eerste 10 jaar geen keuken aanschaffen, en mijn oude keuken is er voor een groot deel uit. Ben nu aan het kamperen in mijn lege keuken.
Ineke

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 21 okt 2008 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Jaap29
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 sep 2008 08:07

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Jaap29 »

Gisteren heb ik een goed gesprek gehad met de aannemer die de keuken van mijn moeder zou verbouwen en installeren.
Voorlopig is er een optie om de oude almatkeuken in nieuwe kleuren over te spuiten.
Het overige werk van de aannemer kan even uitgesteld worden.
In de tussentijd hopen wij maar op een (doorstart)wonder zonder al te veel grote financiële consequenties.
Mijn moeder (79 jaar) begint nu pas te beseffen wat er eigenlijk gebeurt is.
Laatst gewijzigd door Jaap29 op 04 sep 2008 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door 16again »

als consument de verplichting hebt om dit te ventileren, voordat je aan tafel gaat
Waar staat dat dan?? Volgens mij geldt dat niet meer met de nieuwe CBW voorwaarden.

Wat nog wel een probleem is: De winkelier hoeft alleen mee te werken als er gekocht wordt uit normale collectie en normale leveringsvoorwaarden.

Als je net een stevige korting hebt verkregen met onderhandelen (tenminste, in die waan gebracht...) dan hoeft de winkelier die extra 15% niet te geven omdat het aanbod niet meer de normale leveringsvoorwaarden betreffen: er is immers al korting verleend!

claymore
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2008 19:48

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door claymore »

montagewonder heeft gelijk 1man zet alles op de laadklep terwijl de ander binnen het geld is aan het tellen was (12000,- euro) daarna zakt de laadklep pas.
kontrole is niet mogenlijk want ze moeten weer snel verder naar ander adres . Keuken monteur was ook al aanwezig en begon gelijk met montage , na enkele uurtjes kreeg ik de vraag of ik nog 1200,- euro thuis had want op het eind van de dag wanneer hij klaar was moest de montage gelijk betaald worden.
Na montage waren er 17 punten die niet in orde waren, dat was begin mei , nu 3maanden later is de monteur al 2 keer hier geweest om de nieuwe deurtjes te monteren maar steeds zaten er weer verkeerde deurtje bij een vervolg zending .(nu nog 3 punten)
afgelopen vrijdag zouden de laatste deurtjes geleverd worden .Heb me maar weer een dag vrijgenomen ,om 11uur gebeld hoe de planning eruit zag , kreeg ik te horen u bent klant nr4 gelijk na de middag worden de deurtjes geleverd (om 20.00 uur was er nog niemand)
ik ga maar voor 400,- euro de boot in maar toch !!!
Weet iemand een bedrijf waar ik zo'n zelfde witte deurtjes kan kopen
als door almat wordt gemaakt.

montagewonder
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 sep 2008 08:51

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door montagewonder »

Nou,over die deurtjes weet ik wel meer, dat hele faillissement is mij een beetje te toevallig.Onder ons gezegd is het toevallig zo dat mensen die een Almat keuken kochten al ongeveer een maand of 8 maar zelden een Almat keuken kregen, want de nieuwe managers hadden ineens besloten dat het slimmer was de hele productiehal te sluiten en de productie onder te brengen bij 3 andere keukenfabrikanten, Keller en twee duitse fabrieken.Wel heel toevallig dat een week of 3 geleden de laatste echte Almat keuken uit eigen fabriek de deur uitging.Waarschijnlijk treft de curator dus een lege fabriekshal aan waar alle machinerie allang uit verkocht is.Best toevallig nietwaar?

fokkens
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2008 17:14

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door fokkens »

Wij krijgen onze nieuwe keuken ook niet geleverd door Vendoplan.
Natuurlijk net als zoveel andere wel het gehele bedrag betaald.
We hebben met de curator gebeld op 3-9-08 er zou nu een "rustpauze" zijn van 2 weken. Ik hoop dat dit betekent dat er eventueel een doorstart zal zijn.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door loesjes »

Mijn ervaring met keukens is dat eigenlijk geen enkele keukenleverancier een kastje uit de vrachtwagen haalt voor er 100% betaald is.Dan komen al die dozen binnen en tekent de klant voor correcte ontvangst.Dan begin ik als zelfstandig keukenmonteur met uitpakken, en dan komt pas aan het licht wat er allemaal aan mankeert.Alle fronten in een verkeerde kleur of aanrechtbladen in spiegelbeeld, het gebeurt allemaal.Gelukkig heeft de klant dan aan die zelfstandige keukenmonteur nog geen cent betaald, en gaat dat ook niet doen zolang de keuken niet tot het laatste greepje compleet is, want de keuken is nog niet af.En dat monteurtje blijft maar service verlenen voor fouten die door anderen gemaakt zijn en waar hij niks voor krijgt omdat hij zo graag weer keukentjes voor die leverancier wil plaatsen en dan moet je vooral niet gaan zeuren over vergoedingen voor service.Zo werken ze vrijwel allemaal en de zelfstandige keukenmonteur is eigenlijk hoe dan ook de sigaar.Nare wereld hoor,die keukenwereld
Ik zou maar snel ander werk zoeken, zelfstandig keukenmonteur. die keukenwereld bezorgt je nu nog wel steeds je boterham en jij staat te piepen dat het een nare wereld is.....bah bah bah

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

En dat monteurtje blijft maar service verlenen voor fouten die door anderen gemaakt zijn en waar hij niks voor krijgt omdat hij zo graag weer keukentjes voor die leverancier wil plaatsen en dan moet je vooral niet gaan zeuren over vergoedingen voor service.
En HIER ga je absoluut ZELF de fout in....
Als je zo'n goede monteur bent kan je zo elders aan de slag of je overlegt gewoon normale service-facturen en werkt fijn door.
Een monteur die nooit fouten maakt werkt niet of bestaat niet... juist de monteurs die dat 't hardst roepen!

Wij betalen service gewoon in uurloon; juist omdat we zo WEINIG fouten maken.
En ja ook wij vragen het grootste deel van de betaling bij- of voor- levering. Want als de klant niet betaald hebben de keukenzaak en de monteurs allemaal niets.

"never bite the hand that feeds you", montagewonder.

By the way, wat heeft 't met het topic te maken?

Bij Vendoplan is het stil, al mijn familie niet de curator zou bellen en via ons zou corresponderen zouden zij nog in het ongewisse zijn; dat vind ik nou een kwalijke zaak van Vendoplan, het CBW en de Curator.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 21 okt 2008 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten