LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerd werkblad, maar niet heus!
Verkeerd werkblad, maar niet heus!
Geachte forum gebruikers, heb de volgende kwestie aan de hand gaarne jullie mening in deze.
Klant koopt bij ons een keuken, was een ware slag omdat klant veel wensen had, maar zijn budget liet dit niet toe.
uiteindelijk komen we tot een opstelling die in zijn budget paste, marge was echter sterk onder druk, maar dat was onze keuze.
klant zij echter bij het verlaten van het pand, ik krijg mijn prijs toch wel, vond ik toen een vreemde opmerking, aangezien wij beide akkoord waren met de prijs.
Tot mijn grote verbazing melde de klant zich na montage, zich bij ons aan de telefoon met de volgende mededeling.
Keuken was prachtig, maar er was volgens hem een verkeerd werkblad geleverd, ik dus de orders in.
Getekende orderbevesteging met kleurnaam en code aanwezig, elke pagina voorzien van een paraaf voor akkoord.
Ook de gewijzigde orderbevesteging na inmeten hetzellfde verhaal, bij ons word het front de korpus, grepen, en werkblad op het moment van tekenen op de tafel gelegd, nemen het door en vragen paraaf voor akkoord.
Wij melden dan ook aan de consument, dat wij de order naar behoren hebben uitgevoerd, wat volgt is een zeer onaangenaam gesprek, waar uiteindelijk de aap uit de mouw komt.
Meneer wil het geleverde werkblad wel houden, als wij een bepaalde som geld naar hem overmaken.
Anders rest ons niets anders dat meneer naar de rechter stapt, en onze goede naam aan wie het maar horen wil te grabbel te gooien.
Vraag in deze is het zakelijk beter, dat we aan deze chantage gehoor geven, om van de kwestie af te zijn, of maar kijken waar het schip strand?
Mvg Kuchegirl
Klant koopt bij ons een keuken, was een ware slag omdat klant veel wensen had, maar zijn budget liet dit niet toe.
uiteindelijk komen we tot een opstelling die in zijn budget paste, marge was echter sterk onder druk, maar dat was onze keuze.
klant zij echter bij het verlaten van het pand, ik krijg mijn prijs toch wel, vond ik toen een vreemde opmerking, aangezien wij beide akkoord waren met de prijs.
Tot mijn grote verbazing melde de klant zich na montage, zich bij ons aan de telefoon met de volgende mededeling.
Keuken was prachtig, maar er was volgens hem een verkeerd werkblad geleverd, ik dus de orders in.
Getekende orderbevesteging met kleurnaam en code aanwezig, elke pagina voorzien van een paraaf voor akkoord.
Ook de gewijzigde orderbevesteging na inmeten hetzellfde verhaal, bij ons word het front de korpus, grepen, en werkblad op het moment van tekenen op de tafel gelegd, nemen het door en vragen paraaf voor akkoord.
Wij melden dan ook aan de consument, dat wij de order naar behoren hebben uitgevoerd, wat volgt is een zeer onaangenaam gesprek, waar uiteindelijk de aap uit de mouw komt.
Meneer wil het geleverde werkblad wel houden, als wij een bepaalde som geld naar hem overmaken.
Anders rest ons niets anders dat meneer naar de rechter stapt, en onze goede naam aan wie het maar horen wil te grabbel te gooien.
Vraag in deze is het zakelijk beter, dat we aan deze chantage gehoor geven, om van de kwestie af te zijn, of maar kijken waar het schip strand?
Mvg Kuchegirl
Re: Verkeerd werkblad, maar niet heus!
ik zou de betreffende fora in de gaten houden waar hij het zou kunnen gaan plaatsen, en dan gewoon een scan posten van de offerte waar zijn paraaf op staat...
Re: Verkeerd werkblad, maar niet heus!
Nooit zwichten voor dit soort streken. Zeker als jullie zwart op wit kunnen aantonen dat hetgeen geleverd correct is.
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20
Re: Verkeerd werkblad, maar niet heus!
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 11:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Verkeerd werkblad, maar niet heus!
Moet niet gekker worden met dat soort klanten....
Gelukkig heb je niet alleen een kleurcode op de bon staan, maar ook een kleurnaam. Hierdoor sta je sterker.
Gelukkig heb je niet alleen een kleurcode op de bon staan, maar ook een kleurnaam. Hierdoor sta je sterker.
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: Verkeerd werkblad, maar niet heus!
Mijn reactie bij zulke eisen is altijd doodeenvoudig: ik geef geen geld retour. Als er een fout is gemaakt lossen we die op enkel dan heeft men de keuken die gewenst is. Anders had men toch wel vantevoren een 2e keus keuken genomen voor minder?
