| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vereisten kookeiland
-
gastvrouwtje
Vereisten kookeiland
Hallo,
Ik heb onlangs een nieuwe keuken aangeschaft. Een leuk kookeiland met alles erop en eraan.
Het eiland is de volledige keuken, dus nergens een ander aanrecht of fornuis.
Nu mijn probleem, nergens in het eiland is een stopcontact te vinden.
Ik heb alles vooraf afgesproken met de verkoper, van blad tot vaatwasser, van kastdeurtjes tot fornuis. Alleen niet gesproken over stopcontacten, was ook nooit in me opgekomen, zoiets voor de hand liggends te bespreken vooraf.
Ik heb geklaagd uiteraard bij de keukenwinkel, maar echt schappelijk zijn ze niet. Ze willen wel de stopcontacten komen inbouwen, maar dan wel met alle aanschafkosten en monteringskosten.
Kan dit zomaar? En is het niet gewoon vergeten door de keukenman? Is het niet gewoon logisch dat die dingen erin zitten? En hoort het niet gewoon bij de service?
Ik vind zelf eigenlijk dat het er gewoon had moeten zitten, zeker omdat het eiland de hele keuken is. Ze zaten al wel in de muur, maar dan moet ik steeds als ik koffiezet een verlengsnoer trekken.
Wie kan mij vertellen wat normaal is en wat niet, wat gebruikelijk is en wat niet?
Alvast bedankt,
Groet, Marloes
Ik heb onlangs een nieuwe keuken aangeschaft. Een leuk kookeiland met alles erop en eraan.
Het eiland is de volledige keuken, dus nergens een ander aanrecht of fornuis.
Nu mijn probleem, nergens in het eiland is een stopcontact te vinden.
Ik heb alles vooraf afgesproken met de verkoper, van blad tot vaatwasser, van kastdeurtjes tot fornuis. Alleen niet gesproken over stopcontacten, was ook nooit in me opgekomen, zoiets voor de hand liggends te bespreken vooraf.
Ik heb geklaagd uiteraard bij de keukenwinkel, maar echt schappelijk zijn ze niet. Ze willen wel de stopcontacten komen inbouwen, maar dan wel met alle aanschafkosten en monteringskosten.
Kan dit zomaar? En is het niet gewoon vergeten door de keukenman? Is het niet gewoon logisch dat die dingen erin zitten? En hoort het niet gewoon bij de service?
Ik vind zelf eigenlijk dat het er gewoon had moeten zitten, zeker omdat het eiland de hele keuken is. Ze zaten al wel in de muur, maar dan moet ik steeds als ik koffiezet een verlengsnoer trekken.
Wie kan mij vertellen wat normaal is en wat niet, wat gebruikelijk is en wat niet?
Alvast bedankt,
Groet, Marloes
Re: Vereisten kookeiland
De keuken, het ontwerp en idee is geheel je eigen verantwoordelijkheid. Het is niet meer dan normaal dat je moet betalen voor stopcontacten. (het moet niet gekker worden !
)
Ik denk dat ze er in de kantine hard om hebben moeten lachen...
(niet lullig bedoeld
)
Ik denk dat ze er in de kantine hard om hebben moeten lachen...
(niet lullig bedoeld
Wat normaal is is dat er geleverd wordt wat er afgesproken is. Als de stopcontacten afgesproken waren had je ook voor montage en materiaal koeten betalen. U zult nu hooguit extra voorrijkosten betalen. Het was misschien wel handig geweest van denverkoper om dit te benoemen, maar vereist? En gebruikelijk? Ja, handig wel, maar daar bent u nu zelf ook achtermgekomen.
Wat uw rechten hierin zijn? Ben bang geen. U heeft een order geplaatst, die hebben zij geleverd.
Wat uw rechten hierin zijn? Ben bang geen. U heeft een order geplaatst, die hebben zij geleverd.
Ik denk een klusjesman kan het voor minder maken.
De andere apparaten zijn ook in het eiland aangesloten, dus ergens moet dan een stroomverdeler zitten.
Inderdaad, jij en ook de verkoper heeft het vergeten, maar de schuld bij de leverancier te leggen, gaat dan toch te ver.
De andere apparaten zijn ook in het eiland aangesloten, dus ergens moet dan een stroomverdeler zitten.
Inderdaad, jij en ook de verkoper heeft het vergeten, maar de schuld bij de leverancier te leggen, gaat dan toch te ver.
-
gastvrouwtje
Hallo,
Dank voor jullie reacties.
Ik leg ook zeker niet de schuld bij de verkoper, ik vroeg het me gewoon af, omdat ik het zoiets voor de hand liggends vind dat het er is.
Ik vind wel dat de verkoper had kunnen melden van: joh, er zitten geen stopcontacten, wil je die nog uitzoeken. Of zoiets. Hij heeft natuurlijk ook een adviserende rol.
Maar goed, er zit niks anders op dan opnieuw kosten te maken, want een rolsnoer over de vloer vind ik ook niks.
Groetjes, Marloes
(rolt het snoer nog maar eens uit om een kopje senseo te maken
)
Dank voor jullie reacties.
Ik leg ook zeker niet de schuld bij de verkoper, ik vroeg het me gewoon af, omdat ik het zoiets voor de hand liggends vind dat het er is.
Ik vind wel dat de verkoper had kunnen melden van: joh, er zitten geen stopcontacten, wil je die nog uitzoeken. Of zoiets. Hij heeft natuurlijk ook een adviserende rol.
Maar goed, er zit niks anders op dan opnieuw kosten te maken, want een rolsnoer over de vloer vind ik ook niks.
