LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergelijkbaar type Frontje?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
consuvent

Vergelijkbaar type Frontje?

Ongelezen bericht door consuvent »

Goedendag,

ik ben druk bezig met een nieuwe keuken en zodoende kwam ik ook eens voorbij surfen op dit forum, en zag dat er naast wat langdradige discussie's ook een hoop interresante info tussenzat. Heb mezelf al wat bijgeleerd :) Dus de wondere wereld van keukenland in..

Ik heb een Front gezien wat ik erg leuk vindt, namelijk Keller Orleans. Echter met de kastmaten van Keller kom ik niet helemaal efficient uit in mijn keuken (geen diepe onderkasten, passend bij 70 cm. blad). Het is vrij simpel in uitvoering, een terugliggend paneel met een 45' kantje.
Zie hier : http://www.tieleman.nl/foto.php?keuken_id=143&nr=1

Is er van een ander fabrikaat een gelijksoortig keukenfront? (Dus niet met afgeronde of haakse hoek, die zijn er zat, maar met de afscuining naar het terugliggende paneel met een 45'hoek ). Wie o wie heeft een idee?

Alvast bedankt voor de reactie's.

maxx

Re: Vergelijkbaar type Frontje?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Consument,

Format dealer zoeken en vragen naar het front Utrecht of Breda. Beide hebben met dat terugliggende paneel. HEt kader van de Utrecht is 80mm breed, die van de Breda 60mm breed.

Daarnaast nog de Borkum en de Amrum. Hetzelfde type front maar dan leverbaar in Massief hout of MDF. In diverse lakuitvoeringen verkrijgbaar.

Succes

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Beste Maxx, er staat wel; afschuining naar terugliggend paneel in 45graden. Is dat zo bij jouw Format-fronten?

KH heeft dit front naam weet ik 1 2 3 niet.
Beda heeft zo'n front en deze heet de Colosso.

Succes

maxx

Jazeker, de opleg ven het kader is bij de Breda en Utrecht wat kleiner in hoogte.

De Borkum of Amrum, ik haal ze iedere keer door elkaar, is de opleg van het kader groter waardoor de afschuining groter is. Dit front is in massief hout en MDF mogelijk. Alle NCS- en RALkleuren zijn mogelijk.

MVG

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

RAL ook al Duits...ReichsAusschuss für Lieferbedingungen. Geef mij dus maar NCS. Het Natural Color System® gepubliceerd door het Scandinavische Kleureninstituut......uit Zweden.

GWTE

consuvent

Goedendag,

Bedankt voor de snelle reacties !

@maxx : Utrecht kan ik niet vinden, Breda heeft in ieder geval een tweede sprong erin zitten waardoor het niet zo strak oogt. Hetzelfde geldt voor Borkum. Utrecht en Amrun staan niet in de online Format-folder, kon ik ook niet op de site vinden. Nieuwe serie? of juist oud?

@zelfstandigste : Bij Beda wat gevonden, (!) eens gaan kijken of ze ook de rest van de wensen in kunnen vullen. Doc. aangevraagd bij ze.
Bij KH zag ik wel iets in de galerie staan, maar bij het frontenoverzicht niet. Denk uit de collectie.

@GWTE : Bedankt voor deze parate kennis. Eén pot nat lijkt me :wink:

Dus bedankt ! maar ik ben er nog niet helemaal uit. Hou me nog aanbevolen voor alternatieven.

Ga ik ondertussen eens kijken bij een Beda dealer.

Grtz.

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

@GWTE : Bedankt voor deze parate kennis.
Ook opgezocht door deze charlatan

GWTE

Nu ik ben ontmaskerd trek ik natuurlijk wel wat andere oplichters met me mee……zie film....met de hulp van mijn vriend James Randi.

http://www.youtube.com/watch?v=M9w7jHYriFo

GWTE 8)

maxx

@maxx : Utrecht kan ik niet vinden, Breda heeft in ieder geval een tweede sprong erin zitten waardoor het niet zo strak oogt. Hetzelfde geldt voor Borkum. Utrecht en Amrun staan niet in de online Format-folder, kon ik ook niet op de site vinden. Nieuwe serie? of juist oud?
Beste Consuvent,

Breda heeft geen tweede sprong, weet niet waar jij dat ziet. Utrecht, Borkum en Amrum zijn alleen voor de Nederlandse markt dus staan niet op de online folder.

Breda en Utrecht gaan al een tijdje mee. Utrecht is al eens uit het assortiment geweest maar op verzoek van de Nederlandse dealers weer opgenomen in het assortiment. Beide zijn kader fronten met een opleg van circa 6/7mm.

Amrum en Borkum hebben een opleg van circa 10mm.

In ieder geval zijn zijn de Breda en Utrecht gelijk aan de foto/link die je in jouw bericht hebt geplaatst.

Wat extra wensen betreft maakt Format alles naar wens van de klant. Geen maatvoering is heilig en alles is aanpasbaar.

Bezoek een Formatdealer en overtuig jezelf.

MVG

maxx

Ook opgezocht door deze charlatan
Dus GWTE = Rene Diekstra? :shock: :lol:

MVG

GWTE

Ik ben de Peter R. de Vries van keukenland...... 8) heb je het filmje van mijn vriend James Randi over Uri gezien?

Peter R. de GWTE

maxx

Ok,

Zullen we samen een wijntje drinken dan?? :lol:

MVG

consuvent

Goedenavond,

@maxx : Als jij bedoelt met de opleg de verdikking van het buitenkader dan is dat wat ik zoek. Hoop alleen niet dat dat er nog een streepje/gleufje doorloopt. Ondertussen bij Euronorm dealerlijst opgevraagd kan ik eens kijken wat er in de buurt zit.

@GWTE : Ik zou nooit met jouw meerijden. :lol: En tja, best lastig in de keukenla die verbogen theelepels. Ik snap je antipatie tegen Uri wel :P

Algemeen : Vandaag nog bij Brugman, en inderdaad : Twee verkopers tegen klant:Deze aanbieding geldt alleen vandaag dus u moet nu tekenen. Was lollig om van een afstandje te horen hoe er ingepraat werd op de klant voor een krabbel. Maar dat even of the record

Grtz.

maxx

De Breda heeft het kader verticaal doorgetrokken dwz een lijntje zoedat het een cassettefront lijkt. De Utrecht heeft een strak kader zonder lijntjes.

Succes in het leeuwenhol vandaag.

MVG

Gesloten