Problemen kunnen niet opgelost worden met geld, dus als de fout aannemelijk is, gewoon spreken over een nieuw blad (puur om na te gaan of het "om het geld" te doen is). En als dat zo is, laat ze dan maar dreigen....het kan niet aannemelijk gemaakt worden dat de fout bij u ligt. (en......blaffende honden bijten niet ).
Heb zelf een soortgelijk iets meegemaakt, wij gaven uiteindelijk aan het blad te willen vervangen (tegen kleine "coulancevergoeding"), ging de klant niet mee accoord en daarmee werd ook de rechter er van overtuigd dat het enkel om het geld te doen was; slot van het verhaal "het kostte de klant ruim € 1200 meer voor proceskosten e.d."
Niet aan toegeven dus, maar altijd redelijk blijven.......
Problemen kunnen niet opgelost worden met geld, dus als de fout aannemelijk is, gewoon spreken over een nieuw blad (puur om na te gaan of het "om het geld" te doen is). En als dat zo is, laat ze dan maar dreigen....het kan niet aannemelijk gemaakt worden dat de fout bij u ligt. (en......blaffende honden bijten niet ).
Heb zelf een soortgelijk iets meegemaakt, wij gaven uiteindelijk aan het blad te willen vervangen (tegen kleine "coulancevergoeding"), ging de klant niet mee accoord en daarmee werd ook de rechter er van overtuigd dat het enkel om het geld te doen was; slot van het verhaal "het kostte de klant ruim € 1200 meer voor proceskosten e.d."
Niet aan toegeven dus, maar altijd redelijk blijven.......
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08
Re: Verkeerd werkblad, maar niet heus!
Schandalig!. Chantage is een strafbaar feit hoor. Zorg dat je het dreigement zwart op wit krijgt en doe dan aangifte. Of zet anders het adres hier maar neer, dan ga ik wel even langs met m'n gietijzeren deegrollertje.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:57
Re: Verkeerd werkblad, maar niet heus!
Ik ben een potentiele klant en ben me aan het orienteren op keukenleveranciers. Hoor en lees veel ellende. Maar dit is de andere zijde, er zijn ook uiterst vervelende en malafide klanten (als jouw verhaal klopt). Ik vind het advies om aangifte te doen bij de politie nog het beste advies. Als je verhaal klopt is er m.i. sprake van chantage cq oplichting.
Vincent
Vincent
Re: Verkeerd werkblad, maar niet heus!
Wat een ***** (grappig, dit forum censureert een woord als huf-ter)
Naar de rechter gaan betekent niet per definitie dat je goede naam te grabbel wordt gegooid; er worden dagelijks conflicten voor de rechter uitgevochten en in 99% van de gevallen heeft Jan met de Pet geen idee wie/waarom in een rechtszaak verwikkeld is. Natuurlijk kan die gast gaan rondbazuinen dat jullie een .... bedrijf zijn waar je nooit wat moet gaan kopen, maar voor hetzelfde geld betaal je hem en gaat'ie al vervolgens zijn vriendjes etc. in geuren en kleuren vertellen hoe je bij Kuchegirl goedkoop aan een keuken kunt komen...
Naar de rechter gaan kost je wel tijd, en geld. Wat dat laatste betreft, heb je een rechtsbijstandverzekering of kun je hulp inroepen van een brancheorganisatie waar je bij bent aangesloten?
Ik betwijfel of het zin heeft aangifte te doen van chantage of oplichting. Deze persoon beweert niet te hebben gekregen waarvoor hij heeft betaald en dreigt naar de rechter te gaan als hij voor dit "ongemak" geen schadevergoeding krijgt. Is dat chantage? En dit "betaal of ik stap naar de rechter" zal ook wel mondeling zijn gedaan, dus is makkelijk te ontkennen ("zo heb ik dat helemaal niet gezegd/bedoeld"). Maar ik doe in computers en niet in wetboeken, dus wat weet ik ervan
Als je niet wilt buigen voor deze afperser (wat ik hoop) dan lijkt het me verstandig meteen kordaat te laten blijken dat je niet over je heen laat lopen. Dus een aangetekende brief met daarin dat er is geleverd zoals overeengekomen (met verwijzing naar waar in de overeenkomst de kleur staat) en dat er daarom geen sprake kan zijn van enerlei schadevergoeding. Zoals zelfstandigste al schreef, redelijk blijven (niet gaan dreigen); wordt je zaak alleen maar sterker van. Misschien wat over de top, maar soms helpt het om zo'n brief door een advocaat te laten opstellen/versturen (indrukwekkend briefpapier etc).