Groetjes, Marloes
(rolt het snoer nog maar eens uit om een kopje senseo te maken
Ik kan me voorstellen dat als het alleen om een kookeiland ging dat de adviseur er (wellicht onbewust) van uit ging dat je nog een ander deel van de keuken hebt waar je extra elektrische apparaten kan neerzetten. Normaal gesproken gebruik je een kookeiland immers alleen maar om de koken, en staat de rest op het aanrecht.
De verkoper heeft het meest ervaring met verkopen, dat klopt, en hetis jammer dat hij dit niet vermeld heeft. Aan de andere kant had u er om kunnen vragen. Dus schuldig is niemand hierin of beiden. En zoals ik al zei over de kosten, die had u sowieso gehad, alleen u betaalt u ze apart, anders zat het bij het totaalbedrag in. En zoals ook eerder genoemd, een klusbedrijf kan dit wellicht goedkoper, stroom zult u er hoogstwaarschijnlijk al hebben.
-
gastvrouwtje
Hoi GJ,
Nee de verkoper is vooraf thuis geweest om te kijken hoe alles in elkaar zat.
Dus daarvan was hij wel op de hoogte. De ruimte was nogal onlogisch. Daarom hebben we voor deze opstelling gekozen. De hele keuken in 1 eiland.
Hoi Bern,
Stroom zit er inderdaad wel, anders zou de vaatwasser en mijn onderbouwkoelkastje het niet doen.
Moet niet moeilijk zijn om een draadje te trekken toch?
Groetjes, Marloes
Nee de verkoper is vooraf thuis geweest om te kijken hoe alles in elkaar zat.
Dus daarvan was hij wel op de hoogte. De ruimte was nogal onlogisch. Daarom hebben we voor deze opstelling gekozen. De hele keuken in 1 eiland.
Hoi Bern,
Stroom zit er inderdaad wel, anders zou de vaatwasser en mijn onderbouwkoelkastje het niet doen.
Moet niet moeilijk zijn om een draadje te trekken toch?
Groetjes, Marloes
Dan lijkt me de tactiek om eerst dingen na te vragen en dan pas gaan klagen bij de verkoper toch net iets handiger. Dan zou u beter geïnformeerd het gesprek kunnen aangaan en vooraf de 'strategie' daarop aanpassen.gastvrouwtje schreef: Ik leg ook zeker niet de schuld bij de verkoper, ik vroeg het me gewoon af, omdat ik het zoiets voor de hand liggends vind dat het er is.
Ja de verkoper had er eigenlijk ook aan kunnen denken en ja het was zeker netjes geweest als hij u daar op had gewezen. Maar u bent het zelf ook vergeten. Dat zoiets met alle planning nog wel eens over het hoofd gezien kan worden kan ik me dan ook wel weer voorstellen.
Stel u had ze niet nodig gehad en besteld en de verkoper denkt ach laat ik daar eens wat extra stopcontacten plaatsen voor de lol. Dan had u reden gehad tot klagen wat zo had u het niet besteld.
De verkoper hoeft dit niet als service te doen en zitten ze er niet gratis bij. De een hoeft maar 1 stopcontact bij wijze van spreken en de ander zou zeggen doe er maar een stuk of 20 is toch gratis bij wijze van spreken dan.
Eens, ik kan me voorstellen dat het zeker geen dagelijks ontwerp is. Veelal ziet men bij dit soort keukens een ander deel aan een muur waar de apparaten staan. Dit kan een keukenopstelling zijn, stuk aanrechtblad dat zweeft wat als tafel gebruikt wordt of soms een sidetable of iets dergelijks.GJvdZ schreef:Ik kan me voorstellen dat als het alleen om een kookeiland ging dat de adviseur er (wellicht onbewust) van uit ging dat je nog een ander deel van de keuken hebt waar je extra elektrische apparaten kan neerzetten. Normaal gesproken gebruik je een kookeiland immers alleen maar om de koken, en staat de rest op het aanrecht.
Eigenlijk is in elk kookeiland een (of meer) stopcontact(en) wel handig ook als het eiland alleen als kookeiland gebruikt wordt. Al is het maar voor de (staaf)mixer of dergelijke apparatuur dat meestal geen vaste plek in de keuken heeft (zoals een waterkoker of koffiezetapparaat) maar juist bij het koken gebruikt wordt.
-
gastvrouwtje
Ja, de staafmixer, de blender heeft bij mij ook geen vaste plek, het tosti-ijzer.
Zijn allemaal dingen die ik na gebruik weer opberg. Wat een gedoe zeg.
Koffieapparaat wel, en de keukenradio (ben ik aan verslaafd), en de waterkoker zijn vast. Om nou een extra tafel neer te zetten voor al deze dingen, wat al niet eens echt past in de ruimte, vind ik ook geen optie.
Nou ja, wie weet, beide partijen hebben er niet aan gedacht, misschien kunnen we de lasten delen.
Groetjes, Marloes
Koffieapparaat wel, en de keukenradio (ben ik aan verslaafd), en de waterkoker zijn vast. Om nou een extra tafel neer te zetten voor al deze dingen, wat al niet eens echt past in de ruimte, vind ik ook geen optie.
Nou ja, wie weet, beide partijen hebben er niet aan gedacht, misschien kunnen we de lasten delen.
Groetjes, Marloes
gastvrouwtje schreef:Ja, de staafmixer, de blender heeft bij mij ook geen vaste plek, het tosti-ijzer.
Groetjes, Marloes
Zou voor beide partijen een mooie oplossing zijn!
suc6