Misschien een idee om telefoongesprekken met deze persoon op te nemen? Zou ik wel aan het begin van het gesprek zeggen, dan kan je nooit "stiekem" gedrag worden aangewreven en het voorkomt waarschijnlijk scheldkanonades (schelden doet misschien geen zeer, maar het is ook niet plezierig).
Succes en sterkte!
Naar de rechter gaan betekent niet per definitie dat je goede naam te grabbel wordt gegooid; er worden dagelijks conflicten voor de rechter uitgevochten en in 99% van de gevallen heeft Jan met de Pet geen idee wie/waarom in een rechtszaak verwikkeld is. Natuurlijk kan die gast gaan rondbazuinen dat jullie een .... bedrijf zijn waar je nooit wat moet gaan kopen, maar voor hetzelfde geld betaal je hem en gaat'ie al vervolgens zijn vriendjes etc. in geuren en kleuren vertellen hoe je bij Kuchegirl goedkoop aan een keuken kunt komen...
Naar de rechter gaan kost je wel tijd, en geld. Wat dat laatste betreft, heb je een rechtsbijstandverzekering of kun je hulp inroepen van een brancheorganisatie waar je bij bent aangesloten?
Ik betwijfel of het zin heeft aangifte te doen van chantage of oplichting. Deze persoon beweert niet te hebben gekregen waarvoor hij heeft betaald en dreigt naar de rechter te gaan als hij voor dit "ongemak" geen schadevergoeding krijgt. Is dat chantage? En dit "betaal of ik stap naar de rechter" zal ook wel mondeling zijn gedaan, dus is makkelijk te ontkennen ("zo heb ik dat helemaal niet gezegd/bedoeld"). Maar ik doe in computers en niet in wetboeken, dus wat weet ik ervan
Als je niet wilt buigen voor deze afperser (wat ik hoop) dan lijkt het me verstandig meteen kordaat te laten blijken dat je niet over je heen laat lopen. Dus een aangetekende brief met daarin dat er is geleverd zoals overeengekomen (met verwijzing naar waar in de overeenkomst de kleur staat) en dat er daarom geen sprake kan zijn van enerlei schadevergoeding. Zoals zelfstandigste al schreef, redelijk blijven (niet gaan dreigen); wordt je zaak alleen maar sterker van. Misschien wat over de top, maar soms helpt het om zo'n brief door een advocaat te laten opstellen/versturen (indrukwekkend briefpapier etc).
Misschien een idee om telefoongesprekken met deze persoon op te nemen? Zou ik wel aan het begin van het gesprek zeggen, dan kan je nooit "stiekem" gedrag worden aangewreven en het voorkomt waarschijnlijk scheldkanonades (schelden doet misschien geen zeer, maar het is ook niet plezierig).
Succes en sterkte!
Re: Verkeerd werkblad, maar niet heus!
wat een nare situatie, maar ik zou nooit en dan ook nooit toegeven, en ook niet een nieuw werkblad aanbieden, omdat je dan laat zien dat je enige twijfel hebt over het geleverde.
Laaat hem maar naar de rechter stappen dan,zo'n klant zal hoe dan ook wel je naam niet meer vol lof rond roepen, maar je staat heel sterk in je zaak door je getekende orderbevestiging met naam en code's
waar liggen zijn gronden dan?
liever met hoop gebrul ten onder, dan dat je toegeeft aan zo'n s*kkel,
Laaat hem maar naar de rechter stappen dan,zo'n klant zal hoe dan ook wel je naam niet meer vol lof rond roepen, maar je staat heel sterk in je zaak door je getekende orderbevestiging met naam en code's
waar liggen zijn gronden dan?
liever met hoop gebrul ten onder, dan dat je toegeeft aan zo'n s*kkel,
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: Verkeerd werkblad, maar niet heus!
Heb je er wel eens aan gedacht dat als je deze "klant" naar de rechter laat gaan, dat je goede naam alleen maar versterkt kan worden.Meneer wil het geleverde werkblad wel houden, als wij een bepaalde som geld naar hem overmaken.
Anders rest ons niets anders dat meneer naar de rechter stapt, en onze goede naam aan wie het maar horen wil te grabbel te gooien.
De rechter zal oordelen dat jullie als bedrijf alle afspraken zijn nagekomen. Wel zo prettig voor de consument om te weten dat er bedrijven zijn die hun afspraken wel nakomen.
Gewoon naar de rechter laten gaan, meteen een tegen-zaak beginnen waarin je eist van de rechter dat de "klant" ook alle juridische kosten voor zijn/haar rekening moet nemen. Wordt voor de "klant" toch een duur blad
KS
Re: Verkeerd werkblad, maar niet heus!
Dat krijg je nu met zaken die niet aan vaste prijzen doen. Als je heldere prijzen geeft, valt daar niet aan te tornen.
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: Verkeerd werkblad, maar niet heus!
Het is niet te geloven, kuchegirl...... Maar per vandaag hebben wij er zo'n *******klant ook bij
Het pinapparaat had geen ontvangst dus klant laten tekenen. na 2 weken vragen naar de euro's komt er een betoog dat ze niet blij waren met de montage!? (een verdomde IKEA keuken aangepast om het blad er op te krijgen en dit niet berekend!?). Dat zal wel weer een rechtzaak worden en dan 1,5 jaar later de centen binnen.......................EN weer een deuk in het vertrouwen.
We leren er van en dit gebeurd ons niet meer, dan maar wat minder verkoop, maar dat hebben we voor de daling in de kopzorgen graag over
Sterkte, we leven met u mee.
Wat ons wel opvalt is het feit dat we in de afgelopen 18 jaar in de keukens minder wanbetalers cq rechtzaken hebben meegemaakt dan in 2008 tot heden bij elkaar. Vanaf 1990 tot 2007 maar 2 keer, in 1 jaar (2008) tijd al 4 keer!? Al met al een percentage wat verwaarloosbaar is, maar als ons vertrouwen en/of plezier in het vak hierdoor aangetast wordt is het een "zure appel"
Het pinapparaat had geen ontvangst dus klant laten tekenen. na 2 weken vragen naar de euro's komt er een betoog dat ze niet blij waren met de montage!? (een verdomde IKEA keuken aangepast om het blad er op te krijgen en dit niet berekend!?). Dat zal wel weer een rechtzaak worden en dan 1,5 jaar later de centen binnen.......................EN weer een deuk in het vertrouwen.
We leren er van en dit gebeurd ons niet meer, dan maar wat minder verkoop, maar dat hebben we voor de daling in de kopzorgen graag over
Sterkte, we leven met u mee.
Wat ons wel opvalt is het feit dat we in de afgelopen 18 jaar in de keukens minder wanbetalers cq rechtzaken hebben meegemaakt dan in 2008 tot heden bij elkaar. Vanaf 1990 tot 2007 maar 2 keer, in 1 jaar (2008) tijd al 4 keer!? Al met al een percentage wat verwaarloosbaar is, maar als ons vertrouwen en/of plezier in het vak hierdoor aangetast wordt is het een "zure appel"
Re: Verkeerd werkblad, maar niet heus!
Laatst gewijzigd door pfffff op 08 feb 2009 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Verkeerd werkblad, maar niet heus!
als je hebt geleverd conform contract, wat zeurt die man dan ?
voet bij stuk houden !
Als je meegaat met zo'n gast, staat volgende maand een vriendje van hem ook op de stoep voor een "dealtje" en is het einde zoek.
voet bij stuk houden !
Als je meegaat met zo'n gast, staat volgende maand een vriendje van hem ook op de stoep voor een "dealtje" en is het einde zoek.
Re: Verkeerd werkblad, maar niet heus!
Kuchegirl,
belangrijk in zulke zaken is dat je de klant altijd de gemaakte afspraken bevestigd, ook die je naderhand telefonisch doet.
Ik weet niet of je aangesloten bent bij het CBW, anders kun je aangeven dat deze klant naar de geschillencommissie kan.
De werkwijze die je hanteert is duidelijk, dus ook in je orderbevestiging.
Omdat je aan kunt tonen dat je geleverd hebt waar de klant voor heeft getekend zou ik je afraden om een voorstel te doen een ander blad te leveren als oplossing.
Is de klacht overigens gekomen nadat het blad al gemonteerd was?
Inderdaad, laat de klant maar de stap naar de rechter maken.
Als meneer belt, vriendelijke duidelijk maken dat je alleen nog schiftelijk wilt reageren op deze kwestie omdat je er per telefoon toch niet uit komt.
Mocht je hulp nodig hebben in deze mail maar.
belangrijk in zulke zaken is dat je de klant altijd de gemaakte afspraken bevestigd, ook die je naderhand telefonisch doet.
Ik weet niet of je aangesloten bent bij het CBW, anders kun je aangeven dat deze klant naar de geschillencommissie kan.
De werkwijze die je hanteert is duidelijk, dus ook in je orderbevestiging.
Omdat je aan kunt tonen dat je geleverd hebt waar de klant voor heeft getekend zou ik je afraden om een voorstel te doen een ander blad te leveren als oplossing.
Is de klacht overigens gekomen nadat het blad al gemonteerd was?
Inderdaad, laat de klant maar de stap naar de rechter maken.
Als meneer belt, vriendelijke duidelijk maken dat je alleen nog schiftelijk wilt reageren op deze kwestie omdat je er per telefoon toch niet uit komt.
Mocht je hulp nodig hebben in deze mail maar.